Dave Smith Evolver

Foetus

Ouwe rot
aangezien ik nog altijd niet uit mijn twijfels ben of ik al dan niet nog een hardware synth zou kopen blijf ik rondkijken en ben ik deze tegegekomen

http://cgi.benl.ebay.be/ws/eBayISAP...MEWA:IT&viewitem=&item=300073153118&rd=1&rd=1

ik heb redelijk vertrouwen in ebay dus daarover twijfel ik niet

tvoordeel aan deze synth is een eigen stepsequencer en i love stepsequencers
alleen over het geluid kan ik niks zeggen want nog nooit iets gehoord. 't ding moet sfeervolle (duister, donker, obscuur) sounds als basslines

thuiszitten leidt tot kopen...

:confused: Uhhm.. zeg niet dat je hier nog nooit van gehoord hebt..

Ik heb de Rack versie gehad en het is een mooi ding. zeker met een software editor erbij.
Kopen die hap! zeker voor wat jij ermee wilt.

Ik kan hier geen chocola van maken.......:confused:

Wat wil je nu eigenlijk zeggen met deze post?
Ik bedoel het apparaat is de meesten van ons echt wel bekend. De prijs is niet opzienbarend, aangezien die auction nog wel een dag of 3 loopt.....

Kun je iets duidelijker aangeven wat je bedoelt te zeggen?

Origineel geplaatst door Zoidsity
:confused: Uhhm.. zeg niet dat je hier nog nooit van gehoord hebt..

ik heb er al van gehoord maar nog nooit wat eruit kan komen

ja kent, synths zijn niet mijn leven, muziek is 8)
ik ken verre van alle synths, ik ken van alles een beetje maar van weinig alles... I'd blame it on adhd but that would be too easy

corrected

corrected

iig kande kleine venijnige telg van dave smith
[ vader van prophet 5 pro one prophet 2000 cem-pler hehe ]
erg aanraden ,..kan veel en klinkt ok
zeker voor marktwaarde je moet kunne leven zonde analoge knobbies op als bv een ,...pro 1 of sh101
is op te lossen met cc controller

ik denk dat je niet kan vergelijk met deze ,..want hij kan nastyer [door dist/delay x2erin met feedback loops]
en veel meer er zitte 32 waves in van prophet vs u wel bekend check dit dan!
en de sequencer is eg toF 4 lfos ,..syncable waar zie je dat nog ?

er zit een geniaal microprocessing gedeelte in ,..klinkt digi
is alleen maaar t modulatie gedeelte analoge filters ,...en vcos !

kopen gewoon je bent m zoo weer kwijt ook in een week
de mijne heb ik op een regelwerk ingeruildt nou k wil m in een latert stadium wel weer terug!
:engel: top bakkie
who need polysynths ...:halleluja

Laatst gewijzigd:
Ik zal wel een zeikerd zijn maar is er dan niemand meer die een beetje knap Nederlands kan schrijven........

Origineel geplaatst door OJS
Ik zal wel een zeikerd zijn maar is er dan niemand meer die een beetje knap Nederlands kan schrijven........

Er hoort een comma tussen zijn en maar te staan.
Niet zeuren als je het zelf ook niet kan.

grtzzzRb

Origineel geplaatst door brz
Er hoort een comma tussen zijn en maar te staan.
Niet zeuren als je het zelf ook niet kan.

grtzzzRb

"Komma" :D

Er zit nog wel verschil tussen leestekens, d's of t's en consequent slecht leesbare tekst. Zeuren? Elkaar aansporen een beetje je best te doen op je stukje tekst kan toch geen kwaad lijkt me?

( [/off-topic] )

Origineel geplaatst door bliepbliep
de grote vraag die nu nog overblijft is: wie is die griet in die avatar?? :engel:

vaag doet ze me denken aan Jenna Jameson maar ja...
mag dit luidop gezegd worden?

volgens mij is dat al een gevraagd ...charlize theron klopt dat beste "zeurkous"
topic starter nergens meer te bekenne ?
heeft zeker zn evolver in huis dan zit je niet hier !
:D

:z zondag = rust dag ,..morgen gaat de correctie mode er weer op
:bekdicht:

Met 'n beetje zoeken had je op het net miljarden pagina's aan info over dit bakkie kunnen vinden. Geeft niet, routinewerk houdt ons ook weer scherp.

Stefan Trippler heeft een aantal prachtige demo's op z'n site staan: http://www.trippler.net/music/DSI-Evolver/dsi-evolver.html

Voor de rest is het 'n veelzijdig bakkie (4x stepsequencer, 2 digitale oscs, 2 analoge oscs, 12/24dB/oct LPF, HPF, 4 LFO's, 3 ENVs, drietaps delay, ext. in, bit reduction, distortion), dus wat je eruit kunt krijgen ligt vooral aan jezelf. Ik vind het een heerlijk ding om mee in de luie stoel te gaan zitten en wat aan de knoppen te draaien.

Origineel geplaatst door DavidMenting
Met 'n beetje zoeken had je op het net miljarden pagina's aan info over dit bakkie kunnen vinden. Geeft niet, routinewerk houdt ons ook weer scherp.

ik vindt ook vboven de 100 post opjenaam ,.ben je verplicht om mee te denken ,..niet alleen vragen ,
moderaters hebben t al soo zwaar ...is dat eigenlijk een goed betaalde baan ,..kortin g 14 en first choice in de "te koop "aanggeboden :Z

vlak voordat ik mn dsi weg deed heb ik eigenlijk pas t boekie zitten lezen en wat je per step kan programmeren ,..
per sequence ook nog ,......iets van 5 controlers ,..so laat je fantasie de vrije loop uuuh ; l OOOOP

waves wissel op verschillende toonhoogte p/step div . controlers los laten op t filter
2 sequences over
pracht machine ,..vondmzelfs te veel kunnen
voelde me geintimideerd d8 snel weg
eerst en regelwerk
:halleluja :okdan: soo topic starter kopuhkopuh geen spijt ander koop ik m wel weer terug over twee maandjes
:slotje:

Zit ook al een tijdje ernstig te twijfelen er eens een uit te proberen. Gewoon de desktop versie dus.....de geluidsvoorbeelden die ik op diverse sites hoor vind ik toch wel okee :okdan:

Verdere voordelen (ik probeer mezelf te overtuigen ;) )

-klein dus neemt bijna geen ruimte in
-goedkoop in verhouding met wat hij biedt
-analoog maar WEL geheugenplaatsen
-er is evengoed digitale takkeherrie uit te halen :)
-4 X 16 stepsequencer die (naar ik aanneem tenminste) aan mijn P3 te syncen is
-ingebouwde delays

Tsja.........waar wacht ik eigenlijk nog op? :Z

Origineel geplaatst door Hooihuis
Tsja.........waar wacht ik eigenlijk nog op? :Z

Op de polyfone versie. Monofoon is zooooo jaren (19)70... ;)

Back