jup 8 3700 doen of niet?

2500 voor een JP8 met midi klinkt niet gek te duur.
Ik zou hem ff bekijken en beluisteren en mischien kan je er wat afpraten.
Voor 2500 moet die wel in hele puike conditie zijn hoor.

hij is optisch niet 100% maar wel met servicebon van dit jaar, ik weet wel een optisch goede maar die is veel duurder en heeft geen midi (niet die van 3700 hoor, dat verhaal is afgesloten). Ik zit er aan te denken om ze gewoon allebei te halen en later weer 1 te verkopen, ik kan met die midi jup dan direct aan de slag. Zou je zon jup8 weer roest vrij kunnen maken, de kap zandstralen ofzo en dan weer lakken, of ben ik nu weer gek aan het doen?

Ik zou gewoon rustig afwachten.
Er komt heus nog wel wat voorbij wat er wel goed uit ziet en met een goede prijs.
Mischien komt er wel iets anders moois voorbij wat ook erg mooi s.
Bv een Rhodes Chroma of zo.

Origineel geplaatst door dennisb
hij is optisch niet 100% maar wel met servicebon van dit jaar, ik weet wel een optisch goede maar die is veel duurder en heeft geen midi (niet die van 3700 hoor, dat verhaal is afgesloten). Ik zit er aan te denken om ze gewoon allebei te halen en later weer 1 te verkopen, ik kan met die midi jup dan direct aan de slag. Zou je zon jup8 weer roest vrij kunnen maken, de kap zandstralen ofzo en dan weer lakken, of ben ik nu weer gek aan het doen?

tuurlijk kan dat netjes restuareren ,..maar by een dure aankoop moet dat niet lijkt me :W
uiter vertoon is altyd netjes te maken ,..zeker de onder achter kap

Origineel geplaatst door mono-poly
Mensen een Akai kan je toch niet vergelijken met een JP8!
En sja een Matrix12/Expander klinkt wel erg kill en is een ramp om te programeren hoor.
De Rhodes Chroma en JP8 zijn zeker twee synths die in de top 5 van mooie analoge polysynths staan.
Zelf ben ik absoluut niet gecharmeerd van de Jupiter 5 rev 3 en de JP6.
Maar goed als er een vervangende filter komt voor de JP6 komt koop ik er mischien wel is eentje.
En ja mischien komt die vcf upgrade er nog wel want de modulatie mogelijkheden van de JP6 zijn best ok.
Je zou er per stem een Wiard Boogie vcf in moeten hebben of zo :D

MONO BEDOELDE NATUUUUUUUUURLIJK PROPHET 5 rev 3
of heeft ie stiekum een jp 6 die een stem mist :D

en een akai kunje niet vergelijken ,...met de top of the range polysynth
daarom ligt dat ook ver buiten m,n berik ,..wil aantonen dat ik bv dar goed mee uit de voeten kan en t een verademing is dat ik nog 9 x een leuke poly kan kopen ,.
doeiknie
zou wel eerder mega modulair kopen
keuzes keuzes:halleluja

Nou dan mag je mijn Jupiter-8 wel kopen voor 5000 euro! :D

Of anders ga je voor deze! :)

http://cgi.ebay.nl/Roland-Jupiter-8...ryZ38071QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

Ik zie er anders wel akelig veel te koop op ebay de laatste tijd.

Offtopic, ik zocht een Oberheim SEM, maar niet voor die prijs bij onze Knob exploit! :p
Een redelijke prijs is toch 400-450Euro of loop ik alweer achter?
Monopoly had ze nog verkocht voor die prijs weet ik...

@R-ond blijf nou is bij de les het gaat over de Juup acht in deze tread.

@Maarten een Sem module zonder voeding etc is idd 450 a 500 waard vind ik.
Een SEM in een kastje is 600 a 650.
Die op ebay.nl vind ik ook aan de hoge kant qua prijs.

Origineel geplaatst door MaartenJan
Nou dan mag je mijn Jupiter-8 wel kopen voor 5000 euro! :D

Of anders ga je voor deze! :)

http://cgi.ebay.nl/Roland-Jupiter-8...ryZ38071QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem

Ik zie er anders wel akelig veel te koop op ebay de laatste tijd.

ja die in australie heb ik ook gezien, ze zeggen zelf dat ie niet top is, dan nog verschepen met de nodige risico's, moet ie langs de douane en nog invoerrechten en crap, ik haal m liever zelf ergens op

Het valt me op dat mensen die klagen over prijzen meestal zelf zwaar de hoofdprijs willen als ze iets verkopen...

Origineel geplaatst door ralphvanzeel
Het valt me op dat mensen die klagen over prijzen meestal zelf zwaar de hoofdprijs willen als ze iets verkopen...

Hier moet ik toch echt lang en hartelijk om lachen zeg..................lol tot de 123e macht

Origineel geplaatst door Septic
Hier moet ik toch echt lang en hartelijk om lachen zeg..................lol tot de 123e macht

het is een constatering...

Ik zal 'm niet inkoppen. Maar wordt er ook muziek gemaakt met die dingen of zijn ze vooral om er in je eentje naar te kijken ?

Origineel geplaatst door ralphvanzeel
het is een constatering...

Volgens mij heb je wel gelijk ja. Zodra de meeste mensen iets gaan verkopen komt de "gezonde Nederlandse handelsgeest" naar boven.. Maw, ze willen winst. Ik doe het anders: ik wil geen verlies. :D

Origineel geplaatst door vinnieq
Ze schijnt ook heel goed te zijn in bed

daar kom ik vanavond waarschijnlijk achter, afspraak is een dag vervroegd, ik hou jullie op de hoogte hoe die is in bed en ook hoe die klinkt. Ik zat eigenlijk net te denken dat nu wel een droom aan stukken gaat en dat is op zich jammer maar dan kan ik iig weer van lekkere wijven dromen ipv zon kouwe machine, maar ja als ik m vanavond mee naar bed ga nemen komt daar natuurlijk niks van.

Back