jup 8 3700 doen of niet?

Origineel geplaatst door dennisb
Ik zal me eerste track met de jup8 wel posten binnenkort ;) als bewijs dat ik m waard ben

(...)

Orgineel geplaatst door dennisb
Je kan ervan houden of niet maar het is in ieder geval muziek ;)

Het begin is er. Blijf demo's maken zou ik zeggen... Die Juup kan en verdient beter.

Succes !!

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door Septic
Maar ik heb vernomen dat die Jupiter8 zo vet is, dat als je hem schuin neerzet, de olie er gewoon uitloopt...;)

dat had ik bij mijn Hammond ook, alleen moest je ed olie daarna wel gewoon bijvullen anders gaat de motor en de toonwielen een beetje rauw lopen ;)

Mooie bak en een zeer vet geluid; ik heb een jaar geleden een jup 8 gekocht (met kenton midi) van een producer uit zuid holland; deze jup bevatte zelfs nog patches gebruikt/gemaakt door tiesto.

Origineel geplaatst door rodemannetje
Mooie bak en een zeer vet geluid; ik heb een jaar geleden een jup 8 gekocht (met kenton midi) van een producer uit zuid holland; deze jup bevatte zelfs nog patches gebruikt/gemaakt door tiesto.

Zo, dus daar heb je gelijk even je eigen patches overheen geschreven? :D

i'v got 'm :D, ben net terug van de trip, ik laat m nog even bijkomen van de reis en dan gaan we het beleven. Het is iig de zwaarste synth die ik heb gehad, sjonge dat was echt een klus om hem naar boven te krijgen. Het is dus niet moeders mooiste maar het viel me nog mee tov de foto's. Ik heb m zo uitgebreid mogelijk getest en ik ben niks dubieus tegengekomen dus ik heb het maar gewoon gedaan. Uiteindelijk 2500 betaald, wellicht veel of teveel maar het beestje heeft midi en hij is in april 2006 geserviced voor 500 dus dat komt overeen met een ongeserviced en midiloze jup8 voor 1700. Volgens mij heb ik het niet zo slecht gedaan ;) en tja de sound heb ik gehoord tijdens het testen en echt alles wat eruit kwam was heerlijk, zonder enig effect, gans droog. De verkoper speelde eerst wat met accoorden en ik had gelijk kippevel over me hele lichaam.

Is die gene geworden van de link die ik je gaf? Die was ook met midi en geserviced, dus het zal wel?

Haha zo ben jij even genaaid zeg. :D

Tiesto maakt geeneens muziek.

mwa, sommige patches waren echt goed (ik zei ook bewust: "gebruikt"; ze waren in de studio gemaakt), enne: 1600 euro voor een jup 8 in mint state met midi is toch een goede deal?

mwa, sommige patches waren echt goed (ik zei ook bewust: "gebruikt"; ze waren in de studio gemaakt), enne: 1600 euro voor een jup 8 in mint state met midi is toch een goede deal?

Zeker, al was ie van vader Abraham.

@leo , :okdan:

@sander , het is een andere geworden dan die link, maar die was er nog wel

@dutchrichie , bedankt, euh geloof ik :D in welke zin verdient ie beter? Het zijn mijn eerste uibraakselen en ik zal nog wel aardig wat sweet spots gaan ontdekken maar ik heb net dat stukkie nog ff in de auto geluisterd en dat op en neer gaande filter klinkt ontzettend space in mijn oren, like no other

@rodemannetje , tja das een mooie deal

@Septic, ruimte heb ik nu ook bijna niet meer ;)

jup8desk.JPG

dr zitten wat van dit soort plekken op, schuren en grondverf erop zodat ie iig niet verder roest?

roest.JPG

gefeliciteerd, laat 'm niet meer los.

Mooi bureau heb je daar trouwens (komt uit onze fabriek haha)

aaai, zie ik daar een asbak ????? gatver

hier nog wat jup8jam www.myvision.eu/jup8/jup8jam.mp3 voor op brood :D deze is wat meer piep knor, soms lijkt het net of er een distortion overheen zit maar dat komt door oscilator sync, in mijn oren errug fijn, vooral op het laatst wordt het lekker gruizig IMHO

@dutchrichie , bedankt, euh geloof ik :D in welke zin verdient ie beter?

Wel, je postte een demo om te laten horen dat je hem waard was... toch ? Ook de overzichtsfoto van je 'studio' met asbak bevestigt mijn gedachte in deze. De Juup is een hemels ding. Mocht er iemand tegen aan stoten, dan verdwijnt ie gelijk de prullenbak in... Hij verdient beter !

Maar..... Ik begrijp je naiviteit, je vreugde, en dat je pas begonnen bent hoor! En wie is er zo niet begonnen? Ga lekker verder met experimenteren, maar probeer ook wat uitgespaarde euro's in een ruimere en degelijke (echte) studio te steken, want het blijft niet bij de Jupert 8....

ach wat,

Bij mij worden m'n jp8's gebruikt door de kinderen, ze leren er hun eerste melodietjes op te spelen. Maar er wordt niet gerookt ! Roken is schadelijk voor je.... synths !!!

hier nog wat jup8jam www.myvision.eu/jup8/jup8jam.mp3 voor op brood :D deze is wat meer piep knor, soms lijkt het net of er een distortion overheen zit maar dat komt door oscilator sync, in mijn oren errug fijn, vooral op het laatst wordt het lekker gruizig IMHO

En hier had je een Jupiter-8 voor nodig? :D

Back