Van Halen Jump

Thanx Bounce.
De echte jump patch klinkt natuurlijk veel dunner dan die op de plaat, maar daar hebben ze hem wat up-gespiced ;)
Voor Yamaha Ex5 owners: ik heb een Jump-suite samengesteld voor de Ex, de klanken zelf, een variant, alsook de Drone en 1984 intro + een performance. Download op AMPFEA, waar trouwens veel patches staan.
http://www.ampfea.org/sln/browse.php?num=2&m_id=1243&type=17
Kijk ook even op Ex5tech voor meer info over de Jump patch. Of doe een search voor meer info. http://www.ex5tech.com/ex5ubb_cgi/ultimatebb.cgi?ubb=get_topic&f=4&t=000445
Net als hier zijn er daar veel enthousiastelingen omtrent de Jump klank. toch raar dat zo een simpel brass klankje zoveel deining kan veroorzaken.

omtrent de Roland D50: inderdaad wonderlijk machine. Zo wonderlijk zelfs dat ik al een tijdje bezig ben met het maken van een editor voor het beestje. http://www.d50ve.w3.to De Roland D50 Virtual editor.
Er is nog veel werk aan de winkel maar onlangs kreeg ik heel wat bijstand van de fransman Frederique die nu de librairian en de koppeling maakt met de D50virtual editor.
De editor is trouwens volledig geprogrammeerd door een nederlander ! *D
Natuurlijk kwam het concept van een belg :D hihi >:| :duivels: :engel:

Jump?

Een OB-Xa zo uit mijn blote hoofd.

Ik weet het.......... 8 jaar te laat met deze reactie. Maar jump was zojuist weer op de radio dus vind ik het gerechtvaarigd. Ik dacht ook een OB-Xa maar stuitte zojuist op deze informatie. Dat zou dus betekenen dat het toch een OB-X is en niet de OB-Xa..........?

Maar in de URL die je geeft staat letterlijk oberheim-obx-a

Kan de link overigens niet openen want ik zit op mn werk en die blokkeert dat soort dingen :)

Hey hans, heb even wat geluisterd van jullie band! klinkt goed! Waar haal je die hammonds uit? klinken ook lekker!

lekker trackje Hans, klinkt top... ironisch genoeg met uitzondering van de synthbrass, moet ik eerlijk bekennen.
Wijkt wel erg af van het origineel.

Hey hans, heb even wat geluisterd van jullie band! klinkt goed! Waar haal je die hammonds uit? klinken ook lekker!

Dat wisselt. Meestal gebruik ik een Creamware ASB4000, samen met een BOSS RT-20. Een enkele keer gebruik ik de B4-II VSTi.

lekker trackje Hans, klinkt top... ironisch genoeg met uitzondering van de synthbrass, moet ik eerlijk bekennen.
Wijkt wel erg af van het origineel.

Perceptie is alles.. Ik wilde iets maken dat direct zou doen denken aan het origineel en dus moet je het - om het effect te benadrukken - nóg vetter maken... 8)

Maar mee eens dat het origineel anders klinkt. Gek genoeg krijg ik na een optreden ALTIJD complimenten voor juist dát geluid. Grappig, he?!?

Perceptie is alles.. Ik wilde iets maken dat direct zou doen denken aan het origineel en dus moet je het - om het effect te benadrukken - nóg vetter maken... 8)

Maar mee eens dat het origineel anders klinkt. Gek genoeg krijg ik na een optreden ALTIJD complimenten voor juist dát geluid. Grappig, he?!?
Het geluid springt wel meteen in het oor en is op zich dus best interessant. Maar als een goed voorbeeld voor de Van Halen brass (en daar gaat deze thread toch over) zou ik em toch nooit naar voren schuiven.

En wat complimentjes na een gig betreffen. Ik wil niet lullig doen, maar als je het standaard "geslijm" van een publiek waarvan de helft eigenlijk vrienden zijn, als referentie gaat blijven nemen, dan ga je het ook nooit verder schoppen dan dat.
Ik ken dat wel, die vriendelijke jongens die naar je gigs blijven komen om je een hart onder de riem te steken.
Maar je blijft dan wel in zo'n kritiek-veilige sfeer vastzitten. Allemaal een beetje met een korreltje zout nemen die complimenten.

Maareuh, ik vind die track echt goed. Lekker gemixt, toffe vocals (waar vind je er zo nog ?!), fantastische gitaar, ... en goed werk op de keys ! Geen Van Halen, maar waarom exact een kopietje maken he.

Het geluid springt wel meteen in het oor en is op zich dus best interessant. Maar als een goed voorbeeld voor de Van Halen brass (en daar gaat deze thread toch over) zou ik em toch nooit naar voren schuiven.
Iedereen zijn mening...
En wat complimentjes na een gig betreffen. Ik wil niet lullig doen, maar als je het standaard "geslijm" van een publiek waarvan de helft eigenlijk vrienden zijn, als referentie gaat blijven nemen, dan ga je het ook nooit verder schoppen dan dat.
Ik ken dat wel, die vriendelijke jongens die naar je gigs blijven komen om je een hart onder de riem te steken.
Maar je blijft dan wel in zo'n kritiek-veilige sfeer vastzitten. Allemaal een beetje met een korreltje zout nemen die complimenten.
Waarom kom je niet eens langs bij een optreden van Van Beukenstein?!? Kun je meteen vaststellen dat wij geen hart onder de riem nodig hebben, dat er nauwelijks "vrienden" aanwezig zijn, maar wel enthousiaste rock liefhebbers en dat wij last but not least oud en volwassen genoeg zijn om voldoende zelfkritisch te zijn om tot een goed resultaat te komen. Kortom, je opmerking irriteerde me eigenlijk wel een beetje. Hoe kun je nu een oordeel vellen over onze gigs en de reacties daarop als je er nog nooit bij bent geweest?!?
Maareuh, ik vind die track echt goed. Lekker gemixt, toffe vocals (waar vind je er zo nog ?!), fantastische gitaar, ... en goed werk op de keys ! Geen Van Halen, maar waarom exact een kopietje maken he.
Dank voor het compliment. Als je verder kijkt op de site en op Hyves zie je ook live filmpjes en opnames. En inderdaad, wij hoeven niet te klinken als een kopie.

Back