jup 8 3700 doen of niet?

Hij is het niet waard. Zo simpel is het....

Reken als vintage-liefhebber voor de grap ook nog eens terug met de vintage NLG. 3700 = 8140 !
Dat zou genoeg moeten zijn om je weer met beide benen op de grond te krijgen.

Bovendien altijd bespelen en alles testen, en vooral goed kijken VOORDAT je koopt. Een plaatje kan nog zo mooi zijn...

Ik zie op de foto's toch allerlei kleine krasjes e.d. 2600 lijkt me op dit moment de max voor zo'n apparaat.

Origineel geplaatst door Leo

in 2006 heb ik er zeker 4 te koop gezien rond 2500 en ik was echt niet op zoek, maar kwam ze gewoon tegen. dan ben je wat mij betreft gek, of gewoon errug ongeduldig, als je er zoveel meer voor zou betalen.
en vergis je niet over of zo'n ding het waard is en of je hem voor dat geld weer kwijt kan. knobexploit heeft een ebay winkel die bekend is bij een flink aantal potentiƫle klanten. het zou mij niet verbazen als hij de jp daadwerkelijk voor rond de 3500 verkoopt, maar dat wil niet zeggen dat het jou ook zou lukken. dat ligt toch iets anders.

op zich kan ik (met moeite) best wachten op een volgende kans, zagen die jij hebt zien gaan er dan ook zo goed uit? als die jup er niet zo uit had gezien dan had ik er niet eens over nagedacht, ik kan me namelijk ook niet voorstellen dat van ie binnen erg rot is als ie er van buiten zo uit ziet, ik weet bij mensen zegt dat niks maar bij apparaten gaat dat toch wel een beetje op denk.

Nou heb ik ook wel wat over voor een synth maar 3.700,- voor een Jupiter 8 dus van zijn levensdagen niet. Dat gaat naar mijn mening echt helemaal nergens meer over, maar misschien heb ik wat gemist de laatste tijd.

Maar ondanks alle adviezen hier zal je natuurlijk je eigen plan moeten trekken; het is jouw keus en jouw geld. Zou best kunnen dat deze bak het voor jou dubbel en dwars waard is.

nee joh, is echt veel te duur. en als het werkelijk zo is dat ie er 2600 euri voor betaald heeft mag je 3700 euri echt geen zaken doen meer noemen.

en zoals leo zegt is het blijkbaar mogelijk om zo'n mooi exemplaar voor 2600,- te vinden, dusch geduld is een schone zaak!

Origineel geplaatst door pal
Wil je hem gaan gebruiken, of als museumstuk neerzetten?

Wil je er lekker mee pielen dan zou ik even wachten.
Wil hem hebben om op te kwijlen, dan zou ik hem nu kopen.

In beide gevallen worden ze toch meer waard in de toekomst. Tot de dag valt dat geen mens meer weet wat een jupiter 8 is, en de technologie ons eindelijk verder heeft gebracht dan de synthesekracht uit het analoge tijdperk. En dit tijdstip kan wel eens eerder voor de deur staan dan je lief is ;-)

:engel:

ik wil er mee pielen en op kwijlen, maar voornamelijk pielen en ook serieus mee aan de slag natuurlijk. Tegen de tijd dat kunstmatige intelligentie stabiel is zal ook VA niet meer van A te onderscheiden zijn, ik denk zelf dat ik dat niet meer mee ga maken ;) dus bang dat ie opeens niks meer waard is ben ik iig niet

Hoi die Juup is van mij..ik bied hem te koop aan

http://cgi.ebay.nl/Roland-Jupiter-8...hZ010QQcategoryZ16220QQtcZphotoQQcmdZViewItem

3 dagen geleden is er 1 in Duitsland verkocht voor 3800

http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll...MEWA:IT&viewitem=&item=250067190445&rd=1&rd=1

Ik heb er zelf een verkocht 4 weken geleden voor 3700

http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=200050299539

Die laatste mij was letterlijk binnen 1 1/2 uur na plaatsing verkocht.
Ik weet dat ik niet goedkoop ben maar jullie zijn niet mijn markt. Iedereen op dit forum kan zelf kopen en verkopen.( Ik daag je uit om en Jupiter in mijn conditie te vinden...denk dat je het moeilijk krijgt maar dat terzijde)...
Ik ben van mening dat de Jupiter 8 een TOP instrument is...word niet minder maar meer waard..Nieuw was ie 14000 vergis je niet....
Hij is met stip bij mij op nr 1 beland die Jup...(had hem zelf ook nooit gehad)...ik vind het de mooiste synth die ik ooit heb gehoord...Ik weet dat de Memory Moog top is maar toch...Die Juuupp oei wat vetttttt....
En nog 1 keer IK RICHT ME OP EEN ANDERE MARKT DAN SYNTHFORUM dus dont slash me time and again....zo...gezegd

Laatst gewijzigd:
Je moet geen synths kopen van handelaars als je iets voor een redelijke prijs wilt kopen.

Wil je echter een synth welke net een servicebeurt heeft gehad en wordt geleverd met garantie, dan zul je altijd al wat extra moeten betalen. Dit exemplaar wordt verkocht door een handelaar, maar of hij garantie geeft weet ik niet zeker.

Origineel geplaatst door ralphvanzeel

En nog 1 keer IK RICHT ME OP EEN ANDERE MARKT DAN JULLIE SYNTHGABBERS dus dont slash me time and again....zo...gezegd

:confused: , ik geloof dat ik er maar vanaf zie dan, ik ben immers een synthgabber, whatever the fuck that might be

:slotje: aub

Origineel geplaatst door sander
Je moet geen synths kopen van handelaars als je iets voor een redelijke prijs wilt kopen.

Wil je echter een synth welke net een servicebeurt heeft gehad en wordt geleverd met garantie, dan zul je altijd al wat extra moeten betalen. Dit exemplaar wordt verkocht door een handelaar, maar of hij garantie geeft weet ik niet zeker.

Dan koop je hem van een particulier...geen probleem toch...

koop gewoon nieuw analoog

koop gewoon nieuw analoog

Sunsyn 2750
Omega 8 4000

en dan heb je ze nieuw... compleet midi...

Re: koop gewoon nieuw analoog

Re: koop gewoon nieuw analoog

Origineel geplaatst door Alex Omega
Sunsyn 2750
Omega 8 4000

en dan heb je ze nieuw... compleet midi...

maar geen Jupiter 8.....8o)

vergeet niet dat je bij een complexe vintage poly als de JP-8 ook ieder jaar een aardig bedrag moet incalculeren voor reparaties. hoe mooi de buitenkant ook is !

enne... 3700 lijkt me wel heel veel; mint of niet

ik zou eerder een MM+ lamm nemen voor dat geld....

als je toch vintage wilt..

Back