"chord play" in Cubase?

Talsma

Ouwe rot
Hey mensen,

Iedereen kent de functie van het standaard keyboard: start een ritme en speel akkoorden, dan kan je dus eventueel zelf een solo spelen etc...

Nu heb ik jaren terug mijn laatse keyboard de deur uit gegooid maar mis een beetje het gemak voor het maken van een deuntje.

Ik ben nu aan het experinteren met gitaren en dan is het wel makkelijk als je snel ff een melodietje hebt.

Nu moet je eerst alles in cubase maken etc en dat kost veel tijd.

Ik ben dus opzoek naar een programma, plugin, functie..... dus oplossing. Weet iemand hoe je dat op je pc kan na bootsen?

Maakt niet uit als je zelf de samples moet maken maar ik wil dus hebben dat als ik akkoord C indruk dat het deuntje dan C speelt en als ik een D# indruk..... juist... het deantje D# speelt etc.

Hoop dat jullie het begrijpen.....

bedankt voor je moeite!

Ik gebruik met veel plezier Virtual Guitarist van Steinberg. Niet echt goedkoop, maar doet denk ik wel wat jij wilt.

Kan de MIDI Chorder van SX zelf dit niet? Ik gebruik t niet dus ik weet het niet zeker maar het is t proberen waard denk ik... ;)

Virtual Guitarist ken ik idd, en lijkt een beetje op wat ik bedoel.

Ik wil alleen zelf m'n drums kunnen maken en m'n muziek omgeving bepalen.

Kan de MIDI Chorder van SX zelf dit niet? Ik gebruik t niet dus ik weet het niet zeker maar het is t proberen waard denk ik...

heheh ;) ... ik gebruik (nog) 5.11 :o:

maar thx voor jullie reply's ;)

Origineel geplaatst door Talsma
heheh ;) ... ik gebruik (nog) 5.11

Oh :D .... ja da wist ik nie he ;)

Dan ben ik verder overbodig in dit topic,
Succes!

Origineel geplaatst door Talsma
Virtual Guitarist ken ik idd, en lijkt een beetje op wat ik bedoel.

Ik wil alleen zelf m'n drums kunnen maken en m'n muziek omgeving bepalen.

heheh ;) ... ik gebruik (nog) 5.11 :o:

maar thx voor jullie reply's ;)

Als je virtual guitarist gebruikt kun je nog steeds je eigen drums maken hoor, virtual guitarist heeft niks met drums te maken namelijk

Als je virtual guitarist gebruikt kun je nog steeds je eigen drums maken hoor, virtual guitarist heeft niks met drums te maken namelijk

Tuurlijk :confused: :confused:, daarom heet het misschien ook virtual guitarist?

Ik ben er inmiddels achter gekomen dat er wel programma's voor zijn, maar die draaien alleen vanaf SX 2.0 (zoals die op Chordspace staat)

Aangezien ik nog bij de 5.11 generatie hoor 8o) gaat dat feestje nog niet door.

Bedankt voor jullie hulp,

wat mij betreft kan deze dus dicht!

:slotje:

Back