TB-303 aan 906 euro

Origineel geplaatst door RockSteadyBeat®
Ik heb 1250 voor een zo goed als nieuwe betaalt 4 mnd geleden. Er waren mensen die mij voo rgek verklaarde maar ik zag het zelfde als ChampionSound. Je vind ze echt bijna niet meer onder de 1000euro in goede staat. Misscien daalt het ooit nog eens maar daar zou ik niet van uit gaan. En om nou te wachten totdat er eentje op een rommelmarkt verschijnt tijdens koningennedag voor 50euro lijkt mij sterk. En ik heb iig ook niet het geduld om daarop te wachten of had niet dat geduld :)

Ik weet het niet precies, maar ik denk dat qua draaitijd hij zo'n 25 uur is meegegaan op batterijen. Ik heb het natuurlijk niet bijgehouden, dus kan ook 30 uur zijn. (tijd is een nogal rekbaar begrip als je met een 303 tweakt :D )

Origineel geplaatst door ChampionSound
offtopic: cool oldschool acidhouse trackie gevonden op youtube, is dit jaar gemaakt. Wat een 303 geluid zeg :luv:

KLIK

Ook nog een gemodde met blauwe leds.

Ik heb 1250 voor een zo goed als nieuwe betaalt 4 mnd geleden. Er waren mensen die mij voo rgek verklaarde maar ik zag het zelfde als ChampionSound. Je vind ze echt bijna niet meer onder de 1000euro in goede staat. Misscien daalt het ooit nog eens maar daar zou ik niet van uit gaan. En om nou te wachten totdat er eentje op een rommelmarkt verschijnt tijdens koningennedag voor 50euro lijkt mij sterk. En ik heb iig ook niet het geduld om daarop te wachten of had niet dat geduld :)
Ik vond pas nog een keys magazine van 1997. Toen gingen ze voor 2700 DM (Duitse mark) weg. Dat zijn precies 1350 euro. Blijkbaar zijn ze daarna dus behoorlijk gezakt aan prijs en zijn ze nu sinds een aantal maanden weer aan het stijgen.

Zo langzamerhand is iedere 303 in handen van een liefhebber geraakt.

Origineel geplaatst door bikkel
Zo langzamerhand is iedere 303 in handen van een liefhebber geraakt.

Was dat niet al zo dan?

Nice job GroeneRidder :okdan:
Niet netjes afgewerkt maar je had mij iig wel te pakken de eerste 2 sec. Dacht ff dat het echt van Roland was. (ik zit hier ook achter een 15" schermpje.

Bedankt.
Wat is er niet goed genoeg afgewerkt?

Origineel geplaatst door klausito
Was dat niet al zo dan?

Een 303 is niet meer zo gangbaar in commerciele muziek, althans geen echte 303 (je hoort nog wel eens van die achtergrondmuziek op TV met iets 303 achtigs er in).

Tja, wat is "in", wat is "uit"?
Viool kan al jaren niet meer, wat een uitgekouwde sound zeg.:D

Ik ken een gevoel die na een drukke week zegt, even een classic acidnummer
voor onderweg in de auto naar huis, heerlijk;)

Ik ken ook momenten dat ik dat ding niet wil horen:frons:

Origineel geplaatst door mikemix
Tja, wat is "in", wat is "uit"?
Viool kan al jaren niet meer, wat een uitgekouwde sound zeg.:D

Ik ken een gevoel die na een drukke week zegt, even een classic acidnummer
voor onderweg in de auto naar huis, heerlijk;)

Liefhebber dus ;)

Liefhebber dus ;)

Zeker, en dan vooral van eind 80.
Goede herinneringen, scheelt ook.
Nu is het niet zo dat ik daar dus de hele dag naar luister,
zo op zijn tijd als goede wijn of lekker eten.

Leuk maar heb t wel gehad met die broodtrommeltjes. Dingen doen mij nu niet zoveel meer, afgezien van het feit dat het voor mij in het verleden wel veel betekend heeft!

Een 303 is niet meer zo gangbaar in commerciele muziek, althans geen echte 303 (je hoort nog wel eens van die achtergrondmuziek op TV met iets 303 achtigs er in).
Nee maar hij had het erover dat ze nu in handen zijn van liefhebbers. Maar dat is toch al lang zo dacht ik.

is het niet dat na 25 jaar het octrooi of het copyride gebeuren afloopt of was dat met iets anders ben het allemaal ff helemaal kwijt sorrie :doei:

Origineel geplaatst door ChampionSound
Ik heb deze week toch wel weer een spreekwoordelijke koude douche over me heen gehad. Ik speelde van de week voorzichtig met de gedachte dat ik voor een redelijk (lees: max. 1000 euro) bedrag op ebay wel een 303 zou kunnen scoren, lijkt me geen onredelijk bedrag dacht ik zo.
Het is (in mijn optiek) toch wel schrikken als je er voor dat bedrag geen enkele meer weet te vinden. De afgelopen week liepen de biedingen van elke TB telkens weer op naar gemiddeld tussen de 1200 (redelijke staat met slijtage rondom pots) en 1400 euro (optisch bijna als nieuw).
Dan moet ik die hoop toch wel laten varen. Het geluid van een echte TB klinkt nog steeds ongeëvenaard, maar voor deze prijs.. Nee dank je feestelijk ;)
Misschien dan toch maar eens een Acidlab of x0xb0x...

let op
vor alle huile balken uit deze draad
40.- de mam tb clone
op mp zoek zelf maar eff

zet er een tubescreamer achtre tape delay en ga lossssssssss
:luv: :luv: :luv: :luv:

Origineel geplaatst door Niel
En de hype meetellen he :o:
Ik heb ondertussen vanalles gehad, mb33 (3x), TBS303, acidlabs bassline en ben uiteindelijk door gebruiksgemak EN klank uitgekomen bij de x0xb0x. Naar mijn mening op heel veel vlakken beter dan het origineel.

klopt xoxbox qa test wat ik hoorde beste clone [syntecno ook goed werkt gewoon heel anders]

niel die tbs 303 uit duitsland ook toch
daar hoorje nooit iemand over ..was ook een cheap schreeuw bakkie

Back