DI op gebalanceerde Geluidskaart

Vlex

Wa zeggie baard?
Hoi allemaal!

Ik kom er even niet meer uit :) ik ben sinds kort overstapt op een macbook ipv windows pc, fijn! maar met als gevolg dat ik mn Delta 1010lt niet meer kan gebruiken. Om deze kaart goed te gebruiken had ik live/in oefenruimte eigenlijk altijd een DI nodig. (en met zoveel kanalen is dat geen pretje)

Nu vroeg ik mij af of dat nog nodig is als ik een geluidskaart heb met gebalaneerde outputs (waarschijnlijk een presonus firebox of firepod)

Als iemand mij dit kan vertellen, graag!! :)

Zolang je je signaal dan naar gebalanceerde inputs van een mengtafel (xlr-micinputs, niet de line-in jacks) stuurt, zal je niks anders meer nodig hebben.

Vaak zijn de jack-inputs ook gebalanceerd. Een line-output (je geluidskaart) in een mic-input proppen is meestal niet zo'n goed idee, ivm. teveel gain en impedantie-mismatch.

Een DI-box balanceert je signaal, terwijl een gebalanceerde output al gebalanceerd is (doh!). Geen DI meer nodig dus.

Hmm ok interresant, neem aan dat gebalanceerde jack inputs ook goed zijn? (edit: thanks DavidMenting)
En stel ik stop er een DI tussen, kunnen ze dan wel in ongebalanceerde inputs van PA? of ook niet?
Maar een DI doet niks extra's in vergelijking met gebalanceerde outputs? (ground lift?)

Thanks in ieder geval!

Een gebalanceerde output kan prima naar een ongebalanceerde input. Andersom kan ook, maar zorg dan wel dat je ongebalanceerde (lees: mono) kabels gebruikt.

Nee, dat is niet hetzelfde. Een DI-box zorgt sowieso voor een gebalanceerde verbinding en de juiste impedantie voor je mixer. Ground lift is een aparte functie, die niks met een gebalanceerd signaal te maken heeft. Een gebalanceerde verbinding is niet per definitie ge-groundlift (en gelukkig maar).

Hmm ok..maar ik dacht altijd dat je een DI nodig had bij bijv. live optredens, en dat je doormiddel van groundlift de aardlus eruit kon halen. Dan heb ik deze dus wel nog nodig als ik met een gebalanceerde geluidskaart live ga?

Back