Synthesizerstrings 'BladeRunner Blues'

IndoEagle

Ingeburgerd
Ben ik nog even weer hoor!

Ik ga nog een keer zeuren over dat 'BladeRunner Blues' numme,r maar dan over de synthstrings die je aan het begin van het nummer hoort.

Wie weet wat voor geluid dat is en uit welke synthesizer dit geluid komt? Ik vind dit een zeer relaxte synthstring. Oja, dit muziekje komt trouwens ook langs in het CD Rom spel 'BladeRunner'. Ik ben wel even kwijt welk softwarebedrijf dit spelletje heeft ontwikkeld.

Bedankt en doei!

Een Eminent String ensemble komt er wat sound betreft redelijk dicht bij in de buurt, maar haalt het eigenlijk nét niet. Misschien dat Vangelis een opgevoerde versie van de Eminent heeft of gewoon een andere plastiek strijkerdoos gebruikt......

als je echt de film bedoeld bladerunner bedoeld. dan is het bijna zeker een oberheim.

Sterker nog: als ik me niet vergis is dit een Matrix 12

..Is het niet de Yamaha CS80, het liefje van Vangelis???

Bass heeft gelijk!
One of the major reasons why the Blade Runner soundtrack still sounds so modern and innovative to this day was the choice of instruments used to create the music, and the way Vangelis would combine acoustic and electronic sounds to create highly original, evocative sound textures - for example, the combination of orchestral percussion instruments and ubiquitous sweeping synth lines heard over the opening titles, played on Vangelis' favourite ever synth, the Yamaha CS80, which provided most of the solo synth lines heard in "Blade Runner", including the expressive, harmonica-like sound featured on "Blade Runner Blues" and "BR Main Titles".

met dank aan google.

Origineel geplaatst door Bass
..Is het niet de Yamaha CS80, het liefje van Vangelis???

Ik ben bang van niet. De solo van Blader runner Blues is onmiskenbaar de CS80 maar die strijkers zeker niet. De chorus van de CS80 is daar gewoon te 'dun' voor, jammer genoeg;)

Hmm,

Bedankt tot zover voor de info. Ik weet het niet zeker maar volgens mij kan ik in mijn CSX6 ook de geluiden krijgen van de CS80 via een plugin board.

Ik hoop van wel trouwens.

:)

Origineel geplaatst door IndoEagle
Hmm,

Bedankt tot zover voor de info. Ik weet het niet zeker maar volgens mij kan ik in mijn CSX6 ook de geluiden krijgen van de CS80 via een plugin board.

Ik hoop van wel trouwens.

:)

Ik denk het niet, niet de vette openings klanken in iedergeval, daar heb je echt de CS 80 of een CS 60 voor nodig,
Zelfs mijn Memory mook maakt die niet na :-(

Re: Synthesizerstrings 'BladeRunner Blues'

Origineel geplaatst door IndoEagle
Ik ben wel even kwijt welk softwarebedrijf dit spelletje heeft ontwikkeld.

Dat was Westwood Studios (oftewel de mannen van Command & Conquer).
Goed spel trouwens, daar ben ik heel wat avondjes mee zoet geweest :)

Ik denk dat de synth strings gemaakt zijn met een Korg Wavestation (EX). Ik heb een pad die er als 2 druppels water op lijkt.

Origineel geplaatst door zaphod
Ik denk dat de synth strings gemaakt zijn met een Korg Wavestation (EX). Ik heb een pad die er als 2 druppels water op lijkt.

That looks me strong:confused: De Wavestation bestond nog niet in 1982 :D Ik zal eens kijken of ik niet een patch kan bouwen die er op lijkt.

Ken je overigens de string in 'closing titles from "Mutiny on the Bounty"' vind je op themes?

Erg fraai, erg fraai.

Ok pre wavestation era ...

Origineel geplaatst door zaphod
Ken je overigens de string in 'closing titles from "Mutiny on the Bounty"' vind je op themes?

Erg fraai, erg fraai.

Ok pre wavestation era ...

Absolouut pre wavestation, is een dubbel sound op de Cs70M
kan je vrij goed na bouwen op de SY77 en 99 maar net niet zo zijde zacht *D

een collega van me is een soort of Vangelis sound freak, maakt ook dat soort muziek en weet veel van de gemaakte sounds van vangelis, ook de speel wijze en opname manier.

hate to dissapoint you all maar het is de roland vp330 vocoder.
de strings van de vocoder dan wel te verstaan
het koor dat trouwens fantastisch is kan je horen in de unicorn dream van bladerunner (best movie ever!)

maar de eminent string ensemble met phaser komt al een heel eind in de buurt

Back