Ik zoek (..een module met sample-mogelijkheid)

Slipperman

Rooibosje iemand?
ik zoek een module. Iets van een soort geluidsmodule waarmee je zelf ook wat kan sampelen. Wat word mij aangeraden. Ik heb al opPVEEL sites gekeken maar echt veel vinden doe ik niet (vind eigenlijk niks)
Wat ik heb uittegeven:

hang er van af hoeveel ik verder spaar. Ik kan wel wachten, ik heb de tijd maar het moet niet te duur worden.

Tsja, module die kan samplen en geluiden en oscillators van zichzelf hebben zijn meestal prijzig. Korg Triton Rack, Kurzweil K-serie met sampling optie. Dat wordt prijzig! :(

Iemand anders nog een idee?

Een sampler?
Tweedehansie hebbie al voor 400 euro.

Konden die nieuwe JV's (XV's dus) niet samplen?
Ik geef m'n bek maar een duw...

slecht idee. Ze kunnen alleen via scsi samples inlezen en ze zijn ook nog eens reteduur.
Dan kan je beter een 2dahands S2000 kopen.

volgens mij is het goedkoper om een geluidsmodule + een softwaresampler te halen dan een alles-in-een-bak. Wat dacht je van een JV1010/XV2020 + softwaresampler als Kontakt. Kost helemaal niet zo veel.

Ik denk dat je inderdaad gewoon die twee apart moet kopen. De kurzweil
k2000 heeft wel deze mogelijkheden maar dan zit je in een duurde
prijsklasse. De EX5 van Yamaha heeft ook mogelijkheden om samples te
lezen via Scsi maar dat gaat erg traag. Verder heb je de ESynth
Van Emu dit is een sampler met een rom gedeelte met synth geluiden
ook niet echt goedkoop.

Ik heb trouwens nog een EMU ESI32 Sampler te koop ik vraag
hiervoor 295 Euro er zit 32 mb Geheugen in.

http://www.vintagesynth.org/emu/esi32.shtml

Attachments

• emu2.jpg
    emu2.jpg
    24,9 KB · Bekeken: 116
Tja als alles apart gekocht moet worden... dan word het denk ik een akai S900 of een S1100 en dan een Roland JV 1010

Die zijn niet zo duur. Zeker niet 2e hands. Ik heb ze nodig voor mijn PSR 70. Op de pc gaat het steeds moeilijker met samplen en zo dus dan is dit een betere oplossing. Ook om ergens anders te spelen.Dan hoef ik geen gekke halfwerkende pc kast mee te sjouwen.

Misschien dat die dingen die ik zocht wel goedkoper bestonden. Helaas dus niet :(

Ben ook maar een arme scholier ;)

akai s900 moet je niet kopen vanwege sample-geheugen (is zeer beperkt, vaak maar 750 Kb!), niet kopen als je 16-bits geluid wilt (is 12-bits).......WEL kopen als je van ruige rauwe korte samples houdt. akai s1100 is alweer een stuk beter. Echter de prijs van nieuwere types als esi32, esi4000, esi2000 zijn snel in prijs aan het zakken vanwege de opmars van de soft-samplers.

tweede hands cs6r? die heeft toch ook een sample optie of ben ik in de war?

Die ziet er heel goed uit. Ik ben alleen nog ff opzoek naar een prijs er voor. Die S900 kon je toch uitbreiden naar 16 MB???
Wist trouwens niet dat ie 12 Bit was. Dacht idd. 16.

sampling van de cs6r is beperkt. Eigenlijk meer een phrasesampler, als ik men niet vergis.

Modules die kunnen samplen zijn er niet veel. Voor zover ik weet eigenlijk alleen de Triton. De Kurz is standaard een sampleplayer. Wil je er een volwaardige sampler van maken behoor je daar een samplingoptie op aan te sluiten.
Als je budget beperkt is zou ik een emu esi2000 adviseren. Deze was geloof ik rond de 1000/1200 hollandse guldens en dan had je er nog een pak cdroms bij zodat je gelijk beschikt over een zootje geluidsmodules van hun.

Wat is eigenlijk de bedoeling van je samplen? Losse drums, grooves of wil je eigen geluiden maken die je als een piano kunt bespelen, noem maar op. Wat wil je precies bereiken met het samplen? Das eigenlijk erg belangrijk te weten alvorens je een keuze maakt.

tsja slipper...
volgens mij is het OF een module OF een sampler... dus wordt het gewoon een sampler lijkt mij...
als je echt een goedkope maar toch redelijk makkelijker sampler zoekt zou ik de DJ-70 aanschaffen...
heb je al wel voor onder de 500 euro... leuk ding als samplen niet een hoofdzaak is...

*oh nee, hoor ik nu van alle kanten boe geroep?* :D

Ok het zit zo:

Ik ben op zoek naar de volgende dingen:
Ensoniq VFX of een SD 1 (maakt niet uit welke van de 2.)
Een geluids module met goede geluiden. (Strings, organs, brassen, wat leads etc.)
Een sampler voor mijn eigen geluiden. (het zijn er niet zo erg veel.)

Mijn psr 70 sluit ik aan op de sampeler en de synth module, de sd1 vfx op de sampler/synthmodule en de jx 1 op de sampler.

Echt veel hoeft er niet gesampled te worden. Is maar voor een paar presets (stuk of 10). Die module is om over goede geluiden te beschikken die ik inderdaad als een "piano" kan bespelen. (Het is een soort uitbreiding op de geluiden die dan aanwezig zijn). Echte pads, sweeps etc. heb ik niet nodig. Gewoon wat standaard geluiden die goed klinken. Alles liefst niet te duur.

tja, voor goede allround modules kan ik je wel naar Roland verwijzen. De JV serie is 2e hands niet al te duur geloof ik (zo'n kleine 1010 ofzo)

Ik heb een VFX maar deze verkoop ik helaas niet .

Ik heb wel een Roland JV880, Misschien interessant voor je.
Een Emu ESI 32 + de Roland Jv880 samen voor 445 Euro.
Dan kun je sample en je heb ook nog een Synth met geluiden.
aanbieding alleen dit weekend.

Ik hoor het wel...

ik zou ook zeker voor de JV gaan......echt een heleboel erg bruikbare sounds, zeker voor jou stijl....dan kan je er altijd nog een goedkope 2e hands sampler bijkopen..oude akai of een yamaha

lees deze thread eens.

De casio fz-1 sampler. Kijk daarna eens op google voor wat info. Het schijnt dat deze
sampled en geluiden onboard heeft.
Sampletijd is van 1 to max. 2 mb. Ik weet
niet of dat voldoende is, maar dit zou een goedkoop alternatief kunnen zijn.

Back