tr909

Origineel geplaatst door marcuuu
Die goedkope 909's zijn z.g.a. altijd 909's met defectje krakende knoppen o.i.d. . Of opties iets minder. Een mooie en goede 909 voor een 900 euro is bijna niet te vinden.

Een goede 909 kost meestal toch 1100.

helaas gaat die vlieger niet altijd op .. sterker nog volgens boemtsjak (de synth dokter :) ) klinken juist TB's en 909's die er zo goed als nieuw uit zien juist vaak minder.. je zou je bijv. kunnen afvragen waarom ze er zo goed uit zien.. goed bewaard of hebben ze gewoon altijd kut geklonken dat ze niet gebruikt zijn? kick die slecht klinkt bijv. andere dingetjes die nooit echt goed gewerkt of geklonken hebben etc. wat dat betreft staat een 909 in mindere optische staat in ieder geval garant voor dat ie met liefde vaak gebruikt is, en meestal is slijtage wel weer op te lappen..

maar goed.. je moet gewoon eerst goed gaan luisteren.. laat je niet misleiden door het uiterlijk :)

zo is dat :mega:

Welke 909 qloon klinkt vettiger:

Roland R8 of den Novation Drumstation?

Ik zoek vooral de mooie rides, hats, snares (en clapsch). Als de kick ook cool is, is dat meegenomen.
Ook belangrijk is dat de sound blijft staan bij grof misbruik. En dat ze 'warmer' klinken dan mn RS7000. :)

Origineel geplaatst door =XTRECIST=
Welke 909 qloon klinkt vettiger:

Roland R8 of den Novation Drumstation?

Ik zoek vooral de mooie rides, hats, snares (en clapsch). Als de kick ook cool is, is dat meegenomen.
Ook belangrijk is dat de sound blijft staan bij grof misbruik. En dat ze 'warmer' klinken dan mn RS7000. :)

ik heb in een heel ver verleden een drumstation in bezit gehad en deze benaderd de tr best wel maar voor de rest vond ik het een K|** apparaat (outputs ruisen en geluiden komen er te zacht uit is mijn ervaring). ik bezit nog wel een R8M module met een heleboel kaartjes en die vind ik best leuk al de sound is wat puntiger en cleaner plus dat je veel meer sounds tot beschiking hebt en helemaal met de extra kaartjes.

ik heb de 808 en 909 bijde eens naast de R8 en de drumstation gehad en er zit verschil tussen ja het orgineel heeft een eigen karakter maar om te zeggen dat je ze nou orgineel moet kopen dan weet ik het zo net niet denk namelijk dat je met goede samples ook goede en unieke geluiden kan maken die naar jou smaak zijn

Senks. Klank is het belangrijkst! :)

En aangezien ik geen TR808/909 kan betalen, wordt t waarschijnlijk de D.S. dan.

Valt me wel op dat de Drumstation de laatste tijd weer voor wat hogere bedragen te koop wordt aangeboden.
Heb ze een tijd geleden wel eens voor net over de 100€ van de hand zien gaan.
(was wel een Drumstation v1, en de laagste prijs destijds).

Nu zie je ze weer voor 175+ gaan..

Als je de 909 sound wilt dan moet je gewoon een 909 kopen, ik heb een drumstation en een md gehad maar die komen beide niet in de buurt van een goeie 909. Ik heb nu ook de mbase01, leuk ding maar absoluut geen 909 kick. De kick uit een 909 is gewoon precies goed voor 4 naar de vloer, tijd lang gedacht dat dit kwam omdat je m gewoon overal hoort maar je hoort m niet voor niks overal, hij is gewoon goed. Ik heb die van mij verkocht omdat ik de 909 sound zat ben na al die jaren, als ze nog meer gaan dalen ga ik er toch maar weer een aanschaffen denk ik.

Origineel geplaatst door resonance
helaas gaat die vlieger niet altijd op .. sterker nog volgens boemtsjak (de synth dokter :) ) klinken juist TB's en 909's die er zo goed als nieuw uit zien juist vaak minder.. je zou je bijv. kunnen afvragen waarom ze er zo goed uit zien.. goed bewaard of hebben ze gewoon altijd kut geklonken dat ze niet gebruikt zijn? kick die slecht klinkt bijv. andere dingetjes die nooit echt goed gewerkt of geklonken hebben etc. wat dat betreft staat een 909 in mindere optische staat in ieder geval garant voor dat ie met liefde vaak gebruikt is, en meestal is slijtage wel weer op te lappen..

maar goed.. je moet gewoon eerst goed gaan luisteren.. laat je niet misleiden door het uiterlijk :)

zo heb ik een van de beruchte tr-909's zonder knoppen gehad. er zaten krassen in en een zijkant was niet helemaal fraai meer, maar hij kraakte niet en klonk super. beter dan andere 909's die ik heb gehoord.

Origineel geplaatst door elektrovolt
zo heb ik een van de beruchte tr-909's zonder knoppen gehad. er zaten krassen in en een zijkant was niet helemaal fraai meer, maar hij kraakte niet en klonk super. beter dan andere 909's die ik heb gehoord.

ik denk dat ik een van de weinige ben die de geschiedenis van die 909 kan vertellen, komt ooit wel eens,,,,,,,:D
maar die klinkt heel goed ja

Ik hoop iniedergeval dat mn zojuist aangeschafte Drumstation mij niet teleur gaat stellen na alles wat ik lees ( uiteraard lees ik ook positieve reacties, daar niet van).
Wacht met smart als hij morgen arriveert.
Dan zal ik gauw zien of ik echt moet gaan sparen voor een 909 of nog ff kan wachten.

ik zou als ik jou was gewoon doorsparen. Je blijft denk ik altijd balen dat je niet het origineel heb, wat je ook koopt. Maar das puur mijn mening. :z

Bovendien ga je met de Drumstation erg snel polyphony te kort komen, dat was mijn reden om hem terug te brengen. Erg irritant als drumgeluiden wegvallen als je het maximale aantal stemmen bereikt hebt, soms al bij 4 geluiden of meer...

De TR-909 is 25 jaar oud maar komt nooit stemmen tekort.

Origineel geplaatst door deniax
ik zou als ik jou was gewoon doorsparen. Je blijft denk ik altijd balen dat je niet het origineel heb, wat je ook koopt. Maar das puur mijn mening. :z

Mee eens , ik heb zo'n 7 jaar lopen klooien met een xbase(waar ik best tevreden mee was) maar nu ik een 909 heb valt die xbase ook zwaar in het niet.
Die van mij klinkt ook magistraal goed gelukkig....

Origineel geplaatst door nomore
hmmz. jammerzz. r8 vind ik trouwens een van de beste alternatieven voor een 808/909, jammer dat die wat sync problemen heeft (via midi triggeren gaat prima trouwens). Zit nog altijd te overwegen om er een r8m bij te nemen.

- nomore

Er worden de laatste tijd wel veel 909's aangeboden, dit heeft wellicht ook wel invloed op de prijs. 808's zijn nu denk ik zelfs iets duurder op de markt dan 909s.
op mp staat ok een r8 met kaarten module d8 ik voor t luttele bedrag van 75.- eu

Origineel geplaatst door The Unholy
Bovendien ga je met de Drumstation erg snel polyphony te kort komen, dat was mijn reden om hem terug te brengen. Erg irritant als drumgeluiden wegvallen als je het maximale aantal stemmen bereikt hebt, soms al bij 4 geluiden of meer...

De TR-909 is 25 jaar oud maar komt nooit stemmen tekort.

tr 909 heet dedicated electronics voor elke stem die 12 die die heeft
bv een circuitje van de hihats steelt geen stukje electronica van de cymbal
zoals een 606
en de 909 gebruikt getriggerde samples
khoor niemand over de groove in / van de tr909 !
is ook een tik beter asje m programeert
kan ook in qbase maar om daarom een drumcomputer met sequencer te kopen ,...???
je gaat toch ook niet een sp 1200 met midi bespelen
jjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjj
sommige ...

idd drumstation 1 & 2 heb ik gehad perfect GREATE - value 4 money 4 erby ,....
maar die weg vallende stemmen is hinderlijk
stealing voices omat ook in de drumstation werken bv de hihats en cymbals elkaar tegen ...ding heeft 8 voice polyfonie
dus ik denk twee drumsation van 180.- eu ongeveer ben je best ok af ....808 kit & 909kt
zeg eerlijk sampler ernaast schiet t meer op
en uiteindelijk wilje de echte ; een tr808 dus ...:D

ik denk dat een sampler qa sound beter te "neppen "is dan een 808

909 kan gedateeerd klinke
asje stomweg 4/4 boemklak muziek makkt je kan ook broken / spannend programmeren
iemand dat nrtje van bruce gehoord ,...heken je 909 byna niet eens
rimshot rides zijn erg ok op drumstation en dan aan de tuning draaien en opnemen in qbase
kijk daar is een drumstation wer goed in

:halleluja

Origineel geplaatst door R-ond

idd drumstation 1 & 2 heb ik gehad perfect GREATE - value 4 money 4 erby ,....
maar die weg vallende stemmen is hinderlijk
stealing voices omat ook in de drumstation werken bv de hihats en cymbals elkaar tegen ...ding heeft 8 voice polyfonie
dus ik denk twee drumsation van 180.- eu ongeveer ben je best ok af ....808 kit & 909kt
zeg eerlijk sampler ernaast schiet t meer op
en uiteindelijk wilje de echte ; een tr808 dus ...:D

Nou je het zegt, ik zou idd eigenlijk niet weten wat de drumstation wel kan, en een goede software-sampler met een 909 sample-kit niet...?

tr 909 heet dedicated electronics voor elke stem die 12 die die heeft
bv een circuitje van de hihats steelt geen stukje electronica van de cymbal
zoals een 606

Alleen de ride en de crash 'stelen' elkaars stukje electronica.. nouja.. half dan..
Je kan een crash en ride wel op dezelfde velocity tegelijk aanslaan.., maar sla je bv een crash, en meteen erna een ride op een andere velocity, dan word de crash afgekapt en vica versa.. Imo alleen maar beter; ik gebruik het regelmatig, leuke bijkomst.. :)

Origineel geplaatst door Dj Ruffryder
Alleen de ride en de crash 'stelen' elkaars stukje electronica.. nouja.. half dan..
Je kan een crash en ride wel op dezelfde velocity tegelijk aanslaan.., maar sla je bv een crash, en meteen erna een ride op een andere velocity, dan word de crash afgekapt en vica versa.. Imo alleen maar beter; ik gebruik het regelmatig, leuke bijkomst.. :)

okdan dan ik d8 dat de 909 eg overal aparte circuits voor had
zelfs de 808 deelt circuits qa opwekking sounds das analoog
ooh de 909....ook!
ik blijft en vervangbare bak vinden
:engel:
ayh:halleluja - hoest met uwe tube bak vindtje t nog wat rugfiie....???

okdan dan ik d8 dat de 909 eg overal aparte circuits voor had
zelfs de 808 deelt circuits qa opwekking sounds das analoog
ooh de 909....ook!
ik blijft en vervangbare bak vinden
:engel:
ayh:halleluja - hoest met uwe tube bak vindtje t nog wat rugfiie....???
Ik weet niet precies hoe het met de circuits zit in de 909, maar bij wat ik zei is het denk ik een gedeeld circuit ofzo.. ik weet t niet precies hoe t in elkaar steekt hehe..
tubebakkie doet t prima.. staat voornamelijk in de crunch modus te kraken :D, wel een gepiel soms in combinatie met de mengtafel om het resultaat eruit te halen wat ik zoek, maar hij bevalt me tot dusver goed :biertje:

Back