Midi, PC en Roland DINSYNC24, bij wie probleemloos?

Even hardop aan het brainstormen en het zal waarschijnlijk wel niet werken, maar om 2 verschillende midiclock signalen te krijgen, 1 vertraagd en andere niet vertraagd, misschien een truukje met Logic/environment en de AMT8.

1. Maak een verbinding met een midikabel tussen input 8 en output 8 op de AMT. Zend alleen midiclock naar poort 7 (onvertraagd) en poort 8 (zie beneden). Gebruik het Unitor programma om cloning te voorkomen.

2. In het environment maak je een delay line object aan en verbind het physical input object input 8 met delay line object. Experimenteer met delay instellingen.

Nu kun je gebruik maken van een vertraagde midiclock die je verder kunt routen, maar niet naar output 8! Output 7 verstuurt het onvertraagde midiclock signaal.

Kun je altijd proberen, weet niet of het werkt en of Logic dit slikt en/of er in stikt. }:|

Ik kan bevestigen dat de MIDI clock implementatie van de Unitor inderdaad apart is.
Zodra je clock op één poort zet, zal deze clock automatisch op alle poorten worden gecloned, is ook mijn ervaring. Verschillende clocks of clock op meerdere poorten zorgt voor hele vreemde effecten.

Rvooh, is het anders mogelijk eens een stukkie test van iets te posten, waarin duidelijk te horen / zien is wat jij "niet strak" noemt? Liefst een combi van MIDI en DINsync in 1 spoor audio met verschillende klanken, zodat je ze bijv. uit elkaar hoort lopen.
Ik vind het wel een interessant probleem ergens... ;)

Origineel geplaatst door Hanz
Ik kan bevestigen dat de MIDI clock implementatie van de Unitor inderdaad apart is.
Zodra je clock op één poort zet, zal deze clock automatisch op alle poorten worden gecloned, is ook mijn ervaring. Verschillende clocks of clock op meerdere poorten zorgt voor hele vreemde effecten.

Nah, wat is dat nou? Ik probeer al de hele tijd uit te leggen dat je dat kan voorkomen met instellingen in dat Unitor setup programmaatje. Het continu flikkeren van alle output leds als er midiclock verstuurd wordt behoord daarmee tot het verleden.

Eh, nouuu dat heb ik wel gelezen, maar dat neemt volgens mij niet weg dat je maar 1 MIDI clock op de hele Unitor kan zetten die automatisch wordt gemultiplexed.
Clock output per poort aan/uitzetten kan inderdaad dmv het realtime vinkje, maar dat lost het eigenaardige clock gedrag niet op denk ik.

Trouwens, aan mooie flikkerende lampjes in m'n rack heb ik me nog nooit gestoord... :D

Hij vroeg om 2 clocksignalen. Het is een poging waard vind ik. En die flikkerende lampjes vertellen je ook wat.

De Kenton kit van m'n 808 kan ook redelijk strak tempo syncen met m'n midi interface.
De rest van m'n midi timing signalen gooi ik trouwens door een philip rees 10xsplitter en dan weet je iig dat het kloksignaal dan konstant is.

Origineel geplaatst door fuse
De rest van m'n midi timing signalen gooi ik trouwens door een philip rees 10xsplitter en dan weet je iig dat het kloksignaal dan konstant is.

hoezo? eender welke combinatie van thrubox, merger, etc heeft mn klok nog niet recht gekregen in het verleden.

Origineel geplaatst door bronswerk
Hij vroeg om 2 clocksignalen. Het is een poging waard vind ik. En die flikkerende lampjes vertellen je ook wat.

ik vroeg daar infeite niet om
jullie willen me in die richting duwen.. ma eigenlijk wil ik vooral hardwarematige oplossing waar het timing probleem zich niet mee voordoet.
Ik geloof vooral dat ik met het materiaal en software die ik nu al bezit (ga eens optellen) gewoon een goede klok zou moeten hebbben.
Overigens is de logic environment in Logic Express echt niet zo uitgebreid. anders had ik mischien al lang een oplossing "getekend"

Origineel geplaatst door Hanz

Rvooh, is het anders mogelijk eens een stukkie test van iets te posten, waarin duidelijk te horen / zien is wat jij "niet strak" noemt?
anders, met plezier.. maar toeval wil dat ik gisteren mn laptop verkocht heb waar alle audio software e.d. opstond.
Ik zal doelbewust een tijdje geen computermuziek maken (examen e.d.) en een nieuwe laptop kopen vanaf het moment dat er een nieuwe reeks is..
Momenteel dus tijdelijk geen computer in de studio.. en de perfecte tijd om over zulke problemen te praten me dunkt :)

Back