Rateltje in linker schelp van m'n DT770

Herbert Boland

Stamgast
Misschien kent iemand dit. Bij bastonen trilt er iets in m'n Beyer DT770, in de linker speaker. Het lijkt meer te worden en wordt daarmee ook steeds vervelender.

Is zoiet te verhelpen? Kun je dat zelf of moet je hem ergens naar opsturen? Ervaringen welkom. Thanks!

Allemaal links een rateltje in de DT770!?, krijg nou wat. Bedankt voor de link trouwens.

Aangezien ik geen garantie meer heb (denk ik) maak ik hem misschien maar eens voorzichtig open. Het is wel opvallend dat de ratel zit op de plek met de snoeraansluiting.
Anyway, luisteren op laag niveau is geen optie. Ik gebruik de DT770 nu juist om de bas goed te horen. Voor neutrale beluistering heb ik een AKG.

Het is niet alleen de 770, ik heb het ook gehad met de 880 èn 990. :erm: Ik gebruik de 880 die ik nu heb daarom alleen nog op lagere volumes. Ik blijf een fan van Beyer vanwege het neutrale, open geluid en (meer nog) het draagcomfort - ze zijn zo knus als oorwarmers (en zien er, helaas, ook zo uit), maar dat getril is gewoon kut.

He getverdemme, ik heb het ook net ontdekt bij mijn 990 pro :(
Vraag me af of het de moeite is om op te sturen, krijg je misschien een gereviseerde van iemand anders terug met hoofdvet en al? :D

Yep, ik heb t ook sinds een half maandje in de rechterkant vd DT990 (dus niet waar t draadje zit).... erg irritant...

hoi hoi
Het klopt dat hier al es een thread over was geopend, namelijk door mijzelf.
Eén van mijn schelpen vertoonde scheurend geluid. Naderhand hield het vanzelf op, en heb er daarna nooit meer last van gehad.

Het zou inderdaad kunnen dat een massa aan lage frq. dit in de hand werkt. Het ding blaast al zo enorm op lage tonen.

Verder heeft informeren bij Beyer totaal geen effect gehad. Zelfs geen bedankje voor het melden van het probleem..

Ik raad je aan ietwat voorzichtig met de Beyer om te springen. Hij is blijkbaar gevoelig voor overbelasting of zo. Want de reacties op mijn thread waren meer dan ik gedacht had.
succes

groeten
RoZo

Heb er bij de 770 ook last van aan de linkerkant. Ik dacht dat ik er misschien te ruig mee omgegaan was wat me al sterk leek, maar ik zie dat ik niet de enige ben. Jammer, want het is een prima koptelefoon en hij zit erg lekker. Ben er al een aantal keren mee in slaap gevallen en dan lag ie 's morgens of naast me of had ik hem zelf nog op.....

te ruig.........daar zeg je het al.
dr is niet veel voor nodig om je Beyertje te schaden.

Denk aan je apparatuur uit of aan schakelen terwijl het volume naar je hoofdtelefoon nog open staat.

Of zoals veel synthesizergebruikers wel es doen..de Resonance over de zeik trekken voor een scheurend geluid en daarbij per ongeluk DIK over de 0dB gaan. (en aanverwante artikelen, zoals per ongeluk een muziek part inmixen die KNALHARD ingestuurd staat)

Het zijn logische opmerkeingen, I know. Maar tijdens studiowerkzaamheden gebeuren die dingen letterlijk per ongeluk. En Beyer bestraft dat door je een hoofdtelefoon te bieden die daar helemaal niet tegen kan.
Voor alles geldt: Het kan maar één keer kapot. tis geen fietsband die je naderhand even kunt plakken.

vervelend, ik dacht dat ik er uit was en wilde een dt-990 aan gaan schaffen, maar als ik dit soort verhalen lees is dat toch geen goed plan.

Maar hij zit zo goed en geeft zo'n fijn geluid... :)

Duidelijk is dus wel dat dit probleem een vast gegeven is bij beyer koptelefoons. Wel een aanfluiting voor deze prijzen!
Ik denk dat ik uiteindelijk nog een akg240 er bij haal, die zijn nog maar 99 euro als ik het goed herinner.
In de zomertijd is de beyer ook wel erg warm met die dikke stoffen oorwarmers, de akg is geloof ik een soort sky leer wat koeler draagt en makkelijker schoon te houden is.

Toch ben ik nog zeer tevreden met mijn 990! Dat rateltje komt niet eens zo heel veel voor. Ik wil ook nog eens gaan testen bij welke frequenties dat gebeurt.

Ik heb dit ook gehad. Eens met de vinger tegen de buitenkant van de schelp aan getikt. Op den duur is het rateltje verdwenen en ook nooit meer teruggekomen. Ik moet écht wel magische vingers hebben :confused: . Enfin ... 't is misschien 't proberen waard.

:doei:

nou zeg, toch mar even dit topic erbij gezocht. ik heb nu een paar maanden een dt-990 en ontdekte zojuist een vervelende ratel, en ja, aan de LINKERKANT !

dit is toch absurd. ik hoop dat MSK hem om wil ruilen want dit is onwerkbaar.

Bij mijn 990 was het ook toen ik hem nieuw uit de doos haalde een zacht geratel links geloof ik, heb hem meteen omgeruild bij Feedback en die ik nu heb heeft er geen last van.
Overigens heb ik hem weleens zo hard gezet dat je de muziek goed kan horen zonder hem op te zetten en dat kan ie makkelijk hebben hoor. Werkt al 2 jaar perfect en ik gebruik hem elke dag.

Back