DIEPE SUB BASSEN!!!! help!

eightysix

Nieuwkomer
Hey allemaal,
Ik wil me momenteel even richten om echt pompende diepe sub-bassen te maken.
Ik bezit de v-station vst plugin en vind deze wel erg geschikt, maar meestal ontbreken ze kracht bij mij en verliezen ze veel kracht bij laag gaan, en gaan ze veel te luid bij hoog gaan. Meestal voor het wat extra krachtig te maken combineer ik mijn bas met een 909 of 808 kick.
Anyway, ik heb een uitstekende voorbeelden geupload van hiphop/rnb tracks die 100% de bassen hebben die ik zoek :
track1
track2
track3
track4
track5
track6
track7
sub

Zijn er leden die presets kunnen maken en helpen, ook ivm met combineren met een software compressor zoals compadre vst of de waves compressor en eq...
alvast bedankt!!!

MS 20

Mini moog

Je heb ook die nieuwe PLugin van de mini Minimonstra

Zijn er hier te veel die het veel beter weten dan ik , maar ik vermoed dat dit wel goeie zijn.

O ja en $ $ $

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door elektrovolt
nou ik zou zeker geen ms20 kiezen voor dit soort bassen.

Leg is uit Gozer , van jou kunnen we leren!!?? :D

Warom niet?
En wat dan wel ?

Contrabas Kopen ?

ms niet echt dik als een moog, meer schreeuwerig..

Maar de bassen zullen wel overtuigender zijn dan de v-station..

Voor het sublaagje gebruik ik nogal eens MinimogueVA. (link)
Er zit zelfs een preset "subbas" in, maar daar mag dan nog wel wat aan geschroefd worden.

de ms is meer een synth die brutaal en schreeuwerig is in het middengebied. geen diep laag. daarvoor zou ik eerder aan een moog denken, en dan niet perse een mini maar het kan natuurlijk wel. een goedkoop alternatief is dan bijvoorbeeld een mfb synth (niet de lite)

of een goede VA synth misschien, de alesis ion vind ik ook wel geschikt

Novation heeft ook gewoon goede bassen hoor. (Het mag dan wel geen minimoog zijn)

Ik zou eens proberen een 808kick te samplen (lichtjes gecompressed om het volume gelijk te houden) met vol decay, dan de staart daar van knippen.. de "wooom" zeg maar.
Nu kan je een melodie spelen met de wooom, pcies zoals in je voor beelden.
Nu alleen nog een 808 met hele korte decay als kick gebruiken, niet scherp of tikkend maar meer "pok pok".
En daar ga je!

Turbo

PS je knipt dus de "kick" eraf omdat hij anders ook in toon hoogte verandert net als de melodie vandaar dat je later
een losse kick onder je sample plaatst

wow hartelijk dank in die minimogueVA heb ik een zeer vette sub kunnen maken en combineren met een 808 kick. veel beter dan de v station

Back