[cabaretesk] Track: Droom van Morgen

Stage73

elektromechanisch lid
M'n nieuwste brouwsel "Droom van Morgen" staat online:

http://www.soundclick.com/bands/pagemusic.cfm?bandID=40507

Het is een liedje voor m'n zwager, die wordt dertig, en het doel is hier meer om het feestje op te leuken dan het allerhoogst artistieke te bereiken. Vond het toch wel een aardig deuntje, weer eens wat compleet anders. Ik heb het zaakje in een dik uurtje geschreven, eens lekkere cliche akkoordjes gebruikt , en de opnames zijn dan ook nog wat houtje-touwtje met ruw knip en plakwerk. Voordat ik alles opnieuw opneem wil ik graag jullie mening weten...

wat vind je van de opbouw? moet het refrein (zoals nu) altijd'dubbel' blijven, of ook eens enkel? Ik vind het eigenlijk leuk om het niet zo rechttoe rechtaan op te bouwen, maar op deze manier is het beter meezingbaar

in het begin is het 'droom van morgen' stukje ook dubbel, vind je dat okee?

ik twijfel ook over het tempo. zo is het lekker zompig en dat heeft wel zo'n lekkere doorgesherryde atmosfeer, maar misschien is ietsje sneller beter (krijg ik ook meer adem misschien?)

qua titel: ik twijfel tussen "dertig" en "droom van morgen"

oftwel: vooral arrangement tips zijn meer dan welkom! bedankt voor je hulp!

Laatst gewijzigd:
Hoi Stage,

Ik kan het stukje wel waarderen.
Hij lijkt wel een beetje te lang te duren, misschien moet in je het refreintje rond 2 minuten een tempo versnelling gebruiken om de luisteraar wakker te houden.

Misschien moet je niet elke keer "dertig" herhalen, maar soms maar 1 keer zingen
Nu ben je dertig,
straks word je nog veertig !,
of vijftig ?

Als titel zou ik "Dertig" aanhouden.

Groetjes

Tempo is sweet

Maar ik zou inderdaad een tempoversnelling erin gooien tegen het einde met wat cliché zigeuner "hey-hey-hey-hey" 's op de achtergrond of iets dergelijks, gezien het iets meer sfeer in de tent moet brengen.. haha..

Maar eerlijk gezegd vind ik het gewoon een erg mooie track, lekker depri.

sterk nummer, wordt er zelfs licht emotioneel van, iets wat mij vrijwel nooit gebeurd bij nederlandstalige muziek =)

haha, toen ik de tekst bij elkaar aan het 'rappen' was, dacht ik ook even..hrms...zo ben ikzelf straks ook (ben nu 26!). In elk geval

DANK VOOR DE TIPS!

heb gisteren alles opnieuw ingespeeld en drums toegevoegd, je vindt de nieuwe versie alweer online. Aan het eind schakel ik nu over op 'vette swing' en gooi het tempo een tikje omhoog (van 120 naar 130BPM) en dat werkt al veel beter. Met drums zit er sowieso meer dynamiek in, nu. De vocals moeten misschien nog een keer, die kon ik niet echt op vol volume inzingen.

Erg leuk!

niet mijn ding maar ik kan dit zeker waarderen! Het duurt nog 8 jaar voordat ik 30 wordt maar kan me nu al erg inleven hoe het zal zijn! goed gedaan! succes!

Back