Midi en Fruity Loops vraag

rasz

Ouwe rot
Hoe exporteer ik een midi file van uit fruity loops
ik heb de meest logisch manier van gewoon export to midi geprobeerd maar dan maakt die een leeg bestand aan zonder midi.

Ik wil dus fruitty alleen maar gebruiken als drum computer om zn stepeditor
de rest wil ik doen in live dus de opbouw en effecten het sequencen zelf dus.

Bij het exporteren moet je als het goed is een stel mogelijkheden hebben - namelijk aangeven van welke maat tot welke maat hij moet exporteren. Misschien dat je daar even een instelling vergeten hebt? :)

ik zal ff een screen shot maken wellicht dat ik dan beter geholpen kan worden

zo als je kan zien heb ik als ik em als midi exporteer een bestand van 0kb en als mp3 word die 2000kb :S

Attachments

• exporteerscherm.jpg
    exporteerscherm.jpg
    63,9 KB · Bekeken: 95
Origineel geplaatst door rasz
ik zal ff een screen shot maken wellicht dat ik dan beter geholpen kan worden

En als je na dit plaatje op ok klikt, krijg je dan niet onderstaande te zien?
doh.jpg

Dus... Tools -> Misc Macro's -> prepare... blabla klik -> export tadaaaa!

Gebruik je midi noten of samples? Als je midi noten gebruikt zou je dit in principe niet hoeven te doen, als het samples zijn, moet je dit doen anders krijg je idd een lege midifile.

Heb je al geprobeerd te doen wat in deze pop-up beschreven staat? Namelijk je tracks voor midi voorbereiden? De knoppen van je tracks worden dan groen.

Je propt zeker alles in de stepseq(die vakkies), dan zou je eerst het om moeten zetten naar pianoroll, sta op je geluid(het grote vakkie met de naam van het geluid) en druk de rechter muisknop en selecteer "send to piano roll"

herhaal dit met alle geluiden en paterns en dan kun je pas exporten naar midi.....:L

Origineel geplaatst door scarum
Gebruik je midi noten of samples? Als je midi noten gebruikt zou je dit in principe niet hoeven te doen, als het samples zijn, moet je dit doen anders krijg je idd een lege midifile.

Heb je al geprobeerd te doen wat in deze pop-up beschreven staat? Namelijk je tracks voor midi voorbereiden? De knoppen van je tracks worden dan groen.

Kijk op deze tip zat ik te wachten ...
En bedankt voor de tips pappies !
laaaaater

Back