verschil tussen Electribe SX 1 en Electribe EMX 1

profeet

Nieuwkomer
zou iemand me het verschil kunnen uitleggen tussen de Electribe EMX 1 en de Electribe SX 1 want de vriendelijk man in de winkel wist het ook niet. buiten dat de 1ne rood en de andere blauw is dat wist hij ook :).
dank!

dan zou ik naar een andere winkel gaan of even op inet kijken.
sx = sampler
mx = "groovebox"

Origineel geplaatst door chielos
dan zou ik naar een andere winkel gaan of even op inet kijken.
sx = sampler
mx = "groovebox"

Dat vind ik dan weer een beetje kortaf.

In principe delen ze dezelfde engine echter is de ESX gebaseerd op het opnemen/laden van samples en de EMX heeft al geluiden intern. Verder zijn er op gebied van tracks en filters wat kleine verschillen maar de essentie zit 'm in het feit dat je in de ESX geen vaste set geluiden hebt en in de EMX wel.

Als de EMX een groovebox zou zijn dan is de ESX dat net zo goed.

Dat krijg je ervan als in dorpjes de melkboer ook eigenaar van de kapperszaak, de groentewinkel en de muziekzaak is :D

Maar goed, wat acidfever zegt dus.

Wat acidfever zegt klopt niet helemaal....

De ESX is indd een sampler/sequencer maar je krijgt er ook wat interne geluiden bij.

De EMX (heb ik) is een soort combinatie van "drum"sequencer en een versimpelde synth...er zitten dus een boel drumgeluiden in die je kan sequencen en met de synth kan je zelf geluiden maken om muziekjes in te spelen..

Best groot verschil lijkt me ookal hebben ze mss deels dezelfde engine.

Als je graag een sampler wilt zou ik eerder voor een 2ehands MPC1000 gaan die is even duur als een nieuwe ESX.

Als je graag een synth/drum/sequencer wilt zou ik voor de EMX gaan.
Verwacht niet superveel van de synth, maar je kan er best toffe geluiden uithalen en het werkt supersimpel. En er zittne ook wat samples in die je kan tweaken zoals piano en EP enzo.

Ik heb ze beide gehad..
De blauwe had ik toch al vrij snel weer verkocht, omdat ik merkte dat ik hem toch niet zo vaak gebruik als ik had gehoopt.
De drumsounds zijn in principe goed, maar na een paar tracks wil je echt wel weer wat anders.
De synth's klinken erg korg, (hoeft geen probleem te zijn) En alle 16 de synth algoritmes lijken naar mijn idee teveel op elkaar.
Ik heb de rode nog wel, en die gaat pas weg als korg met een nieuwe sampler op de proppen komt.
USB en een grotere opslag mogelijkheid zullen de meeste mensen wel waarderen.
Bij iedere set die je inlaadt is het in principe een ander ding, en dat maakt mij erg blij.

bedankt voor de snelle antwoordjes! helaas gaat de zoektocht naar 'iets' dat beats maakt nog steeds verder
toch bedankt!

Back