Alesis Control Pad

dunic

yes
Iemand deze controller al gecheckt?

controlpad_med.jpg

hij is hier en daar al te koop maar ik kan nergens op internet op wat niets zeggende filmpjes na iets vinden of 't iets is.

wel de helft goedkoper dan een spds ;) beniewud of deze mer steps in aanslaggevoeligheid heeft (ik ontdekte er gister trouwens meer dan 2 op mn spds)

weet iemand ook, ofdat deze pad interne sounds heeft of dat dit echt alleen midicontroller is?

Origineel geplaatst door MusiQmaN
wel de helft goedkoper dan een spds ;) beniewud of deze mer steps in aanslaggevoeligheid heeft (ik ontdekte er gister trouwens meer dan 2 op mn spds)

weet iemand ook, ofdat deze pad interne sounds heeft of dat dit echt alleen midicontroller is?
alleen midicontroller
word wel een VST meegeleverd voor sounds
BFD Lite

ook lekker.. je kan maar een klein stukej lezen. zelfs las je lid bent.. anders dokken.. wat een afzetting zeg :(
Ik heb net ff met feedback gebelt, en hij is compatible met bijna iedere software omdat deze via usb bijv. als midi interface word herkend.

Mhh nog even testen in de buurt van amsterdam.. iemand een idee? mogelijke vervanger voor mn spds...

ook lekker.. je kan maar een klein stukej lezen. zelfs las je lid bent.. anders dokken.. wat een afzetting zeg :(
je moet wel een eSub hebben of de papierversie kopen in de winkel ;)

Origineel geplaatst door Ramoonus
je moet wel een eSub hebben of de papierversie kopen in de winkel ;)

esub is de online registratie toch? dat heb ik wel.. ja ik dacht al dat ik eht logo ergens van kende, heb een paar magazines thuis liggen.

Midi amsterdma heeft ze/een op voorraad. Vanmidag of morgen even tjekken (wel 25 euro duurder dan gemiddeld)

esub is de online registratie toch? dat heb ik wel.. ja ik dacht al dat ik eht logo ergens van kende, heb een paar magazines thuis liggen.
nee daarvoor moet je eerst betalen

hij is binnen. de pad is wel wat groot (zeker als je de compacte spds gewend bent) maar het instellen gat redelijk makkelijk.

het lastigve voor mij zit m nu in t feit dat asl ik op de pads sla, het in ableton lang duurt voordat de sample word afgespeeld of gestopt word. Ook meerde samples afspelen tegelijk werkt nog niet. En als de ene sample in een clip word afgesepeeld snijd hij deze af. iemand tips?

voor de rest idd plug en play.

Wat een **** bij midi amsterdam trouwens zeg. daar kom ik ook nooit mer. het is dat ik de pad nodig had... geen uiteg, meneer was te druk, niet testen niks.. bah.

Laatst gewijzigd:
Ik heb die controlpad bij feedback r'dam gezien en dat vond ik zonder er op te spelen al eigenlijk niks, plastic+rubber lijkt me niet de ultimate combinatie om je lekker op uit te lezen met een paar drumstokken... maargoed ik ben waarschijnlijk bevooroordeeld.

Echter gister een mpd24+live6 combi gekocht bij midi via de website en dat ging perfect, eerder in de week netjes een mailtje ontvangen dat de mpd weer op voorraad was, werd op de hoogte gehouden van m'n betaling en verzending etc.. allemaal hartstikke correct.

Ben wel benieuwd of die alesis controlpad nou ook kampt met die crosstalk problemen van roland's spd serie..

het lastigve voor mij zit m nu in t feit dat asl ik op de pads sla, het in ableton lang duurt voordat de sample word afgespeeld of gestopt word. Ook meerde samples afspelen tegelijk werkt nog niet. En als de ene sample in een clip word afgesepeeld snijd hij deze af. iemand tips?

Naast je stop, start en rec knop, check of daar niet 1 BAR staat. Ik zou dat op none zetten als je samples triggert uit clip view. En clips in 1 kanaal (verticaal) triggeren kaptie volgens mij automatisch af, zet ze dan op een horizontaal rijtje, of maak een simpler aan op een midi kanaal, daar kan je 8 samples in gooien.

Origineel geplaatst door dunic
Naast je stop, start en rec knop, check of daar niet 1 BAR staat. Ik zou dat op none zetten als je samples triggert uit clip view. En clips in 1 kanaal (verticaal) triggeren kaptie volgens mij automatisch af, zet ze dan op een horizontaal rijtje, of maak een simpler aan op een midi kanaal, daar kan je 8 samples in gooien.

ik zal de bars op none zetten.

die xtalk bij de spds is kwestie van instellen. Heb er 2 gehad en allebei geen last van xtalk na instellen.

onderelkaar moet ie ook doen, heb t gezien bij andere met een spds anders word t een heel lang lijntje horizontaal)

gedaan en het werkt super. tnxx Eindelijk begin ik live door te krijgen. wat een geweldig instrument met zon macbook te samen.

dat simpler verhaal is niet zo simpel als lijtk, en is denk ik niet wat ik graag wil. Ik wil gewoon simpel ;) loops en samples kunnen afspelen dmv een triggerpad(s) maar dit wel op 1 scherm voor de hele setlist en zoals gezegd onder elkaar per track (die gaan wel horizontaal, zodat je een setlistje krijgt)

Weet iemand wat de algemene voorwaarden van Midi amsterdam zijn? op de site niks, en op de bon ook niks over retour of terugname (ja de alesis gaat vandaag weer terug als t kan, te groot, te traag en moet kosten kgaanmaken voor een ophanging, heb ik geen tijd voor en geen geld)

Back