Hey, ik ben nieuw hier, dus zal me een beetje voorstellen: Jasper, 19 jaar, 2e jaars audio engineering (SAE), speel heel wat jaren gitaar en drums en nu wil ik de wereld van de synths ontdekken. Ik ben een paar keer in Worm (Delftshaven) en in die nieuwe studio van hen gekeken/geluisterd naar de aparaten. Voorheen was ik altijd al gefascineerd door die grote jaren 60/70 bakken met honderden snoeren, maar na het zien van die dingen in het echt moet ik ook zoiets hebben
.
Maargoed, qua budget zit dat er zeker niet in en moet ik me koesteren met een aparaat uit een lagere prijsklasse... Ik heb zo'n 300 euro te besteden en ervaring leert dat je daar 2dehands mooiere dingen mee kunt dan nieuwkoop. Ik ben dus op zoek naar mijn eerste eigen synth. Ik weet wel wat van synths, hoe signalen opgebouwd worden en blablabla, maar heb nog nooit echt mijn handen op een synth gelegd en ermee gespeeld (op een handjevol middagjes met een Korg Microsynth na).
Dus, 300 euro te besteden, kunnen niet genoeg knopjes en i/o's op zitten, en een mooie ouderwetse look. Geluid moet natuurlijk ook goed zijn, maar ik heb te weinig ervaring om een voorkeur te hebben, ik wil gewoon lekker kunnen rondkutten met dat ding en vage geluiden maken. Ik weet niet wat er allemaal voor 300 euro te halen valt, dus hopelijk kunnen jullie wat merken/types opsommen?
PS. what about de Korg MS2000 voor E340,-?
. Maargoed, qua budget zit dat er zeker niet in en moet ik me koesteren met een aparaat uit een lagere prijsklasse... Ik heb zo'n 300 euro te besteden en ervaring leert dat je daar 2dehands mooiere dingen mee kunt dan nieuwkoop. Ik ben dus op zoek naar mijn eerste eigen synth. Ik weet wel wat van synths, hoe signalen opgebouwd worden en blablabla, maar heb nog nooit echt mijn handen op een synth gelegd en ermee gespeeld (op een handjevol middagjes met een Korg Microsynth na).
Dus, 300 euro te besteden, kunnen niet genoeg knopjes en i/o's op zitten, en een mooie ouderwetse look. Geluid moet natuurlijk ook goed zijn, maar ik heb te weinig ervaring om een voorkeur te hebben, ik wil gewoon lekker kunnen rondkutten met dat ding en vage geluiden maken. Ik weet niet wat er allemaal voor 300 euro te halen valt, dus hopelijk kunnen jullie wat merken/types opsommen?
PS. what about de Korg MS2000 voor E340,-?