jup 8 3700 doen of niet?

Origineel geplaatst door mono-poly

Hij heeft 3340 oscilators

wauw das een hoop de mini heeft er maar 3 8o) maar ik geloof je op je woord, het is ook maar wat ik in de wandelgangen heb gehoord, de enige moog die ik echt ken is de mini.

Ik zou je afraden om vintage analoog te kopen, tenzij je een ezeltje hebt dat geld schijt. Het houdt namelijk niet op bij de aankoopprijs. Die dingen hebben zoals reeds gezegd regelmatig revisie nodig en als er eens iets stukgaat kan het moeilijk zijn om onderdelen te vinden. Geen ramp, maar je moet er wel de moeite voor willen doen.

Ikzelf zou best nog wel voor een analoogje willen gaan, maar dan een van de nieuwe garde. Ik denk daarbij aan de Dave Smith Poly Evolver! Volgens mij kan deze alles wat de Jupiter8 kan en meer...

Origineel geplaatst door Eclectus
Ik zou je afraden om vintage analoog te kopen, tenzij je een ezeltje hebt dat geld schijt. Het houdt namelijk niet op bij de aankoopprijs. Die dingen hebben zoals reeds gezegd regelmatig revisie nodig en als er eens iets stukgaat kan het moeilijk zijn om onderdelen te vinden. Geen ramp, maar je moet er wel de moeite voor willen doen.

Ikzelf zou best nog wel voor een analoogje willen gaan, maar dan een van de nieuwe garde. Ik denk daarbij aan de Dave Smith Poly Evolver! Volgens mij kan deze alles wat de Jupiter8 kan en meer...

maak me niet gek, alsjeblieft.....

er is hier net weer een evolver vertrokken, omdat ik die oude dingen toch zo heerlijk vind. en inderdaad je komt dan nog eens bij een reparateur. zo leer je ook weer s iemand kennen.
de poly evolver key is een top synth, je weet hoe ik er over denk, maar toch... micromoog prophet600 source sonic6 is veel lekkerder, maar je hebt gelijk: lekker slapen is er niet meer bij.

Er is natuurlijk geen eeen analoge bak die in de buurt komt van de Jupiter 8.
Mischien de Juno60 nog wel het meest, als je dat in de buurt komen mag noemen.
Er zal best wel is wat aan een Jupiter 8 stuk kunnen gaaan.
Maar het is nou ook weer wat overdreven om te beweren dat ze continue stuk gaan.
Het is geen memorymoog of p5 rev2 he!

Ik weet niet hoe jullie eraan komen dat de JP's gevoelig zijn voor storingen, maar dat is dus absoluut niet waar, en ik spreek uit ervaring. Als het om betrouwbare analoog spul gaat dan zijn dat de JP's wel.

Ben nog nergens een synth tegen gekomen die zulke mooie klanken kan produceren als de JP-8 en dat nog zonder een horde effecten-zooi erna.

Kopen die handel zou ik zeggen!

Origineel geplaatst door Eclectus

Nee man, die nieuwe dingen zijn helemaal niet leuk en al die oude bakken gaan helemaal niet constant kapot. Ik heb hier misschien wel 15 oude bakken staan en lekker boeiend of er eens een toetjs of schuifje moeilijk doet. Vaak een kleinigheidje. Ik neem er een paar zelfs mee het podium op in de vieste, stinkerige, rokerige hoekjes en nooit problemen en anders pech. Nieuwe apparaten kunnen ook zat problemen geven.

Origineel geplaatst door sander
Nee man, die nieuwe dingen zijn helemaal niet leuk en al die oude bakken gaan helemaal niet constant kapot. Ik heb hier misschien wel 15 oude bakken staan en lekker boeiend of er eens een toetjs of schuifje moeilijk doet. Vaak een kleinigheidje. Ik neem er een paar zelfs mee het podium op in de vieste, stinkerige, rokerige hoekjes en nooit problemen en anders pech. Nieuwe apparaten kunnen ook zat problemen geven.

**AFKLOP MODE**

Ik heb ook wel wat oude bakken staan en eerlijk gezegd weinig problemen, dus je moet je ook weer niet zo bang laten maken. Maar om nou te zeggen dat nieuwe dingen niet leuk zijn....nou ja, daar denk ik dan weer anders over (Dave Smith, Cwejman, Macbeth, Doepfer en noem alles maar op :) )

hehe , eindelijk wat positieve berichten, en zo is de praktijk ook :) Het enige is de calibratie na een tijdje, maar dat is normaal

en ja max 2400 kan ik mij ook bij aansluiten, en dan wel de dcb-versie, en dat is deze helaas niet, dus opletten toekomstige koper

Origineel geplaatst door dennisb
Mischien dat mijn vorige bericht niet op was gevallen maar ik ben eruit, ik doe het niet, ik wacht wel op de volgende ronde, als iemand er eentje spot let me know! iig bedankt voor alle reacties

3700 KIJK EENS ROND WORD EG VEEL AANGEBODEN VAN Studio electronics SPUL / EGT VINTAGE modulair SPUL
voor 3700 kunje een leuke set byelkaar regelen ,..maar goed
its all about choices ,...:engel:
zijn zat mooie analoge polys als verveanger...denk ik

juno
akai ax80
sc prophets
andromeda
memmory moogs idd ook wel duur
polyy evolver vergeet die niet

wat d8 je van een matrix 12 ,..xpander ,..ligt tegen de 3000 ook erg mooi
:halleluja

dank je ron-d voor de suggesties , ik heb mbt de jupiter 8 een bepaalde jeuk die gekrabt moet worden zeg maar. En zoals gezegd ga ik iig geen 3700 ervoor uitgeven dus dat is OK. Ik heb nav deze draad een aanbod gekregen dat behoorlijk lager ligt, hij is dan ook niet zo mooi van buiten maar dat hoeft ook niet perse. Hij heeft ocb ipv dcb en md8, lijkt me ook prima, kan ik er iig direct mee aan de slag.

Heeft iemand nog tips waar ik op moet letten, ik kan zoveel bedenken als checken of alle 8 stemmen tegelijk klinken, alle schuifjes kraakloos en dat de drukknopjes niet heel hard moeten worden ingedrukt, meer tips zijn zeer welkom.

correctie OC-8 DCB connector, dus geen OCB

jaa asje jeuk hebt moetje krabben !!!
ik kwam er achter [toen ik eens rondkeek ] dat ik voornameleijk mono synth pro onemoog enso heb had
en dat er maars een analoge poly synthje moest komen ,..nou is een klassieker met knoppen/schuiven ala synthex /jp8 / mmoog iets / veel te boven mn budget
ik werk dan ook niet heel erg hard :D
asje iets duur s koopt zie ik t ook as een investering ,..over twee jaaar asje je dure synthje weer zat bent / iets anders wilt ist fyn dat ie nog t zelfde opleverten das denk niet met deze jp8
een andromeda ook niet hoor

maar kort ; ik heb een akai ax 80 gekocht uit berlin redelijk geprijst en mooie bak ,..daar kunje 10 voor kopen mbt de jp 8 8D zit ook vcol met cem wel ander maar meer ri matrix 6 sounds gelloofik

ik hoef de topic starter niet te overtuigen ,...istie al ,.maar er zijn erg leuke synthjes poly analoog midi en knoppen te koop ,... asje de egte Klassiekers wil ,..!
sc6

:bekdicht: shutup mode aan

ja die akai bakken schijnen het best bewaarde geheim in de business te zijn ;) he nog ff over dat DCB verhaal, als ie geen DCB heb dan kun je m toch wel retro fitten. Er is er nog een zonder dcb of oc-8->dcb maar wel met een mooi uiterlijik, die heb echter totaal geen midi , is niet zon punt maar het moet er wel op te zetten zijn natuurlijk, ik kan er niet echt achter komen hoe dit nou zit.

ja die akai bakken schijnen het best bewaarde geheim in de business te zijn ;) he nog ff over dat DCB verhaal, als ie geen DCB heb dan kun je m toch wel retro fitten. Er is er nog een zonder dcb of oc-8->dcb maar wel met een mooi uiterlijik, die heb echter totaal geen midi , is niet zon punt maar het moet er wel op te zetten zijn natuurlijk, ik kan er niet echt achter komen hoe dit nou zit.

Een AX80 kan nooit tippen aan een Jupiter.

Wie wil weten wat wat is en hoe dat dan klinkt kan mijn studio een middag huren... daar staat Jupiter, Synthex, Chroma, memorymoog naast AX80 Juno's Korgjes etc......

Middagprijs 100 Euro... dan weet je alles! Zeer verhelderend....

Groeten,

Karel Post

Mijn tip: Mooiste synth - Prophet 5 -
Mooiste popsound - Jupiter 8 -
Dik, vet en onregistreerbaar.... en GEWWWELLLLDDDDIGGGGG!!!!!!! - Memorymoog -

Goedkoop en goed... Juno 60

Het best bewaarde geheim is nog altijd de teisco sx400;)

Dennis ik zou me niet blind staren op een aansturing voo je Jupiter.
Score gewoon een Jupiter 8 voor ca 2200 euro.
Koop voor $250 een midi kit bij Encore Eletronics en je heb een mega dikke midi kit!
Oow en ff laten inbouwen door een techneut maar dat kost niet al te veel.

Mensen een Akai kan je toch niet vergelijken met een JP8!
En sja een Matrix12/Expander klinkt wel erg kill en is een ramp om te programeren hoor.
De Rhodes Chroma en JP8 zijn zeker twee synths die in de top 5 van mooie analoge polysynths staan.
Zelf ben ik absoluut niet gecharmeerd van de Jupiter 5 rev 3 en de JP6.
Maar goed als er een vervangende filter komt voor de JP6 komt koop ik er mischien wel is eentje.
En ja mischien komt die vcf upgrade er nog wel want de modulatie mogelijkheden van de JP6 zijn best ok.
Je zou er per stem een Wiard Boogie vcf in moeten hebben of zo :D

@mono-poly : thnks, ik kan er 1 kopen voor 2500 met midi, dat is dan toch wel een redelijke deal lijkt me? En die Jupiter 5 rev 3 , die ken ik niet, heb je een typefout gemaakt? Welke bedoel je?

Back