Akai S700 Os

projuice

Ingeburgerd
Ik heb net een Akai S700 gekocht ik ben er erg blij mee ik ga hem enkel als converter gebruiken voor de sound maare er zit geen quickdisk bij me de OS erop:(
Is er iemand die weet hoe ik hier aan kan komen? Hij gaat nu alleen aan en ik kan er een beetje naar kijken enzo maarja dat schiet niet echt op he!
Alvast bedankt aan een ieder die me kan helpen!

Junior

Euh, al aan gedacht dat de verkoper hier ook een belangrijke rol in bijdraagt?
Al aan hem gevraagd hoe of wat?

Als converter, S700 heeft toch geen dig/out board?
Of puur in opname stand/analoog in/12bit sound analoog uit?

Ja dat is waar!

Ik heb jou trouwens net een mail gestuurd ben zo'n beetje iedereen aan het mailen die er ooit een gehad heeft.

Maare ja de vorige eigenaar die wist niet wat het was en heeft het ding nooit gebruikt die had het nog ergens liggen!!
Maare ja ik zit nu dus met een ding waar ik niets mee kan.

Ik wil hem inderdaad gebruiken voor de converters. Dus gewoon analoog mono in en weer analoog mono eruit. Als je de sound van de sampler goed wilt pakken dan moet je en de ad converters maar ook de da converters pakken die dragen ook bij aan het karakter van de sound.

Vreemd verhaal, ik heb er ooit één gehad (niet gebruikt vanwege S950)
deze heeft RezonatoR van mij overgenomen.
Pb hem even zou ik zeggen.

De S700 heeft z'n OS toch gewoon in ROM? Mijn X7000 in ieder geval wel, en dat is op het keyboard na hetzelfde apparaat. Die heeft in ieder geval geen disk nodig om op te starten.

En volgens mij is de monitoring ook direct op je input en niet door de A/D en D/A heen.

Dat zou ook kunnen dat dat zou is ik zou het niet weten is er iemand die kan bevestigen dat de OS bij een s700 niet op een quickdisk staat maar gewoon in de rom van het apparaat zit.

Heheheh ik zat al te denken wie zou dat kunnen zijn bij mij om de hoek maare voor dat ik er achter kwam hing hij al aan de telefoon hehehehe is gewoon een vriend van me!!!

Origineel geplaatst door projuice
Heheheh ik zat al te denken wie zou dat kunnen zijn bij mij om de hoek maare voor dat ik er achter kwam hing hij al aan de telefoon hehehehe is gewoon een vriend van me!!!

;)

en we hebben hem net aan de praat gekregen en hij werkt weer perfect, zat een draadje bij de voeding niet helemaal lekker. alleen jammer dat er geen rack oren bij zitten dus als iemand die nog heeft liggen.................

we hebben even zitten samplen er mee maar hij is wel cool die s700, zitten trouwens 6x 6110 vca chips in

Ja hebben we wel voor gechecked ja! Maare nee dit zit er nie in.
Maare ik zoek nog steeds rack oren ervoor hoor:D

Denk dat dat lastig word, mischien dat je ze ergens zelf kan maken, of nog eentje kopen voor een prikkie met rackoren.

Ja daar zat ik inderdaad ook al aan te denken. Of anders kijken of rack oren van een esi2000 4000 of 32 passen. Maar als dat hem niet word moet ik misschien toch zelf gaan knutselen!

Back