[Yamaha] RS-7000

Origineel geplaatst door olafmol
de meeste mensen die ik ken gebruiken een RS7000 of een RM1x puur als "sketchpad" ...dus het snel uitwerken van ideeen/nummers.....het echte arrangeren gebeurt vervolgens uiteindelijk meestal in software...

Olaf

En daarna weer terug in de RS voor een optreden natuurlijk! ;)

Ik werk tot nu toe alles uit op de RS. Ik denk dat het ook uitmaakt hoe 'ingewikkeld' je compositie is. Ik maak de laatste tijd electro en techno achtige dingen en die zijn (meestal) niet echt moeilijk. Het is trouwens ook maar net waar je aan gewend bent!

Arv

OK stop de persen

Ik sta voor punt om een best grote uitgave te doen voor een RS7000, maar wat ik een beetje proef is dat het een leuk app. is voor ideetjes uit te werken :confused: wat is de algemene mening hierover? omdat ik geen zin heb een smak geld uit te geven voor iets wat misschien niet helemaal tot z'n recht komt.

zoals gezegd: als je meer pattern-achtige tracks maakt (techno, electro) waarin je veel met mutes en solo's enzo werkt is de RS7000 (en ook de rm1x) prima geschikt....works like a charm......als je veel complexere arrangementen maakt waarin je bv over hele lange stukken delay-parameters etc. wilt veranderen, en die verandering evr later weer wilt aanpassen dan wordt het allemaal wat lastiger....omdat je met sections werkt.....afgebakende stukken van een song...

tis denk ik ook hoe je gewend bent om te werken, als je van een software sequencer afkomt is het vaak toch wel handig om het uiteindelijke arrangement helemaal te kunnen editen met muis en monitor.....

maar ik neem aan dat je muziekwinkel je het bakkie wel gewoon een week ofzo wil laten testen thuis...anders moet je em bij een van de Duitse postorders bestellen, kan je altijd nog binnen 30 dagen voor een full refund terugsturen als het niet bevalt..

Olaf

Hmmm veel info waar ik wat aan heb hier,
als ik t goed begrijp heb je bij het overschakelen tussen songs dus iets van een hapering? klopt dat? hoe lossen jullie dit op in livesets en heeft die hapering met het laden vanaf SCSI ofzo temaken? of is dit alleen hoorbaar in de midi aansturing ???

ik zit erover te denken om binnen 1 a 1,5 week de RS aan te schaffen, alleen ben erg benieuwd hoe dit zit omdat we het willen gaan gebruiiken voor onze live optredens met een techno- progressive band...

vinden jullie de maximale 64mb niet weinig , iemand al eens tekort eraan gehad ? ow en weet iemand waar en welke SCSI harddisks en typen disks te halen zijn enzo ?

tnx. Ronald Leeuwangh @ Mstudio1
webmaster@psychovalley.zzn.com
www.bounce.to/Mstudio1

p.s. nog ff een mening van mijn kant over t aantal tracks, tja t liefst heb ik een bak met alles erin en 100 kanalen :-S maarja als we tekort komen moet er gewoon nog een bakkie bij toch, zou handig zijn meerdere midi tracks en wel gewoon 16 vaste samples / geluidjes tracks ! who knows komt dat ooit nog in een update haha. en 1 midi out is weinig, zit er op de expantion nog een extra output ?????

Ik zit nu met mijn rm1x te frusten omdat ik het niet voor mekaar krijg ook maar een beetje van arrangement te maken. Wat voor werkwijze gebruiken jullie ? In Pattern chain mode heb ik geprobeerd om steeds mijn patterntje naar een nieuw section te kopieren met steeds andere tracks gemute. Helaas dus, als je in section A een kanaal (un) mute neemt ie dit op een of andere wijze over in de andere sections.

Dan maar song mode... als een idioot iedere phrase honderd keer kopieren.... maar dan neemt ie weer geen parameters over...

help ?

MStudio> Ik heb zelf een RS7000 sinds december vorig jaar en vind het 'probleem' van de niet vlekkeloze overgang tussen twee Styles niet echt terecht. De MIDI timing blijft constant, enkel is er een zeer korte 'pauze' te horen in de voices van de RS (hier worden *alle* settings (FX, filter etc..) van de song geladen). Dit is met gemak te verhullen door het gebruik van effecten enz, dus live is dit geen punt. Al helemaal niet als je (net als ik) andere sequencers gesynced hebt staan met de RS, je switched dan gewoon even naar de andere track.

..Ik heb nog nooit de 64Mb volgekregen, en dan heb ik echt wel een zooi samples ingeladen.. maar het samplegedeelte is ook duidelijk gebasserd op de wat kortere samples en slyced loops..
Met SCSI heb ik geen ervaring, tot nu toe gebruik ik nog steeds alleen de SmardCard slot.

Murphi je kan beter gewoon de song opbouwen en de mutes er later in zetten in de song mode. Dit gaat best goed. Ik weet het niet zeker maar volgens mij kan je de mutes ook live in de song opnemen..

Arv

Tjah als ik mijn patterns kopieer naar songmode neemt ie de effectinstellingen niet mee, en dat zuigt wel behoorlijk.

Origineel geplaatst door olafmol
de meeste mensen die ik ken gebruiken een RS7000 of een RM1x puur als "sketchpad" ...dus het snel uitwerken van ideeen/nummers.....het echte arrangeren gebeurt vervolgens uiteindelijk meestal in software...

Olaf

mee eens,... zo heb ik mn rm1x ook gebruikt.. hij zat vol met losse ideeen, alleen verder dan dat ben ik met het beestje niet gekomen, voor arrangeren heb je toch een stukje meer overzicht nodig...
maar als sequencer.. tja ik heb er nooit commentaar op gehad.
het zijn de samples geweest die me ertoe hebben gebracht het beestje om te ruilen voor iets anders.

de pattern-chain mode is in de rm1x niet zo handig, in de RS7000 inderdaad al een stuk beter...

dat kleine stukje pause is idd omdat een hele multisetup moet switchen..dat heeft voor zover ik weet elke multitimbrale synth..

Olaf

een niet oninteressant live gegeven is dat de rs een plastiek bakje is...de rm is van metaal...na enkele gigs zal je het resultaat wel zien...
en floppies zijn nog steeds stukken goedkoper dan smartmedia kaarten (ok, rm hoeft geen samples op te slaan), voor een sequenser is dat altijd meegenomen

Nou mijn rm1x begint ook flink gaar te worden van het mishandelen van de draaiknoppen... Het lijken wel gummibeertjes als ik ze vastpak.

Ook de reisjes in mijn rugzak mee naar mn werk heeft ie flink van te lijden. Ik ga ook kijken of ik er een koffertje ofzo voor kan maken.

Dat de RS van kunststof is toch niet zooooo erg? Ik heb op andere forums gelezen dat het beestje perfect in een SL1200 reiskoffertje past.. En veeele andere apparaten zijn van kunststof! (*kuch* ..TB, electribe.. *kuch*) Voordat de verf eraf ligt, is dat ding al behoorlijk 'vintage' geworden..

De SmartCards werken echt super hoor! En daar kan geen floppy tegenop. De prijs valt best mee, hij gaat ook nog is langer mee dan een floppy.

PS.. met een beetje mazzel maakt Yamaha OS2.0, waardoor de RS nog meer KICK-ASS functies zal hebben...

Arv

hmm OS 2.0 ??

vor zover ik weet heb ik yamaha nog niet met OS-sen met hele versie nummers zien komen? of ligt dat aan mij :)

op het forum van Rs7k hebben ze het al een tijdje over een versie 2.0 maar je hebt gelijk, het is niet officieel bevestigd of ie er daadwerkelijk komt.. Het is misschien voor mij alleen maar 'wishfull thinking'!

Arv

mwah ach jaa
ik heb ook nog geen os 2 voor de rm1x gezien en ook nog geen os 2 voor mijn an1x ...
vandaar dat ik denk dat het inderdaad een wishful thinking is

wel een OS2 voor de A3000 ;)

Olaf

Ik bouw geen arrangementen op de RS7000. Ik vind 'm daar niet geschikt voor. Ik pomp gewoon de midi over naar een sequencer en ga dan daar arrangeren. Soms neem ik gewoon alles op en ga ik arrangeren met Audio stukjes. Werkt best lekker!

Origineel geplaatst door Nolet
Ik pomp gewoon de midi over naar een sequencer en ga dan daar arrangeren
Correct me if I'm wrong... De midi van je RS-7000 naar een sequencer op de computer?

Yup, Midiout van de RS naar de Midi in op mijn PC-tje. Dan heb ik 16 midi-kanalanen met alle RS-tracks. FF Record en huppakee...Vervolgens kan ik die mooi in blokjes hakken en 2 x zo snel EN zo makkelijk een arrangement bouwen. Ik gebruik de RS eigenlijk alleen maar om pattern te bouwen. Daar is ie SUPER voor. Ik gebruik eigenlijk tijdens het maken van nummers alleen de midi-mogelijkheden. Als ik live iets doe dan sample ik alles en her-sequence ik alles weer op de RS.
Dit is veel makkelijker omdat je dan gewoon al een arrangement hebt liggen en die alleen hoef na te bouwen.

Back