Waar vind ik een nieuwe Roland AX7

AX 7 is niet meer leverbaar, helaas.
dat wordt dus zoeken op internet.

Op Ebay gaan ze tot 500 Euro (nieuwstaat) en het vroegere rode AX1 model tot 350 Euro.
Ik heb toevallig ééntje in Luik gevonden, bijna nieuw voor 300 Euro.
Er is hier trrouwens vorige week ook ééntje voor 300 Euro verkocht.

Alternatieven? Weinig met de funktionaliteit van de AX7.
Veel succes!

Origineel geplaatst door picaja

Er is hier trrouwens vorige week ook ééntje voor 300 Euro verkocht.

Ik heb de AX7 van Akikaze overgekocht. Ik vond 300 best wel een goede prijs. De controller is zeker in goede staat. Wel een onduidelijke handleiding, maar het apparaat wijst zichzelf wel, het grootste minpunt is dat je wat dingen uit je hoofd moet leren omdat de AX7 maar 3 regeltjes voor de led heeft.

Maar ze zijn inderdaad wel moeilijk te vinden. Je moet bereid zijn er 300/350 voor te willen betalen, en gewoon elke dag de veilingsites af gaan, want ze zijn erg gewild. :erm:

Is wel aanpassen, spelen op zo een keytar.
Ikzelf gebruik mijn Fantom-X7 voor het instellen van de keyboard zones en program & controller changes.
Heel simpel en live kan ik met 1 knop wissselen tussen de verschillende songs.

Nu nog de midair van m-audio kopen en hopen dat dat ding funktioneert.
Moet wel leuk zijn volledig draadloos.

http://www.m-audio.com/products/en_us/MidAir-main.html

Mijn AX-1 voor 100 euro overgenomen van MindBleep. Mankeerde wel e.e.a. aan, maar heb voor 12 euro onderdelen
bij Roland besteld en alles werkt weer zoals het hoort.

Zitten wel wat krassen en beschadigingen op maar dat ziet het publiek toch niet.

Zit er zelfs aan te denken om met hele buitenwerk over te spuiten. Durf het echter nog niet aan.
Ook ivm de functienamen van de knoppen die dan waarschijnlijk ook verdwijnen.
Programmeren is te doen, maar neemt veel tijd(=geduld) in beslag.

Bij een AX7 zou dat makkelijker moeten zijn.

thx die had ik gezien ja. maarja vlak voor de sluiting zal de prijs wel omhoog schieten. ik hou m iig in de gaten

blijkt dat vanwege nwe milieuwetgeving de roland eruit moest (metalen solderingen), weten we dat ook weer, maar lijkt me iets wat makkelijk opgelost had kunnen worden. oja en een nwe lijkt nog niet op komst grrrr......

Het ziet er dus niet naar uit dat die controller ooit nog voor een normale prijs te koop zal staan. :L

Was ik even gelukkig om er een voor 300 te kunnen krijgen :P

ssht !!

het is al erg genoeg zo :frons:

ik ga als het goed is vanmiddag naar eentje kijken. dan volgt vanavond wel mijn verslag (mss niet als ik m gekocht heb, dan zit ik natuurlijk te blitzen met dat coole ding) (alleen er zat geen adapter bij als ik het goed begreep dus dan moet ik daar weer naar op zoek ..........)

Adapter is niet het grootste probleem; daar is altijd wel aan te komen.

Succes!

hmm de handleiding heeft over een specifiek roland adapter. zou niet weten welke winkel die verkoopt. of gewoon een random muziekwinkel?

Aan die adapter heb je denk ik niet zoveel. Je gebruikt die controller toch onstage, dan wil je gewoon batterijen gebruiken.

Volgens de manual zo'n 20 uur op 6 penlites.

Back