Korg triton(studio,extreme,le, etc.. !! maar de welke ???

cemko58

Nieuwkomer
voor ik begin wil ik mij excuseren voor mijn klasieke vraag waar ik zelf niet aan uit kan en daarom,
jullie profesionele hulp vraag voor een antwoord voor de geschikte synt voor mij !!

ik zelf heb van hardware een yamaha rs 7000 die ik wil verkopen wand ik zou graag een keyboard willen hebben of als jullie vinden dat ik het kan kombineren met de synt kan het ook.

mijn budget is :circa 1500euro

omdat ik de triton ooit eens grondig heb getest ben ik tot de conclusie gekomen dat het echt mijn ding is omdat ik graag met toetsen (live wil spelen) gezien ik met andere merken geen ervaring heb gaat mijn keuze naar de triton !

voor mij de belangrijkste van al bij een synt is dat ik het ook de samples bevat van de Turkse instrumenten maar ik heb onlangs samples gehoord van deze intrumenten en het kwaliteit was
zeer slecht als ik op de toetsen speel moet het toch wat ongeveer de zelfde klinken als het instrument in het echt !!

welke synt moet ik kopen ?? waar kan ik die GOEDE Turkse sample's vinden ??
op wat moet ik letten als ik er een aanschaf ??

A.u.b. beste mensen help deze beginner !!

voor de Yamaha Motifs kun je kijken op motifator.com . In de Motifmart kun je samples e.d. bestellen.
voor Korg weet ik 't zo niet, maar ik vermped dat er ook zulke dingen beschikbaar zijn. Roland heeft ook een aantal zaken met exotische sounds.
Kort samengevat van andere gelijkaardige topics ('k heb er vele van gelezen): alle topsynths zijn gelijkwaardig nu, ze hebben allemaal krachtige synthesis, kijk je dus niet zot op de presets. (Op mijn Motif speel ik ook nooit een voice zonder ze een beetje te tweaken).
Als je je goed voelt bij die Triton, dan moet je ene kopen en ergens de samples vandaan halen. In dat geval moet die Triton wel sample-geheugen hebben (dus daar moet je op letten).

bekijk eens een Yamaha PSR 1500/3000 zitte wel erg mooie geluiden in..

tis geen synth maar wel een lekkere bak

of de roland exr 46 OR ( or is oriental ( dus over de hele wereld)

suc6

De Triton Extreme is de meest geavanceerde uitvoering van de Triton series. Als je een Triton zoekt, ga dan die zoeken. Hij is voorzien van bijna alle expansions, heeft een media-aansluiting (sd kaart gelooof ik). De tube is niet bijzonder, gewoon een marketingdingetjes, maar verder is het denk ik de beste triton.

dank je vrienden voor jullie ervaren uitleg.

ik ben al een beetje meer ingelicht nu. maar stel nu ik koop de korg triton extreme,
zoals jullie beweren dat het een prachtig synt is de vraag van mij is.

1-waar moet ik die proffesionele geluiden vinden van al die Turkse (oosterse geluiden) ??

2--op wat moet ik letten als ik zo een goede sample kaart of geluid disk etc.. wil aanschafen ??

3-wat kost het eigenlijk die extra geluiden (een beginner kunnen ze zo in de maling zetten)??

4-ik heb onlangs nog gehoord stel dat ik een synt koop als het uit de verpakking is dus dat de plak band van de karton is afgehaald is het dus eigenlijk 2de hands in principe koop ik dan een 2de hands toestel is dit eigenlijk wel zo wand de mensen van de winkels beweren dat het nieuw is en als je daar aan komt is het toestel al uit het karton ??

p.s sorry voor de lastige vragen mensen

antwoorden op vraag 1 en 4 ;)

1. weet je zeker dat die geluiden niet standaard in de Triton Extreme zitten? er zitten 1344 programs en 1280 combinaties in, daar zou toch ergens wat tussen moeten staan. Maar wat bedoel je met 'professionele' turkse geluiden? Specifieke turkse instrumenten? Ik weet dat de Korg PA80 (meer een performance keyboard) wel een expansion board kan hebben van Turkish/arabic sounds.
4. Een Synth welke in de winkel staat, uitgepakt en wel is in mijn ogen een demo model. Ik zou dan ook zeker om een korting vragen als hij hem voor de standaard nieuwprijs wil verkopen. Het geeft mij toch altijd een beter gevoel om hem nieuw in de doos mee te krijgen.

Hallo,

Ik heb zelf ook de triton extreme thuis staan. Ik gebruik hem dus als basis synth voor alle modules, softsynth's etc.

De sound zelf ken je dus al wel aangezien je zoiezo een korg wilt hebben. De Turkse sounds heb ik iig nooit gevonden (maar wat is een Turkse soud?) Ik ga er iig van uit dat je die instrumenten bedoelt die ze op die Turkse tv zenders gebruiken.

Als ik jou was, gewoon lekker gaan testen! Extreme is een aanrader, alleen dat vind ik...

wel met de Turkse intrumenten en geluiden bedoel ik vb. saz & baglama (een soort gitaar),
zurna (soort fluit),darbuka (kennen jullie wel ),en nog vele meer geluiden....

maar ik denk niet dat de korg triton deze geluiden heeft als preset geluiden
roland daar aan tegen wel maar ik vind roland niet echt goed !!

dus ik ben tot de conclusie gekomen dat ik een korg triton extreme gaa kopen maar jah die turkse geluiden vinden dat zal een probleem zijn voor mij gezien ik er niks van snap.

oo jah mensen nog een ding ik heb een Yamaha RS 7000 te koop staan als dus iemand geintreseerd is er zit nog 6maanden winkel garantie bij ik verkoop hem wegens het aanschaffen van een synt .

Laatst gewijzigd:
Roland heeft nu ook deze bak aangekondigd, juist gericht op de oosterse en turkse sounds! :okdan:

Misschien even doorsparen en dan een combinatie van een Triton LE en deze?

Back