Hoe te shufflen in Live

Origin X

8 Bit
Ik werk sinds kort met Ableton Live, maar ik krijg mijn bas en drumsounds nog steeds niet naar wens geprogrammeerd.
Iets wat trouwens altijd al een probleem is geweest, behalve in Fruityloops.
Waar ik heb over heb? Het degelijk shufflen van patterns, op de manier hoe je ook met de shuffle slider in Fruity iets dansbaarders kan maken.

Jaja, ik heb dingen geprobeerd als niet quantizen, triplets gebruiken en volume verschillen, maar het klinkt niet zoals ik wil.
Ook is de mainshuffle/swing optie erg bagger in Live, dus is niet te gebruiken.

Gaat dit me sowieso lukken in de sequenser van Live? Ik kan me herinneren dat Cubase soort van groove templates heeft, maar volgens mij bestaat dat niet in Live (kan niet vinden in de manual).

Is de enige optie om een vst stepsequenser te vinden met shuffle optie, die ik vervolgens ga draaien in Live?
Zo ja, kent iemand een behoorlijke?

Origineel geplaatst door trash
Daar zeuren ze al jaren om bij ableton

mmmkay zal weer niet eens waar zijn, gebruik ik net een nieuwe sequenser loop ik alweer tegen een algemeen bekend gebrek aan.

Voor de rest isset zo :halleluja hoor

Maar toch vrij irritant (geen goede shuffle en/of groove templates).

Ik zie nu idd dat er veel topics over zijn. zelfs van mensen die sinds versie 2 al aan het zeiken zijn voor zo'n functie.

Origineel geplaatst door Negative Plus
Wat las je dan over de geluidskwaliteit?

Ja idd, vraag ik me ook af?

Origineel geplaatst door Ytse
Sinds live 6 kan je een gewarpte file op een track zetten en de rest de groove van die clip laten volgen. Heet geloof ik iets van master clip.

Gaan we proberen.

Origineel geplaatst door Ytse
Sinds live 6 kan je een gewarpte file op een track zetten en de rest de groove van die clip laten volgen. Heet geloof ik iets van master clip.

Tot nu toe krijg ik daarbij alleen nog maar mijn hele arrangement gesynct aan het tempo van een aangewezen audio clip, maar een andere groove hoor ik niet.

Ik vind het hele pakket sucken tot en met. Maar ja dat mag ik natuurlijk niet zeggen want de halve muziekwereld vind het een fan-tas-tisch pakket..

R

Origineel geplaatst door Arv
Ik vind het hele pakket sucken tot en met. Maar ja dat mag ik natuurlijk niet zeggen want de halve muziekwereld vind het een fan-tas-tisch pakket..

R

Van mij wel! :D

Maar ik vind het prima pakket om lekker mee te hobby-en. ;)

Origineel geplaatst door Arv

R

Natuurlijk wel, maar waarom vind je het dan sucken?

Nou, bv het gepriegel met de knopjes. Ik wilde het als opame gaan pakket gebruiken maar opnemen vind ik echt niet handig en smooth gaan. En dan geluidskwaliteit, vind ik ook niet zo goed (vergeleken met SX). Ik zal hoogstwaarschijnlijk de krachtige dingen van Live over het hoofd zien hoor, maja ik werk graag op mijn eigen manier..

Ik vind het ook werkelijk waardeloos dat maatsoortwisselingen niet bekend zijn in Live... Loop je weer te kloten in een gridloos arrangerwindow, en een click die je zelf in een ander programma in elkaar moet zetten.. Beetje jammer!

Origineel geplaatst door Origin X
Tot nu toe krijg ik daarbij alleen nog maar mijn hele arrangement gesynct aan het tempo van een aangewezen audio clip, maar een andere groove hoor ik niet.

Heb je wel op elke hit, kick, snare, etc... een warp point gezet?

Back