Advies nodig nieuwe pc/mac mét Creamware

OJS

..............
Hallo,

Ik zit erover te denken om een nieuwe pc/mac voor in de studio aan te schaffen. Ik krijg hoe langer hoe meer gedonder met mijn huidige Dell Precision 450; een dual xeon. De laatste kuur is dat ik constant 'freezes' heb. Het werkt zo demotiverend als je continu bezig moet met je setup en niet aan muziek maken toekomt.

Ik heb nooit een pc/mac specifiek hoeven bouwen voor het gebruik in de studio dus ik kan daarbij wel wat hulp gebruiken.

Dus alle raad is welkom. Waar moet ik rekening mee houden als ik een stabiel en snel systeem wil?

Ik heb een Creamware Scope als geluidskaart dus die moet in ieder geval in de setup worden verwerkt.
Verder draai ik op Nuendo.

Alvast bedankt,

OJ

Er zijn genoeg mensen die wel een tip voor je hebben , zelf gebruik ik Logic en
dan is het handig om een apple te hebben, voor mijn softsampler gebruik ik ook
een Dell optiplex ( Hell ) omdat ze zo lekker stil zijn :D , en deze draait toch
vrij stabiel.
ook als je een update van je software maakt kan een systeem helemaal
:duivels: gaan .

Je kan ook naar de speciaalzaak gaan en meer betalen voor expertise wat je iig van die kopzorgen afhelpt.

Een mac kan je vergeten:

Dan kan je je Creamware kaart nl niet meer gebruiken. pci past niet in een G5 of Mac Pro.

gr,
Marc

als je voor een pc gaat zou ik even op planetZ in het techforum kijken. Zeker aangezien de Creamware kaarten met sommige combinaties hardware beter werken als met andere.
Op het moment worden daar Intel systemen aangeraden. Core Duo CPU's in combinatie met bijvoorbeeld een Intel DP965LT moederbord. Kijk even een paar threads door m.b.t. tot deze setups.

Een Mac zal idd sowieso niet met je Creamware kaart werken aangezien er a: geen pci sloten meer in zitten en b: scope momenteel geen osx ondersteunt.

Back