Terratec geluidskaart

kozmix

Ingeburgerd
dag synthvrinden,

Ik ga binnenkort een nieuwe computer aanschaffen en ik heb me vast wat laten informeren bij Verhagen muziek in Tilburg.

Nou is mij een terratec geluidskaart geadviseerd, die zou goed zijn en niet al te duur. Ik ben van plan met midi- aparatuur te gaan werken en met cubase.

Zijn er meer mensen hier met zo'n terratec (die met dat boxje waar je alles op aan kan sluiten) en wat zijn de ervaringen hiermee?

Re: Terratec geluidskaart

Origineel geplaatst door kozmix
dag synthvrinden,

Nou is mij een terratec geluidskaart geadviseerd, die zou goed zijn en niet al te duur. Ik ben van plan met midi- aparatuur te gaan werken en met cubase.

Zijn er meer mensen hier met zo'n terratec (die met dat boxje waar je alles op aan kan sluiten) en wat zijn de ervaringen hiermee?

De kaart met dat boxje ken ik niet... Ik heb zelf een andere
terratec kaart (DMX) en die is zwaar KL*T*.
Ik koop NOOOIT meer een Terratec. Kaart heeft digitaal in/out, maar als je die gebruikt krijg je tikken in het geluid.
De importeur beweert dat dat niet kan. Bovendien zijn er geen drivers voor win2000/XP en die komen er ook nooit meer. Deze kaart lag in 1999 nieuw in de winkel. Support van Terratec gaat niet verder dan een jaar of twee.....

Ik gebruik een ewx 2496 van terratec en ik ben er zeer tevreden over. Ik heb er nauwelijks problemen mee gehad (en die er wel waren dat lag aan mij :) )

Terratec is niet echt relaxt voor windowsXP en 2000

ik dnek dat je beter een kaart kan kopen die een betere XP support heeft.

Ik zou voor de delta audiophile 2496 gaan !
Ik gebruik Windows XP én heb een klotemoederbord met de slechtste VIA chipset maar hij werkt gewoon perfect.... itt de sblive :)

Je bedoelt die ews88MT met een breakout box met 8 inputs en 8 outputs? Ja die heb ik. zou zo tegen de 400 euro moeten kosten in de winkel.

Ik heb daarvoor gekozen om zo de aanschaf van een mixer voorlopig uit te stellen. trouwens als je inputs tekort komt kun je een 2e ews88MT kopen of zelfs 3 of 4 !

Helemaal geen problemen met deze kaart. Wel problemen gehad met de EWS64XL, maar dat komt meer omdat die kaart veel te complex voor mij was. trouwens ik gebruik de ews64XL nu nog om 1 analoge synth van effecten te voorzien en daarna via spdif naar de EWS88MT te sturen. werkt best goed.

EWX 24/96 gehad, 0 problemen onder Windows 2000.

Draaide beter dan de kaart die ik nu heb.

Terrortec is volgens mij wel een stukje beter geworden sinds de ewx64...

ik heb ook een EWS88MT (met zo'n boxje..) en gebruik hem onder Windows XP met Cubase SX voor midi en audio.

Eigenlijk heb ik er nooit problemen mee. Alleen de windows xp drivers hebben mij in een jaar tijd ongeveer 2 keer een fout opgeleverd, maar of het daadwerkelijk de schuld van de drivers is kan ik ook niet achterhalen. Verder heb ik helemaal nooit problemen met de kaart.

Het is trouwens wel te adviseren zoveel mogelijk door een mengpaneel de kaart in te laten gaan, omdat de ingangen nogal gevoelig zijn. Als je een vast signaal (zonder volume regeling) van bijvoorbeeld CD-speler naar binnen stuurt kan het zijn dat de kaart een heel klein beetje overstuurt (waarschijnlijk heb je dit probleem met een meer profi cd speler trouwens niet), maar ik laat in ieder geval alles via mengtafel gaan om zo goeie controle over de levels te houden.

Verder werkt de kaart voor VST-instrumenten ook erg fijn, op een P4 kan ik zonder last te hebben van hoge latency lekker soft-synths bespelen.

Ik hoop dat je wat aan deze info hebt,

Groeten,

Rutger

Ligt eraan welke terratec je bedoelt. Mijn broertje heeft een dmx fire, met zo'n breakout in je pc. Het kaartje kostte 250 euro, maar ik vind 'm gewoon goed klinken. Genoeg headroom, en goede drivers. 24 bit 96 khz hoeft niet duur te zijn.

(zo heb ik nog een LUNA 2 voor 250 euro liggen, offtopic ja, sorry).

Mensen met een 88xx (met boxje digi of analoog) of een ewx 24/96 hoor ik nooit klagen.

Andere kaarten lijken wel problemen te geven.

Origineel geplaatst door bikkel
Mensen met een 88xx (met boxje digi of analoog) of een ewx 24/96 hoor ik nooit klagen.

Andere kaarten lijken wel problemen te geven.

jeetje dan let je echt niet op hoor :)

ik heb er dus ook een uit de 88 serie de digi wat een ongelooflijk k*t - k*nk*r - t**f*s ding zeg!

ik gebruik hem nu eigenlijk alleen maar als midi interface voor mijn win 98 pc

bedankt voor alle responz, ik denk dat ik dan toch maar ga voor de Midiman Delta Audiophile 2496, deze lijkt mij goed om mee te beginnen met midi enzo voor een mooi prijsje.........

de egosys waveterminal 2496 is ook behoorlijk netjes.
denk ongeveer tegen een midiman audiophile 2496... ik druf zelfs te zeggen een klein stukje beter :)

ik weet niet wat de prijs van de midiman is.. maar die van egosys is nu bij feedback iets van 225 euro

Origineel geplaatst door EDP
jeetje dan let je echt niet op hoor :)

ik heb er dus ook een uit de 88 serie de digi wat een ongelooflijk k*t - k*nk*r - t**f*s ding zeg!

ik gebruik hem nu eigenlijk alleen maar als midi interface voor mijn win 98 pc

OK ik geloof je meteen. Eerlijkheidshalve heb ik de digitale in en uitgangen van mijn EWX ook nooit getest. Dus het zou best wel eens kunnen dat dat nog vies tegen zou vallen!

Heb 2x MT88 en ze werken beide PEREFECT onder Win XP!!!!!!!!!!

gr. Mario

Back