TB-303 aan 906 euro

Origineel geplaatst door Led

en als het echt moet neem ik die voetbal in m'n kont mee naar nederland 8o)

Ik hoef die TB dan echt niet meer te hebben, sorry.

Origineel geplaatst door Led
Fuck it, voor 900 euro winst per stuk stop ik ze daar eigenhandig in voetballen,
en als het echt moet neem ik die voetbal in m'n kont mee naar nederland 8o)

Klinkt geil man, maar dan zou ik het wel bij de 303 houden.... geen jupiter of zo... niet doen

Origineel geplaatst door klausito
Tjah.. daar kun je over discussieren, als dat echte alternatieven waren, zou het origineel niet zo duur zijn.

dus ist 1 keuze - betaal meer dan 1000
of ga muziek maken en koop er nog een clone
by
dikke acid pret voor bv 2x 350.
-voor 2x acidlab
tsja de xox is iets duurder iets mooier vindt ik zelf !
persoonlijk asje acid wil maken kunje ge goed uit de voeten lijkt me met een xoxbox
de acid lab persoonlijk vindt ikdie minder qa org sound wel een bleer kast welzeker
[niemand heeft t meer over die andere duitse clone acidcode ofso]

veel oudere egte brute acid platen ,..
zijn zoo vervormd door fx ..dat t niet eens meer lijkt op bv de "summer of love "chicago acid
juan atkins dat soort / tyd groovy music en idd daar hoor je wel verschil asje m netjes gebruik voor mooie loops / basslines

maar brute acid ik bedoel
labels as oudere labworks / tresor...brixton ...pulsar rec [freddy fresh ]en zoveel meer
staan bol van wacko 303lines door meer rare fx
t ging om t acid ...trippy ghoor ...
niet of de ene plaat wel klinkt as de andere
en mense die een egte willen tsja
betaal dan ook die godamned centen
keuzes moetje maken ...en muziek geen gezeur wat duur
de tyd dat je een goed staat 303 by bv m house kon kjopen zeg 800 .- is over
! hallo

:kont:[hoork nu ook by the butt club:dubbel: :dubbel: :dubbel:

Origineel geplaatst door Wiseguy
Ik hoef die TB dan echt niet meer te hebben, sorry.

OK dan krijg jij de bal wel :p

Origineel geplaatst door bikkel
OK dan krijg jij de bal wel :p

rofl :D

Origineel geplaatst door rvooh
@Led
8o) dat is zowat de meest gestelde vraag die in elke 303 thread voorkomt

het simpele antwoord is dat dat onmogelijk nog kan gemaakt worden:
303 stamt af uit de laatste periode van het analoge tijdperk, waar een zee aan analoge componenten beschikbaar was

sinds de digitale electronica zwaar opgekomen is de diversiteit en het aanbod in analoge componenten sterk afgenomen,

neem daar ook nog es de nieuwe milieuwetten bij (en ROHS) en twordt duidelijk dat het quasi onmogelijk is om hetzelfde opnieuw te produceren.

jammer uiteraard.. maar wees maar zeker dat roland dat al lang gedaan had indien het commercieel haalbaar was om op grootschalige wijze de productie te hernemen.

Maar er zijn toch fabrikanten die nog analoge toestellen maken.
Zou roland geen nieuwe analoge 303-achtige bass-synth kunnen maken.
Ik denk dat dat wel mogelijk is, ook al zijn er minder analoge componenten.

Ik heb zelfs al een prototype ontworpen.

:)

Attachments

• new tb-303.jpg
    new tb-303.jpg
    145,5 KB · Bekeken: 155
Origineel geplaatst door Groene ridder

tuurlijk kunnen ze dat

maar het zal nooit hetzelfde klinken en veel duurder uitvallen..
bovendien zullen ze voor tal van delen in de schakeling (transistors) een andere aanpak moeten gebruiken denk ik

:)

Sorry, leuk Photosoep werk,
ik heb alleen een ander idee over het (nieuwe) uiterlijk.

Ik heb deze week toch wel weer een spreekwoordelijke koude douche over me heen gehad. Ik speelde van de week voorzichtig met de gedachte dat ik voor een redelijk (lees: max. 1000 euro) bedrag op ebay wel een 303 zou kunnen scoren, lijkt me geen onredelijk bedrag dacht ik zo.
Het is (in mijn optiek) toch wel schrikken als je er voor dat bedrag geen enkele meer weet te vinden. De afgelopen week liepen de biedingen van elke TB telkens weer op naar gemiddeld tussen de 1200 (redelijke staat met slijtage rondom pots) en 1400 euro (optisch bijna als nieuw).
Dan moet ik die hoop toch wel laten varen. Het geluid van een echte TB klinkt nog steeds ongeëvenaard, maar voor deze prijs.. Nee dank je feestelijk ;)
Misschien dan toch maar eens een Acidlab of x0xb0x...

attachment.php

Waarom begin je bij de B en eindig je met een D:confused:

Origineel geplaatst door klausito
Tjah.. daar kun je over discussieren, als dat echte alternatieven waren, zou het origineel niet zo duur zijn.

En de hype meetellen he :o:
Ik heb ondertussen vanalles gehad, mb33 (3x), TBS303, acidlabs bassline en ben uiteindelijk door gebruiksgemak EN klank uitgekomen bij de x0xb0x. Naar mijn mening op heel veel vlakken beter dan het origineel.

Nice job GroeneRidder :okdan:
Niet netjes afgewerkt maar je had mij iig wel te pakken de eerste 2 sec. Dacht ff dat het echt van Roland was. (ik zit hier ook achter een 15" schermpje.

Omdat Roland dat ook al deed bij de MC-303, MC-307, MC-505, MC-808 en MC-909

Aah.. klopt.. ok.

Origineel geplaatst door ChampionSound
Ik speelde van de week voorzichtig met de gedachte dat ik voor een redelijk (lees: max. 1000 euro) bedrag op ebay wel een 303 zou kunnen scoren, lijkt me geen onredelijk bedrag dacht ik zo.
Het is (in mijn optiek) toch wel schrikken als je er voor dat bedrag geen enkele meer weet te vinden. De afgelopen week liepen de biedingen van elke TB telkens weer op naar gemiddeld tussen de 1200 (redelijke staat met slijtage rondom pots) en 1400 euro (optisch bijna als nieuw).

Ik heb ze zelfs al voor rond de € 2000,- zien gaan in de VS op ebay

Ik heb 1250 voor een zo goed als nieuwe betaalt 4 mnd geleden. Er waren mensen die mij voo rgek verklaarde maar ik zag het zelfde als ChampionSound. Je vind ze echt bijna niet meer onder de 1000euro in goede staat. Misscien daalt het ooit nog eens maar daar zou ik niet van uit gaan. En om nou te wachten totdat er eentje op een rommelmarkt verschijnt tijdens koningennedag voor 50euro lijkt mij sterk. En ik heb iig ook niet het geduld om daarop te wachten of had niet dat geduld :)

Welke clone fabrikanten zijn nog actief?

Ik kan me nog zo'n zwarte 2HU 19" ding herinneren met een soort van keybaord of stemvork ofzo verwerkt in het logo, maar die worden niet meer gemaakt toch?

Ik kan me nog zo'n zwarte 2HU 19" ding herinneren met een soort van keybaord of stemvork ofzo verwerkt in het logo, maar die worden niet meer gemaakt toch?

Ik denk als je een goede clone wilt je moet kijken naar x0xb0x.

Hoelang gaan de Batterijen mee in een Echte TB eigenlijk. Denkende in Uren.

Ik ken ze ook niet allemaal maar volgens mij sowieso deze: xoxbox, analogue solutions TB-X dan nog de acidlab bassline en wat spul van future retro...

[EDIT] heb net een gave site gevonden: http://www.acidvoice.com/, daar staan ze allemaal, met audio demo's.[/edit]

Back