H8000FW geluidskaart

boeklanoei

Ouwe rot
Ik kom er nietaan uit hoe ik alles op mijn H8000 FW kan aansluiten (fungerend als Geluidskaart) Ik wil eigelijk al mijn hardware synths op de H8000FW aansluiten icl. Monitoren en toekomstige preamp. Maar hoe? Ik wil eigelijk geen externe converters meer bij kopen. Want om dan gelijk niveau tav de geluidskaart kwailiteit te behalen ala H8000FW, moet ik minimaal een 2500 euro's uit de kast halen. Is er niet een of ander kabel/patchbay die al mijn uitgangen van de synths spaart ( d.m.v. kabels en die deze door-rout naar ) mijn ingangen (digitaal) op de H8000FW ?

Wat dan wel een nadeel is, is dat mijn projectmix dan overbodig wordt en alleen als: controller dient ( zou ik in principe best vrede mee hebben) of kan ik via de Project mix alles doorlinken naar de H8000FW? Maar dan WEL de klank,kracht,sound,converters,kwaliteit van de H8000FW genieten?
Hoe kan ik het beste te werk gaan?

Waarom laat je de fireface 800 je geluidskaart nog zijn en niet de Eventide H8000FW dan ?
Andere nog ervaringen wat betreft de verschillende mogelijheden om alle synths, rest op je H8000fW te zetten?
Ik denk dat het raadzaam is om zoveel het digitale domein te bewaren? In ieder geval vanuit mijn H8000FW naar de Computer.

Werk ook met de combinatie Fireface 800 en H8000fw...de FF800 heeft net ff wat meer in en outputs en is stukken makkelijker in gebruik op die manier...bovendien wil de fx van de H8000 optimaal benutten (ook op hardware synths) en dus zou het erg omslachtig worden om steeds over te schakelen...

Hoezo het omslachtig werken? Is dat zo'n gehannes dan?

Is er niet een of ander kabel/patchbay die al mijn uitgangen van de synths spaart ( d.m.v. kabels en die deze door-rout naar ) mijn ingangen (digitaal) op de H8000FW ?

Ik heb het niet over een of andere converter.

Zo'n maar een idee maar om de analoge in en/of uitgangen van de Eventide bij voorbaat niet te gebruiken is niet altijd slim. Soms kunnen de AD-DA converters een positieve draai geven aan het geluid. Ik zou die mogelijkheid zeker onderzoeken.

Hier een rear panel van welke mogelijke aanlsuitingen er op de H8000FW zitten.

Linkie VOLGT NOG !

Origineel geplaatst door boeklanoei
Is er niet een of ander kabel/patchbay die al mijn uitgangen van de synths spaart ( d.m.v. kabels en die deze door-rout naar ) mijn ingangen (digitaal) op de H8000FW ?

Ik heb het niet over een of andere converter.

Dat noemen ze een mengpaneel :engel:

Nee, dat bedoel ik niet. Een mengpanneel heeft weer een eigen sound/kleur. Ik wil gewoon puur de klank,sound,kleuring,kracht,converters van de H8000FW. ( daarom heb ik namelijk 1 mill meer uit gegeven om het als geluidskaart te kunnen gebruiken)

Hier zoals beloofd een foto van de achterkant van de Eventide H8000FW ( kan helaas geen foto's plaatsen is te groot)

Dus:

http://www.eventide.com/presspix/h8000fwrear-med.jpg

en /of:

Attachments

• h8000fwbro[1].pdf
    611,3 KB · Bekeken: 149
Hoe krijg op deze fantastische Geluidskaart/FX bak zo optimaal mogelijk met goede kwaliteit m'n gear aangesloten:

- Projectmix
- Mic preamp
- PC
- 4 a 5 hardware synths/models

Welke optisch heb ik allemaal? Waarschijnlijk meerdere wegen die naar Rome leiden.

Origineel geplaatst door boeklanoei
Hoe krijg op deze fantastische Geluidskaart/FX bak zo optimaal mogelijk met goede kwaliteit m'n gear aangesloten:

- Projectmix
- Mic preamp
- PC
- 4 a 5 hardware synths/models

Welke optisch heb ik allemaal? Waarschijnlijk meerdere wegen die naar Rome leiden.

Lijkt me makkelijker als je eerst eens even fijn zelf gaat uitzoeken hoe alles werkt, je bent als ik het zo bekijk te lui om eens wat uit te gaan proberen (schijnbaar niet om te werken anders koop je niet zo,n bak). Als je dadelijk word uitgelegt hoe je de boel aansluit, zie ik de volgende vraag al komen namelijk: hoe moet ik de boel routen in de menu,s :) . Als je altijd alles zo blijft vragen blijf je altijd afhankelijk van anderen en leer je nooit zelf met oplossingen komen.

Koop wat kabels ga lekker kutten en je weet vanzelf hoe jij je boel wilt aansluiten.

Ik ga echt geen kabels kopen, waarvan ik niet weet hoe ik ze optimaal kan en ga gebruiken (uiteindelijk) misschien wel niet. Ik wil gewoon met mensen (bij voorkeur mensen die ook een H8000FW hebben EN deze volwaardig gebruiken als geluidskaart. Wel nu, er was al een behoorlijk select gezeldschap mensen die een H8000FW hadden om nog maar te zwijgen wat er overblijft van diegene die hem gebruiken als geluidskaart :) ) omdat het niet echt van orgine een geluidskaart/converter functie is maar FX bak en er vrij veel digitale,analoge,adat mogelijkheden opzitten zijn er waarschijnlijk diverse scenario's mogelijk. Vandaar dat ik graag samen met jullie naar verschillende opties kijk en dan DAARNA pas eventuele kabels,patchbays of zo aanschaf. Er is tegenwoordig zoveel mogelijk wat betreft: aansluitingen,verlengen,kabels en weet ik nog wat meer.
Ik zal straks zelf even een beginnetje maken, van wat ik denk hoe het zou kunnen.

Als je de converters in de H8k wilt gebruiken zit er m.i. niet anders op dan de analoge outs van je synths aan te sluiten op de analoge ins van je eventide.

De outs zou ik dan aansluiten op m'n mengpaneel.

Alleen heb je dan waarschijnlijk niet genoeg inputs beschikbaar? Als je ze toch nooit allemaal tegelijk gebruikt kan je een patchbay gebruiken.

Wil je je synths direct digitaal de eventide in hebben dan moet je een A/D converter hebben. Maar dat wil je niet want daar wil jij juist je eventide voor gebruiken. Als ik je goed begrijp tenminste.

Dat laaste zinnetje klopt inderdaad. Ik vrees dat ik op de digitale toer moet. Ik zal zo snel mogelijk wat scenario's schetsen.

''schema'tje'' aansluiting gear

''schema'tje'' aansluiting gear

Na lang het eens allemaal op een rijtje gezet te hebben. Wil /ga ik het als volgt doen:

>De project mix gaat via Firewire naar de Eventide H8000FW toe FW 1 > Eventide H8000FW gaat (via FW 2 op de Eventide) via Firewirekabel naar de firewire op de computer.

>De toekomstige preamp gaat via de analoge in op de Eventide8000FW (is dit de beste optie?) Mic gaat natuurlijk rechttstreeks op de preamp. Maar ik wil de Preamp OOK nog digitaal op de Preamp fietsen (?)

>De midi van de Eventide H8000FW gaat midi In/Out naar de mid-iinterface IN/Out.

>2 setjes studio monitoren (4 boxen. Totaal dus: 1 passive monitoren setje via versterker EN 1 active monitoren setje)
Liefst zou ik het beidde op de Eventide H8000FW zetten.
Het active setje via digital IN (?) en de versteker (met passive boxen dus) via spdif (?)
MAAAAAR dan valt dit alles niet rechstreeks te controllen, daarmee bedoel ik volume regelen.

Laat ik het anders zeggen, maakt het wat KWALITEIT VAN SOUND aangaande betreft, wat uit of de 2 setjes monitoren OF op de Eventide H8000FW zit OF op de Project mix zitten?

> de synths/modules gaan gewoon op de analoge ins op van de project mix.

Een wat mij betreft zeer belangrijke kanttekening: ik wil de H8000FW als EINDgeluidskaart/converter/engine. Hij moet wat betreft klank,kwaliteit,sound HET hart van de studio worden. De uiteindelijke mix/plaat moet op de kwaliteiten/sound van de Eventide afgemixt worden. De Eventide H8000FW moet mijn uiteindelijke klank,kleur,kwaliteit van de producties verdedigen, zijn. Ik weet alleen niet precies hoe ik dit alles moet gaan configureren in m'n Cubase SX uiteindelijk. Maar dat is een zorg een wat later tijdstip. EERST alles aansluiten en DAN pas configureren.
Verder dient mij project mix alleen maar als ''slave'' VAN de EventideH8000FW. Hij heeft alleen een verzamel functie ( naast controller functie, maar das een zorg voor later) van de synths/modules. Uiteindelijk moet de Project mix alles ''gaan doorspelen '' aan het hart van de studio. Hij dient dus slechts als ''kransslagader''.

Eventuele alternatieven,comments zeer welkom. Meer weten, meer dan 1.

Laatst gewijzigd:
adat kan ook wel het een en ander voor me doen,zie ik nu.

Ik heb eens gekeken en denk dat ik het adat verhaaltje laat voor wat het is.

Ik ben nu een kleine 3 dagen aan het kijken, naar diverse forums,groups voor meer te weten te komen over de H8000FW geluidskaart functies. En het valt me op (als mensen al een H8000FW hebben) hoe weinig mensen hem als geluidskaart gebruiken of weten hoe ze hem zouden moeten gebruiken/aansluiten/configureren als conveters/soundcard.

Omdat de meeste hem gebruiken als effectapparaat pur sang en onderdeel is van een grotere setup. Laten we wel wezen, de H8000 is niet bepaald goedkoop en ik denk dan ook dat die gebruikers de rest van hun setup dik in orde hebben. De aanpak die jij voorstaat zal voor dagelijks studio gebruik te omslachtig zijn voor de meesten. Zij zoeken het waarschijnlijk meer in beproefde en bewezen oplossingen zoal externe audio-interfaces en/of mengtafels.

Back