Mixertje en speler voor radiostudio

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

Deadstar

Ingeburgerd
Hoi,

Voor wat radioprogrammatjes en mijn podcast ben ik op zoek naar een geschikte mixer en audio speler. Het liefste heb ik een speler die direct mp3 van een externe hardeschijf af kunnen spelen. Er moet een faderstart op beide zitten.

Hebben jullie tips?

Een mixer kun je bij elke huis-tuin-en-keuken elektronicazaak kopen.. er zijn zo veel dat het eigenlijk niet meer uit maakt welke je neemt. Vraag de verkoper om je te adviseren. 3 kanalen lijkt voor jouw doeleind genoeg. Zorg wel dat de faders niet kraken.
Voor de mp3 afspeelkwestie hebben we de PC...

Alesis USB Podcasting Kit
podcastkit_USBweb.jpg

FireWire Podcasting Kit
podcastkit_FWweb.jpg

Behringer PodcaStudio FireWire
PODCASTUDIO-FIREWIRE_big.jpg

Stel die vraag anders eens op een RADIO forum ;)

Ik heb het vaak genoeg op een radioforum geprobeerd, maar jullie zijn altijd de enige die antwoorden. Het radioforum.nl is volgens mij sinds 2003 niet meer geupdate.

Pus hier is het veel gezelliger. *D

Maar ik zoek wel verder thnx

:walker:

Er is mij nu een DJ mixer aangeraden. De Numark CM 200 USB. Deze is voor mijn doeleinden bruikbaar en scheelt even een eurotje of 2.000 met een broadcast mixer.

Iemand hier ervaring mee??

En hoe wil je de faderstart voor elkaar gaan krijgen? Als je alle audio uit je je pc wilt laten komen zul je daar toch wat truukjes voor moeten uithalen. Als je een hardware speler wilt gebruiken moet je iig een mixer hebben met faderstarts. Dat kan al snel weer een stukje duurder worden.

Wat je wel kunt doen is een programma als Traktor gebruiken. Daarbij kun je een midi controller gebruiken om je players te bedienen, én je kunt fader / knopstarts maken via die controller. (behringer heeft leuke midi controllers die je daarvoor zou kunnen gebruiken).

De Numark heeft als het goed is ook Faderstarts. Met de 2 USB pporten sluit je dan je software op aan en als het goed is kan je dan je channels starten? Of zit ik er naast?

Bericht door een moderator:
Sorry, maar synthforum is niet bedoeld voor DJ / Radio -vragen.
Ik sluit deze topic.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back