[Yamaha] RS-7000

Hoe zit het eigenlijk met het maken van samples; hoe lang is de maximum tijd van een sample die je in de RS-7000 kunt plaatsen. En kun je een sample ook over alle toetsen bespelen?

6:20 zo'n beetje..(44.1khz)

Een sample wordt of een kit-sample of een pitch-sample, de tweede is dan gepitched over het toestenbord.

Origineel geplaatst door Nolet
Als ik nu iets live wil doen dan hak ik alle tracks in Nuendo in stukjes en save ik alle lose stukjes als korte sampletjes. Dit lijkt heel veel maar valt in praktijk wel mee...

...Vervolgens late ik alle kleine Nuendo-stukje in de RS7000 en maak het arrangement na in zo'n 10 to 16
sections. Zo bouw je dus een volledig afgemixt nummer na op de RS7000 en klinkt het als een klok als
je het live doet...

Hier heb ik een vraag over...
Kan je songs van de RS7000 terug laden naar je Mac/PC?
Ik vind dat namelijk nogal lastig met de SU700.
Als je een track inelkaar hebt en je wilt er iets aan wijzigen zou het handig zijn
om het zaakje naar je Mac/PC te sturen, even aanpassen/strak trekken en weer terug sturen.
Nu zit je uren te pielen en op het juiste moment in de sequence op een knopje te drukken,
dan weer vloeken dat je het net 1/100e seconde te laat hebt ingedrukt en dan met een afgezakte broek maar weer opnieuw proberen...
come-on!
met zo'n stuk high-tech-equipmet in jet jaar 2002 moet dat toch niet meer nodig zijn???

kortom... wat zijn de mogelijkheden hiervoorbij de RS7000?

Koekie! Ik gebruik altijd de SMF export funtie van de RS, inladen in Logic en weer terug, no problem. Let op: de RS exporteert enkel 1 sectie per keer (in pattern mode)

Live (midi) opnemen in Logic is geen optie als je geen AMT gebruikt. Dan liggen de nootjes precies net niet op de goeie plek in Logic, net als losse tandjes zeg maar.

Wat Nolet aangeeft is het afzonderlijk opnemen van de audiotracks en dan weer als samples in de RS proppen.

Ik weet niet of er nog een AIEB board erin gepropt hebben, maar ik heb het afgelopen weekend gedaan. Nu dat de "master efx" enkel de main uitgang bewerken, wist ik wel. Maar de gewone effecten of reverb hoor ik ook niet door mijn andere uitgangen. Is dit normaal?

ok, als het zo is, dan is 't goed :-)

Toch vind ik het lullig van Yamaha dat ze niet effe duidelijk erbij zetten dat je niet de main effects blocks kunt routen naar een andere out dan de main-out..

Ik wilde even iets anders vragen over de RS7000:

Is het mogelijk om de aanslaggevoeligheid van die twee Pads uit te schakelen?

Ik heb de handleiding door gelezen, maar daar staat alleen dat hoe "convenient" deze "velocity sensitive pads" zijn....nou ik vind van niet dus. Althans, niet in het geval dat je een sample gebruikt die geen aanslaggevoeligheid nodig heeft.

Weet iemand of en hoe dit uit te schakelen is?:confused:

(verder een geweldig apparaat trouwens):okdan:

je kunt de aanslaggevoeligheid niet uitschakelen.
je kunt daarna natuurlijk wel in het editmenu de velocity aanpassen voor elke noot, maar dat wist je waarschijnlijk al..

verder zijn die pads niet zo bijzonder, want als je een beetje gaat programmeren en inspelen in de sequencer, dan gebruik je toch een midi keyboard lijkt me, en die zijn dus sowieso vaak al aanslaggevoelig...

Klopt ja, die pads zijn IMO waardeloos.. Ik gebruik ze heel soms om wat toms ofzo in te tikken maar eigenlijk gebruik ik voor het serieuze rag-werk de SPD-16. Maar step-recorden is mijn favo..

Origineel geplaatst door Kenny
je kunt de aanslaggevoeligheid niet uitschakelen.
je kunt daarna natuurlijk wel in het editmenu de velocity aanpassen voor elke noot, maar dat wist je waarschijnlijk al..

verder zijn die pads niet zo bijzonder, want als je een beetje gaat programmeren en inspelen in de sequencer, dan gebruik je toch een midi keyboard lijkt me, en die zijn dus sowieso vaak al aanslaggevoelig...

Die pads zijn inderdaad niet echt bijzonder. Het ging nu om 1 sampletje die heel af en toe moet worden aangeslagen (om de minuut ofzo).
Nu heb ik hem gewoon ge-stepd en dan mute ik die track gewoon (is ook handiger ivm met quantizen).

Midi-keyborad kan ook, maar het is al zo vol op het podium (dsf-meeting 15 sept)

De grootste kick van "live" werken bestaat toch uit realtime functioneren? En persoonlijk hou ik van improviseren, met de su-700 kan je op dat gebied alle kanten op!

Ik heb me net een rs7000 aangeschaft en meteen al vragen.
Kan ik geluiden uit het ROM die ik heb bewerkt met effecten opslaan als 'nieuw' geluid, zodat ik het in andere nummers ook kan gebruiken?
Lijkt me een basisfunctie van een synthesizer (geluiden creeren en opslaan) maar ik kan de juiste knopjes (nog) niet vinden.

Thx..

Luuk

RTFM oftwel: lees de manual een paar keer goed door.....is niet overbodig bij zo'n complexe machine

Ik heb hem hier naast me liggen en doe dag en nacht niets anders dan de F manual lezen.
Op welke pagina moet ik zijn?

Back