Jumpstyle sounds

Een verschil tussen hoge cultuur en lage cultuur. Voor het "snappen" van hogere cultuur vormen, is er een iets grotere algemene ontwikkeling nodig. In het concertgebouw zitten daardoor nu eenmaal meer universitair geschoolde mensen.

Ik zie het punt dat je probeert te maken, maar het is echt onzin. Alsof er een ondoorgrondbare wetenschap achter symfonie orkesten zit die je alleen met je juiste kennis, ervaring en interesse kan doorgronden. Ik denk dat een 'hoge cultuur' iets is wat men graag wilt creeren omdat het je het gevoel geeft dat je een beetje boven je medemens staat.

Om dan maar even op André Rieu terug te komen. Die man heeft een hele grote groep mensen weten te interesseren in klassieke muziek. Dat is een hele prestatie en om zo iemand dan te classificeren als 'lage cultuur' is echt onzin. Waarschiujnlijk doet hij zijn huiswerk (marketing, promotie, muzikanten, uitvoering, entertainment) wel beter dan vele anderen.

Origineel geplaatst door Arv
Ik heb helemaal niets tegen VMBO'ers, ben namelijk ook daar begonnen. Dat jij het opvatte als negatief, zegt misschien meer over jou dan over mij.

Wat ik ermee bedoel is dat op die scholen nogal wat kuddegedrag voorkomt, dat wil zeggen dat de meerderheid het ook schijtmuziek vind maar omdat alle vriendjes er ook heengaan (feest) dan ga ik maar ook.. Zelfde voor hardcore.

nou arv,

de gemiddelde studentenparty is ook niet te doen moet ik zeggen. zo plat als de tering. kuddegedrag van hier tot tokyo
vandaar dat ik mn studie nooit af heb gemaakt ook denk ik :D

Origineel geplaatst door Arv

Wat ik ermee bedoel is dat op die scholen nogal wat kuddegedrag voorkomt, dat wil zeggen dat de meerderheid het ook schijtmuziek vind maar omdat alle vriendjes er ook heengaan (feest) dan ga ik maar ook.. Zelfde voor hardcore.
ach joh je zou die rietveldtypes de kost moeten geven die electro "enorm interessant" vinden omdat je daarbij heel moeilijk kunt gaan staan kijken en vooral superartistiek mee overkomt :D durf er mijn hand om te verwedden dat er in het concertgebouw ook nog aardig wat types zitten die er vooral heen gaan om in de foyer wat te kunnen "netwerken" :D

electro is voor mensen die net niet echt durven te knallen :D

jumpstyle is voor nono's

Ach iedereen mag van me houden van welke muziek ze ook willen hoor.. hehe als ik maar geen jump hoef te doen :D (en ook geen weense wals ofzo)

Origineel geplaatst door trigg
electro is voor mensen die net niet echt durven te knallen :D

jumpstyle is voor nono's

je bedoelt, electro is voor mensen die alles los durven te laten. experimenteren.. intelligente mensen dus vooral

jump is natuurlijk eenheidsworst, bijna net zo erg als breakzzzzzz :D

Origineel geplaatst door Nightstorm
ach joh je zou die rietveldtypes de kost moeten geven die electro "enorm interessant" vinden omdat je daarbij heel moeilijk kunt gaan staan kijken en vooral superartistiek mee overkomt :D durf er mijn hand om te verwedden dat er in het concertgebouw ook nog aardig wat types zitten die er vooral heen gaan om in de foyer wat te kunnen "netwerken" :D

Precies. Iedereen loopt met een bepaalde kudde mee.

*hokjes mode on*
Die concertnichten missen de sociale vrijheid om lekker gek te doen en te stampen en springen op muziek.
Die jumppikken missen de intelligentie om ingewikkelde symfonieën te componeren en arrangeren.
*hokjes mode off*
We moeten het van elkaar leren.

Kom op man.. ieder zijn ding.
Als je een echte mens bent sta je open voor alle stijlen en stromingen, simpel of ingewikkeld. Of dat je graag naar luistert is een ander verhaal.

Nightstorm>

dat heb ik wel op van die IDM feesten. mensen die een air hebben van "je moet intelligent zijn om deze muziek te begrijpen"

net zoals ik eens door het Haagse Gemeentemuseum liep waar een schilderij van Mondriaan hing. er stond een stel "kunstkenners" rondom het schilderij heel moeilijk te kijken met van die halve brilletjes met een touwtje eraan...

persoonlijk associeer ik dit soort gedrag met een gigantisch minderwaardigheidscomplex...

man als er al een dansje bij hoort kan het imho nooit wat zijn...
vogeltjesdans, macarena, YMCA....

tis gewoon voor mensen die gewoon simpel zijn en simpel willen reageren op muziek...

lekker met z'n alle exact hetzelfde dansen liefst met de zelfde kleur kleding aan in een volle arena...
das zo gaaf......

moeten ze vooral doen... mij zullen ze niet zien...

tis gewoon skihut rommel....

[edit] dat artsy fartsy shit heb ik ook niks mee, net zoals de nieuwe klassieke muziek wat zo'n beetje bestaat uit sound textures.. ik snap het niet en dat is precies de bedoeling...je iets laten horen wat je niet kent...o.k. ik ken het niet maar
echt plezierig om naar t eluisteren vind ik het ook niet...prima toch[/edit]

Origineel geplaatst door Terra Pee
Als je een echte mens bent sta je open voor alle stijlen en stromingen, simpel of ingewikkeld.

nou... ik sta voor veel open maar er zijn grenzen...

en jumpstyle is net over die grens :geslaagd:

Ik denk gewoon dat muziek wel downward compatible is maar niet upward compatible...

:geslaagd:

Origineel geplaatst door fjoesz
je bedoelt, electro is voor mensen die alles los durven te laten. experimenteren.. intelligente mensen dus vooral
maar dan vraag ik me af waarom er met jump niet geexperimenteerd zou kunnen worden...zou je sequencer dan blokkeren ofzo?

Origineel geplaatst door Nightstorm
maar dan vraag ik me af waarom er met jump niet geexperimenteerd zou kunnen worden...zou je sequencer dan blokkeren ofzo?

als je met jump gaat experimenteren is het geen jump meer :P

trouwens vroegah had je pas echte jump.... house of pain met jump around en kriss kross met jump, dat waren nog eens knallers... waar is die goeie ouwe tijd gebleven? :D

Origineel geplaatst door Bass
Ik denk gewoon dat muziek wel downward compatible is maar niet upward compatible...

:geslaagd:

Zwaar discutabel (ik zou zeggen dat het helemaal niet compatible is :duivels: ), maar toch :D :D :D

Mooie discussie trouwens, dat doe je goed Franz K.!

Origineel geplaatst door Kraan
Zwaar discutabel (ik zou zeggen dat het helemaal niet compatible is :duivels: ), maar toch :D :D :D

Mooie discussie trouwens, dat doe je goed Franz K.!

ik bedoel alleen maar : op studentenfeesten hoor je wel skihut maar in een skihut hoor je geen jazz..
zoiets?

kuddegedrag, hoge/lage sociale bevolkingslagen etc.. kan allemaal..
maar het heeft ook te maken met smaak!

goede of schlechte smaak?.. laat ik nu maar in het midden..

ook in deze muziekstijl heb je verschillende niveaus qua intelligentie..
maar om nu de hele scene in een hokje te gaan duwen vindt ik ook weer overdreven..

mijn eerste reactie was dan ook meer op de dans gericht dan op de muziekstijl!

Back