dikke vette quote:"Maar helaas, het IS een groovebox. Heel leuk om nummers mee te bouwen.. maar (voor ons in ieder geval) niet interessant om écht te dienen als vervanger van MPC + S3000XL (ondanks de effecten en de recycle-achtige loop slice/remix functies). De sequencer is erg 'groovebox'-achtig, en dat is jammer.. want als centrum van je setup héb je gewoon een top-sequencer nodig (de limiet van 16 tracks is trouwens een regelrechte blunder)."
wat bedoel je precies met "groovebox"? da's toch gewoon een marketingterm! ik snap niet waarom iedereen daar zo op focussed.....ik heb zelf een RM1x en die sequencer kan alles wat ik nodig heb....16 tracks kan voor sommigen inderdaad wat aan de minimale kant zijn, 1 midi out ook..kan ik me voorstellen...voor mij meestal niet....ik kan met grid-record a la TR mijn drums enzo opnemen, ik kan met step-record werken, realtime overdub/replace gebruiken......ik kan met patterns werken, of lineair (song mode).....groovegrid gebruiken om in realtime midi informatie te veranderen (bv timing, pitch ofset etc.) .... alles werkt superstrak en supertight.....nog nooit een crash gehad....
ben dus benieuwd wat jij precies mist in de RS7000 (de sequencer is overigens ongeveer hetzelfde als die in de RM1x) ..
een ander ding: als je veel effecten en patch-veranderingen hebt tussen verschillende songs dan zit er een kleine vertraging in (da's dus niet tussen verschillende sections en patterns in 1 song) .....maar dat is niet anders als bij de meeste synths/samplers als je van multitimbrale setup verandert....ken weinig bakken die dat soepel in 0ms doen......
verder vraag ik me ook af waarom het erg is als er een kleine pauze is tussen 2 verschillende nummers? iedereen valt daar altijd zo over, maar tering, je bent toch geen DJ? Je bent een artiest! een performer! je maakt liedjes daar op het podium! geef het publiek de tijd om hun waardering of afkeur duidelijk te maken

de beste live acts die ik heb gezien (dopplereffect, I-F, legowelt, daftpunk) namen allemaal lekker de tijd om van nummer te wisselen...dat geeft je ook het gevoel dat je naar een echte performance staat/danst te kijken, ipv van een soort veredelde DJ..
Olaf