Origineel geplaatst door bikkel
En hier had je een Jupiter-8 voor nodig?![]()
met en ferrari kun je toch ook langzaam rijden

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.

Origineel geplaatst door mc_kwok
Wat krijgen we nou? Moet je nu al voor een toetsings tribunaal verschijnen als je een door het ganse volk begeerde synth wil aanschaffen?
Let niet op hen. Gefeliciteerd met je aanschaf
![]()
maar goed daar krijg ik spierballen van dus das ook wel weer OKOrigineel geplaatst door sander
Die gedachte deel ik compleet. Dat kan je met de meest simpele monsynth ook wel voor elkaar krijgen. Bij een jupiter denk ik aan dikke strings en mooie pads. Geen piep en knor tonen.![]()
(wel lees ik de kern van je opmerking)Origineel geplaatst door dennisb
ik geloof dat ik er (hierna) inderdaad maar niet op let en ook geen dingetjes meer post, ik had het ook wel een beetje verwacht moet ik zeggen, de enige die ik mis is "oh dat kan ik met me freeware VST ook".
Laat horen dan "die meest simpele monosynth" en zonder effect he , niks oversturen. Waar luisteren jullie dit uberhaupt op creative boxjes met de volume op stand 1?
En waarom "moet" ik een studio hebben om deze deze bak te mogen bezitten wat een bunch off crap zeg. Ik weet donders goed wat ik uit deze machine hoor komen en heb geen bevestiging nodig wat dat betreft, in mijn enthousiasme post ik wat om te laten horen hoe veelzijdig deze synth is. Ik krijg van deze geluiden "het gevoel" en dan weet ik dat het goed zit. Laat dan horen hoe het wel moet, had ik in een andere draad ook commentaar op een stukkie met de melding dat de meeste simpele zus en zo dat ook kan, en als ik dan zeg laat maar horen dan is de draad opeens dood. Dat van dat roken daar heb iedereen natuurlijk dik gelijk in dat is gewoon slecht, shame on me![]()
Verder is dat iid op mijn werk, het is wel mijn eigen bureau in de zin dat ik eigen baasje speel maar het kan alleen zo staan in de avonduren en in het weekend, als ik het pand verlaat dan gaat de jup8 gaat netjes een kast in waar niemand bij kan en op het pand zit alarm dus dat lijkt me allemaal geen probleem, hij moest alleen niet zo zwaar zijnmaar goed daar krijg ik spierballen van dus das ook wel weer OK
HULDE! Tell ém....... berg gezeur hier altijd...jazekers, het valt alleen niet mee dit muzikaal toe te passen, er is dan weinig ruimte voor andere geluiden, hij heeft geen detune op de unison maar dat mis ik niet echt omdat het van zichzelf goed klinkt.Origineel geplaatst door Aaron
Heb je de unison mode al geprobeerd...?

Origineel geplaatst door wouw
tip: in dual mode één van de twee layers in unison zetten, dan heb je een 4-voice/ 8 osc unison ipv 8-voice/16 osc. De spreiding valt te beinvloeden door het wel of niet indrukken op de autotune-knop. Doe dit bv na 5 minuten en daarna niet meer. Dan speelt hij zuiver en heeft hij toch genoeg spreiding om een vette unison te maken. Die spreiding valt weg nadat je op unison drukt. Omdat de jp8 erg stabiel is als hij eenmaal warm is (eigenlijk ook wel daarvoor) zul je gelijk de invloed van autotune op je unison-vader-jacob-deuntje horen![]()

Origineel geplaatst door Leo
maar ik zou wel stoppen met roken
Origineel geplaatst door SpaceAgentSpiff
Jup8's?
]Origineel geplaatst door Alex Omega
zou je misschien gewoon wat standaard sounds kunnen posten, gewoon een zaagtand basje ofzo?
Dat je de basis sound van de osc goed kan horen, ben benieuwd hoe dik een kale osc klinkt..
en dan gewoon een beetje filtern..