het volgende
heb wel wat interessante dingen gehoort maar
1.het echte karakter kun je alleen maar 100% beoordelen als je zelf bij aan de andere kant van de kabel staat dus het met eigen oren hoort en niet kant en klaar, heb me zo vaak verkeken op zogenaamde opnames, of er komt weer iemand binnenstormen met een zogenaamde geweldige microfoon, en dan plaats ik hem naast een KM54 of een SM69 en dan hoor je het verschil wel degelijk met dezelfde pre-amp, en niet in het voordeel van de budget microfoon , alhoewel sommige goedlkope mics, en dan niet 150 euro maar 500 euro helemaal niet slecht klinken maar pas echt goed zijn of in de buurt komen als je ze gemodificeerd hebt, out of the box is en blijft het budget met een budget geluid.
2.het zijn allemaal mp3's en de detaileering in het hoog is helemaal niet te beoordelen en dat is een zeer belangrijk punt bij een microfoon , vooral als je met muziek bezig bent waar alleen maar microfoons gebruikt worden, het gaat je heel makkelijk in de weg zitten als je een "foute" kleuring hebt doormiddel van goedkope capsels en electronica.
3.de beooordelen van gitaren is een beetje wazig, ik heb geen idee of die keluring die je hoort ook echt aanwezig is bij de gitaar zelf, een fundamenteel punt van een microfoon : geef weer wat van de bron komt en niet " ongeveer" (het is altijd een benadering i know but still

))
ik zit mij dan toch af te vragen waarom U47,AKG-C12's en M49 voor zulke hoge bedragen aangekocht worden door jongens in gigantische grote en perfect uitgeruste studios, zijn die jongens dan doof?
het is jammer dat de grote kanonnen niet meegenomen worden in deze "mp3" test
je kunt materie , componenten onmogelijk negeren, het is wat de microfoon laat klinken..
wat mij WEL opviel is dat veel microfoons met andere pre-amps zo vershillend klonken, we hebben dus niet alleen te maken met budget vs duurdere microfoons, maar ook nog eens fabrikanten die allemaal zogenaamde vreselijk goeie pre-amps bouwen, die ALLEMAAL verschillend klinken, hoe moeten wij als techneuten in dit bos nou de juiste stam vinden??
DAAAROM vertrouw ik op "oude" merken als neumann, en ook vooral de oudere microfoons, die zijn immers volgens een bepaalde standaard gebouwd, tegenwoordig moet je maar afwachten wat de gedachte van microfoon X of pre-amp A is geweest,...
wel cudos voor de jongens die dat werk geleverd hebben,..
maar horen is geloven, bij je thuis