Jumpstyle sounds

Origineel geplaatst door elektrovolt
TS:

je moet dat eens aan forumlid Smackos vragen, die zit bij de wereldberoemde jumpstyle crew HAKKE TEAM

De DIRTY BROWN JUMPERS

Origineel geplaatst door Franz.K.
Ik heb wel een paar samplecd's al maar een kick layeren ???? bedoel je meerdere kicks tegelijk afspelen daarmee ???

Ik heb wel wat melodieen al gedownload maar ik wil het zelf een keertje proberen.
Ik weet dat jumpstyle moeilijke muziek is, en dat ik misschien beter moet beginnen met iets makkelijkers, maar in jumpstyle kan ik mijn gevoel het beste kwijt !!:dj: :dj: :dj:

http://www.youtube.com/watch?v=jxJgSNiZ0xU
Ik bedoel dan dit soort tracks..dat geluid "tuuutuuutuaataa" is zo vet. en die "dukdukdukdukdukdukdukdukduk" ook

:stupid jumpstyle moeilijke muziek?

Van alle muzieksoorten die ik ken is jumpstyle toch een van de "eenvoudigste"...... met alle respect

Mijn mening: Nooit vragen hoe je een geluid of melodie maakt.. zelf proberen krijg je de meeste voldoening van...

Sorry voor deze geringe bijdrage :confused:

Origineel geplaatst door fjoesz
ja lekker franzl, met je atari-sig en een s950 gevraagd :D

hihi

misschien moet je eerst jazz eens proberen

Nee jazz is te simpel, daar ben ik al op uitgekeken.:D

Origineel geplaatst door elektrovolt
het schijnt ook nog eens uit België te komen...

Als Belg wens ik mij te distantiëren van al die jump herrie...

Btw: met Reason is dat goed te doon om dat te maken, gewoon de nieuwe side chain compressor zwaar misbruiken help al een heel stuk... (heb voor de grap in zatte toestand eens zo'n stukje jump gemaakt met Reason, zal dat eens in de Kutmuziek draad smijten)

Origineel geplaatst door kefkekeyser
Als Belg wens ik mij te distantiëren van al die jump herrie...

Euhm, als Belg wens ik dit mee te delen; bijna iedereen op fuifjes krijgt ongelooflijk veel goesting om deze jump mee te jumpen, gwn om de beat te voelen, en ik kan je het verzekeren, je moet dit ooit eens gedaan hebben!
Eens tof voor een keer, een keertje jezelf uitleven zonder schaamte!
Ik ben geen absolute fan hiervan hoor, maar toch mag je het niet afkeuren... vrees ik.

P.S.Kennen jullie titsen, Hakkeuh en stampen al?:peukie: .

Origineel geplaatst door =XTRECIST=
Is dit stukje ook Jump?

Dan weet ik waar ik naar moet kijken. :eureka:

Weet je, soms zijn de grenzen niet zo duidelijk, ik zou dit hardcore ofzo geven. eerder hackeuh of titse..
Probeer hier maar eens op te jumpen! Qua muziek zelf zit je misschien wel in de goeie richting:dj:

Origineel geplaatst door Arv
Ik denk dat het een beetje populair is bij VMBO jeugd enzo.. Nou dan weet je het wel.

ik vind jou mening hier over nog veel dommer als jumpstyle.
niet iedereen is zo geleerd als jou en heeft zoveel verstand van muziek en heeft ook zoon goede smaak als jou ,want voor smaak moet je toch wel op de universiteit hebben gezeten.

of heeft muziek met emoties te maken ???

Origineel geplaatst door JvB
niet iedereen is zo geleerd als jou en heeft zoveel verstand van muziek en heeft ook zoon goede smaak als jou ,want voor smaak moet je toch wel op de universiteit hebben gezeten.

We begeven ons hier op zeeeer glad ijs......

Er is (helaas?) wel degelijk een verschil tussen hoge cultuur en lage cultuur. Waarbij een symphonie orkest tot de hoge cultuur behoort, en André Rieu tot de lage. En zonder mensen te willen beledigen heb je voor het "snappen" van hogere cultuur vormen een iets grotere algemene ontwikkeling nodig. In het concertgebouw zitten daardoor nu eenmaal meer universitair geschoolde mensen dan vmbo-ers (if any....) Gelukkig voor deze discussie hoort ALLE "populaire" muziek (daar hoort ook electronische muziek bij) binnen deze context tot de lage cultuur.

Verder vind ik het kwalificeren van een muziek stijl per definitie verkeerd. IK vind jumpstyle/hardcore/enz. simpele tyfusherrie waarin geen enkele vorm van muzikaliteit (laat staan emotie.....) zit. Maar omdat IK dat vind, wil dat nog niet zeggen dat het ook zo is........

:geslaagd:

gr,
Marc

Origineel geplaatst door =XTRECIST=
Bij mij wel! Of moet muziek wiskundig correct verantwoord zijn?

Ik reken op je!

elektronische tot lage klasse? ik vind t beetje onzin, dat je dat per muziek stroming kan zeggen.
Ik denk eerder: simple muziek voor de simple ziel, of voor diegene die zin in iets simple's wil!
elektronische muziek is namelijk zo breed dat t door de avant garde als mensen in een debielenhuis gewaardeerd
kan worden. (en vast ook gedaan word!)

Origineel geplaatst door Grooveboy
elektronische tot lage klasse? ik vind t beetje onzin, dat je dat per muziek stroming kan zeggen.
Ik denk eerder: simple muziek voor de simple ziel, of voor diegene die zin in iets simple's wil!
elektronische muziek is namelijk zo breed dat t door de avant garde als mensen in een debielenhuis gewaardeerd
kan worden. (en vast ook gedaan word!)

"High Culture"
http://en.wikipedia.org/wiki/High_culture

"Mass Culture"
http://en.wikipedia.org/wiki/Mass_culture

In de culturele en Sociale wetenschap wordt dit onderscheidt weldegelijk gemaakt. Dit hoeft overigens niet per definitie "goed" en "slecht" te betekenen. Ook is de scheidslijn steeds verder aan het vervagen. Al zal Jumpstyle nooit tot de hoge cultuur gerekend gaan worden......

gr,
Marc

Ik heb alvast wel een tekst voor je

couplet:
Jump babalooba balooba hee
Trek een frietje uit de muur met wat sate
Die piercing van mij is nu helemaal zot
Kraken doe ik niet, maar woon wel in een krot

Refrein:
En van je hela hola hakke takke hee
Gooi die klompen weg en spring met mij mee
Wapenveld legt de strijdbijl neer
We dansen en we shoppen keer op keer

couplet:
Beland in een 1 of andere straatrace
Hoor ik het overige verkeer niet door die Bass
probeer nog in mijn dode hoek te kijken maar het is te laat
gelukkig is het weekend als de week omgaat

couplet:
Jump babalooba balooba hee
stront eten voor het geld doe ik niet aan mee
Australian pakken en bomber jacks
Ik ben tha bomb en eet alleen snacks

ha ha ha !!! :D
En wie gaat hem nu inzingen?
Ik ruik een contest... }:|

Ik vind jou mening hier over nog veel dommer DAN jumpstyle.
Niet iedereen is zo geleerd als JIJ en heeft zoveel verstand van muziek en heeft ook ZO'N goede smaak als JIJ,
want voor smaak moet je toch wel op de universiteit hebben gezeten.

Of heeft muziek met emoties te maken ???

8o)

Ik heb helemaal niets tegen VMBO'ers, ben namelijk ook daar begonnen. Dat jij het opvatte als negatief, zegt misschien meer over jou dan over mij.

Wat ik ermee bedoel is dat op die scholen nogal wat kuddegedrag voorkomt, dat wil zeggen dat de meerderheid het ook schijtmuziek vind maar omdat alle vriendjes er ook heengaan (feest) dan ga ik maar ook.. Zelfde voor hardcore.

Back