[Akai] S5000 slechter dan S1100

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Origineel geplaatst door Paul Jenner

Ik zou anders graag een feature op een sampler hebben waamee je alle interne bewerkingen omzeilt, dus gewoon rechttoe rechtaan afspelen. Als we over digitale tecniek spreken is dat nog altijd het beste ....

PAul.

Dan zijn we weer terug bij de Emulator 2, of de LinnDrum.
Gewoon een lowpassje mee laten schuiven is eigenlijk het eerlijkst.

En anders zoals bij een LinnDrum een vast lowpassfilter zodat je bij transponering naar beneden op den duur gewoon de "blokjes" voorbij hoort reutelen.
Prince heeft daar goud aan verdiend....;)

Ik hoop dat wel duidelijk is dat ik het steeds over de S1100 had en niet de S1000.
Ik merk dat vele reacties gaan over het feit dat ik vind dat de S1000 het beste van Akai tot nu toe zou zijn, en da's niet waar.

NOGMAALS IK HEB HET OVER DE S1100

Karel:kroon:

Volgens mij was het enige verschil tssn de 1000 en de 1100 oa een verbeterde stereo coherentie en het feit dat je op HD kon streamen. Beweren dat de 1100 'beter' klinkt dan de 5000 vind ik nogal sterk. Vergelijken op een Oscilloscoop is nogal een enge bedoening tenzij je een Fourrier analyse kan maken op een XYZ-as. Daar kan je pas van aflezen hoe 'goed' een sample word gereproduceerd.Ik had ooit een s1000 daarna een 1100 met een extra 1100 PB en nu een 5000. Ik heb persoonlijk niet het gevoel dat mijn 1000 met zijn vervelende kliks na de de keyrelease, noch mijn oude 1100 beter klonken dan de 5000, integendeel zelfs. Ook moeilijk voor te stellen als je bedenkt dat er 10 jaar verschil zit op de technologie en het bijna niet anders mogelijk is dan dat de ADDA converters toch aanzienlijke verbeteringen hebben ondergaan op 10 jaar tijd. Nogmaals, zowel de 1000 als de 1100 reproduceren samples alsof er wat exciter werd toegevoegd, en ik vind bijgevold de 5000 veel 'eerlijker' klinken dan al de voorgangers, incl de 2000, 3000 enz. Zijn we hier niet een beetje aan reutemeteuten over iets dat eigenlijk verwaarloosbaar is ? Of zijn d'r hier mensen die in een produktie werkelijk horen wat voor sampler er is gebruikt ??

Origineel geplaatst door cybermax

Begin bovenaan maar weer, je hebt het nog niet door blijkbaar..

ik heb het best door, ben niet dom.
Maar ja, we kunnen niet allemaal zo slim en goed zijn als jij.

Vind dit gewoon een discussie van 80x nix, vandaar mijn post.

(Ik had het over AKAI samplers, lezen a.u.b.)

Het moet zijn ( Hoezo is de Akai S 1100 de beste sampler ooit gemaakt uit
de Akai lijn en bevoordeeld de Akai S5000 niet.

...en geen kip die het hoort !!! ha ha. echt niet. alleen de freaks. maar die kopen geen platen.....

hehehehehe :D

Friezen ... eigenwijze ppz zijn dat eigenlijk :D

maar ik heb ook het idee dat er een exiter in de wat oudere Akai's zitten

maar ik heb er de ballen verstand van :)

Origineel geplaatst door cybermax

Een S3200 is een instapmodel, voor de beginnende muzikant.
Inderdaad, een S5000 is stukken beter dan jou S3200.
Dat is namelijk een professioneel apparaat en geen beginnerstoestel, die welliswaar ook erg goed klinkt maar niet beter dan het "bijna" topmodel van Akai.

haha
de s3200 een instap model noemen voor de beginnende muzikant "how lame" toen de s5000 nog niet geboren was.
die s3200 was toen top of the bill.

begrijp de woordkeuze van je niet helemaal"instap model voor de beginnende muzikant"....
muziek maak je vanuit je gevoel..of je daarvoor een "instap model" gebruikt of iets anders...het gaat erom wat je er mee doet en wat er op je tape terecht komt niks meer niks minder....toch???

verder no offence

citaat: Wanneer je roept dat "mensen het toch niet horen" ben je bezig met nivovervaging en zou je je KUNNEN afvragen of je wel professionele doelstellingen hebt.
In ieder geval lijkt het me sterk dat je ooit een plaat hebt gemaakt, een platenmaatschappij hoort het namelijk wel, zeker de masteringboys.

kijk dan toch maar effe op www.tewater.nl

hebben net weet een plaat opgenomen. in bulletsound, de boel gemastered in wisseloord. allemaal vet hoor. en ook de masteringfreak hoorde niet dat de meeste gitaren en synths thuis overgedubbed waren (ivm geldgebrek) op een oude mac met audiomediaIII kaart en een akai z4 sampler. en trouwens zelfs bulletsound verneukt het originele signaal door alles door de goedkoopste di (behringer) te halen. de hele proaudio-wereld kotste dat ding uit, en vervolgens koopt de hele muzikanten wereld er 1 omdat ze het niet horen maar hem wel kunnen betalen.

commercieel heet dat geloof ik. heb gewoon een andere visie dan jij. dat is juist het toffe aan een forum lijkt me.

en oh ja, als er 1 groep mensen is die het IN IEDER GEVAL NIET HOORT, dan is het wel de platenmaatschappij. die houden zich bezig met marketing, doelgroep, pluggen, en vooral BETALEN en hopen dat ze BINNEN LOPEN. blijkbaar heb je er zelf niet zo heel veel ervaring mee, of ben je beetje naief. maakt niet uit he.

Wat heeft een discussie over techniek nu met gevoel te maken? :confused:

Er worden hier inderdaad een hoop zaken verward en vergeten. Iets wat nieuwer is hoeft zelfs technologisch gezien niet beter te zijn. Kwaliteit en innovatie is één, maar de kosten laag houden (calibratieproces skippen bv.) is twee.
Verder is gekissebis over exacte zaken als deze waanzin wanneer iemand daadwerkelijk meetresultaten heeft.

Ik vind deze thread overigens 80x interessant. :geslaagd:

Ik weet niet wie er begint te klagen, maar ik vind dit een interessante thread: Een S1100 die beter zou klinken dan een S 5000. Hhmm, opmerkelijk en ook vervelend, omdat die S 5000 nu eenmaal wel de beste bediening heeft (met AkSys) en uitgebreide filters, die de S1100 moet missen.
Cyber, jouw verhaal over de soop vind ik wel leuk, maar ik ben meer geinteresseerd in gehoormatige verschillen. Kun je die omschrijven met vermelding van bij welke sounds er hoorbare verschillen optraden ?

Paul.

:gaap: Volgens mij zitten hier een aantal mensen die te weinig dag licht zien. En dat gezeur over welke bak nou beter is daar wordt ik onderhand al helemaal schijt ziek van. En iemand anders zijn apparaten waar hij heel tevreden mee is afschilderen als instap modellen vind ik ook bijzonder kinderachtig. Als je een beetje met je zooi wil gaan lopen patsen, dan moet je dat maar gewoon lekker in de lokale kroeg om de hoek doen. Maar ik neem aan dat je daar niet meer binnen mag omdat de stamgasten denken dat je een beetje een vreemde freak bent. Terecht waarschijnlijk. Wat maakt het nou allemaal uit wat apparaat je gebruikt, als je er maar een leuk muziekje mee maakt.

En ik weet wel, deze thread is gestart om info te geven over bepaalde apparaten, maar die info is een beetje veel te dik doorspekt met een egotrippende "ik weet lekker alles 1 keer beter dan jij en mijn apparaten zijn 2 keer beter dan die van jou" ondertoon. Jammer dat dit forum de laatste tijd een beetje overspoeld wordt met mensen met een minderwaardigheidscomplex.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back