TR808 met Kenton midi: gate time

wouw

Ouwe rot
Vraagje:
Ik ben aan het experimenteren met mijn TR-808 welke voorzien is van een Kenton midi-kit. Als ik de midi-out aansluit op de midi in van bv een JP8 met Kenton midi of een memorymoog LAMM, dan is het resultaat erg onvoorspelbaar: meestal triggeren de noten niet.

Sluit ik 'm aan op mijn xp80 dan lukt het wel en zie ik bovendien (na opname in de xp80 sequencer) dat de gatetime afkomstig van de tr 808 erg kort is, namelijk 1 (1 wat ? 1 eenheid zullen we maar zeggen).

Heeft iemand hier dezelfde ervaring mee, ik vermoed dus dat de gate-time te kort is en dat de midi-note-off al binnenkomt voordat zo'n analoge synth weet wat er van 'm verwacht wordt.

Ik ben benieuwd...

Straks gaat iemand me nog vertellen dat ik er een RM1X achter moet zetten om de gate-tijd te sjoemelen :D

Die ouwe bagger is ook niks, je kunt het beter zo snel mogelijk van de hand doen....ik weet wel iemand :)

lang leve digitaal, lekker snelle midi-interfaces }:|

net ff met de rm1x geprobeerd, zonder de manual te zoeken: het lijkt erop dat de rm1x de binnenkomende noten niet verlengd (mbv de gate-time draaiknop) naar de midi-out.

Jammer, maar het was wel weer eens leuk om de rm1x aan te zetten (led-show-off).

Als ik in de xp80 sequencer de gate-tijd verleng tot 3 of 4 dan gaat alles goed. Kon ik de gate-time van die Kenton-kit nu maar veranderen =(

Laatst gewijzigd:
Wat is die kit dan weer lekker dom ontworpen door kenton.
Dat die de drumsounds met gates aanstuurd ipv triggers.
Eerst veel te veel geld voor een kit vragen en vervolgens niet werken ook.

:stupid

ehm, het gaat om de midi-out vanuit de Kenton. Je kunt toch alleen nootopdrachten uitgeven via midi dmv note-on en off bevelen ? De tussenliggende tijd wordt in een sequencer toch aangeduid met gate-time ?

De ontvangende synth reageert op de note-on en off bevelen. Blijkbaar volgt het note-off beveel net iets te snel voor oude interfaces. Ik had wel aangenomen dat de Lintronics-interface snel genoeg zou zijn maar deze (of de reaktie daarop van de memorymoog) reageert dus langzamer dan ik dacht.

Ik heb de draaiknoppen van de memorymoog zelfs uitgezet (kan bij LAMM) op de processor te versnellen maar dat helpt niet.

Wel jammer, want hierdoor het niet mogelijk om zo'n oude synth één drumsound te laten maken aangestuurd door de sequencer van de TR808.

Weet iemand of je de Yamaha RM1X zo in kunt stellen dat de gate-draaiknop ook effect heeft op de midi-in die naar de midi-out doorgezonden wordt ?

Kenton kadi kit hier en absoluut geen problemen.

Back