Verdorie, ik had net een hele lange reply getypt op ieders antwoord, moet ik opeens opnieuw inloggen na dat ik op plaats antwoord druk, hele lap tekst kwijt. Dus ik hou het nu maar even kort. ( edit> nog een keer!! gelukkig had ik nu de tekst gekopieerd.)
Ik zal even meer verhelderen wat mijn doel ermee is.
Een vriendin van me speelt piano, woont aan de andere kant van nederland, en daar koop ik hem voor, aangezien dat ding de trein mee in zal moeten gaan, zal hij zeker niet te lomp moeten zijn, om maar wat te noemen. Ik zie mij of haar nog niet echt met een 88 keys die bijna langer is als ik zeulen door de gangpaden van de trein, wou het een beetje discreet houden. En liever ook niet te mooi om te beschadigen, want we weten hoe vrouwen inparkeren. Verder is het wel beter als hij een beetje recht toe recht aan is, ze is helaas geen synth nerd dus een bak met eindeloos functies om een piano te spelen is niet nodig.
Daarnaast zal hij de helft van de tijd toch in mijn studiootje staan, en aangezien piano me niet zo gek veel interreseert, lijkt het me leuk als er zoals eerder genoemt strijkers, blazers etc in zit, dan heb ik er zelf ook wat aan. Dan is het ook wel duidelijk dat ik niet van plan was al te veel geld erin te stoppen, een euro of 200 tot 300 dacht ik aan, uitzonderingen daargelaten.
Petie 81> Gewogen toetsen is automatisch toch ook meteen 88 toetsen ? dat is veel te groot. Gewicht is moeilijk te zeggen, ligt er aan hoe hanteerbaar het is. Stereo output is voldoende, extra stereo output is leuk meegenomen.
Wilko> 3000 euro voor mijn doel is echt te. Voor elk doel is 3000 voor mij te
quifster> een goedkope uit de motif serie lijkt me opzich wel een leuke kandidaat, vind ze wel iets of wat te uitgebreid voor mijn, doel (zijn het niet workstations met sampler erin ? ) zit er nog verschil in geluids kwaliteit bij de verschillende serie,s motifs? of is het meer consessies op outputs, rom geheugen ? ik ga eens even uitzoeken wat die dingen tweedehands doen.
fuse> heb zelf niet echt verstand van hoe een piano wel of niet moet klinken, maar ik vond steinberg grand wel leuk. Een echte piano ben ik ook niet van plan te tillen