Jumpstyle sounds

Ie-ie-ieieieuuuwwwww!!

Attachments

• audio-01.mp3
    727,3 KB · Bekeken: 128
Origineel geplaatst door djrazor
Dat geluidje aan het begin. :)

Zo te horen clipt je eindmix ook wat.

Mja t ging dus over mn nummer, dat wou ik eff wete;) maargoed de bassline? waar het nummer mee begint, waarop volgens er de hi-hats bij komen, zat wel een tik in, maar die hoor ik zelf hier dus niet (niet meer), moet wel erbij zeggen dat ik dus geen optimaal stereo geluid heb atm misschien is dat het? of kan dat het zijn..

en wat clipt , begrijp ik ook niet, waarschijnlijk omdat ik een newb ben als het om mixen gaat? of masteren..

[Edit] het tikt idd, hoor t zelf ook nu, maar wel veel minder als eerst , je moet vrij goed luisteren, maar heeft iemand een concrete tip ervoor?

Laatst gewijzigd:
ik deel muziek niet meer in op intelligent of dom, maar op wel of niet kut, en dat laatste criterium is of ik het wel of niet kut vind

bedoel ik heb waarschijnlijk meer van rapcds geleerd dan op school, maar om nou te zeggen dat mobb deep geweldig intelligente teksten heeft is weer een ander uiterste

de simpelheid of moeiljkheid van muziek maakt me geen reet uit. als het maar leuk klinkt. ik luister net zo lief het cultureel verantwoorde anti pop consortium of cannibal ox als naar het tegen het randdebiele aan mobb deep of redman in dat opzicht

maar jumpmuziek deel ik in de categorie kutmuziek, hoewel ik wel paar gasten kennen die t wel lachen vinden, dus geen oordeel over de mensen

culturele achtergrond

culturele achtergrond

Origineel geplaatst door mavn
Is niet (per definitie) elitair. Enkel ƩƩn van de manieren om onderscheidt te maken tussen verschillende uitingen van cultuur. Daarnaast kunnen inheemse cultuuruitingen ook tot de hoge cultuur worden gerekend. Wat dat betreft is er sinds 1800 echt wel wat veranderd.....

Verder ontstijgt hoge cultuur de bazale emoties. Frans Bauer, hoe goed hij z'n ding ook doet (alle respect, dat meen ik), ontlokt bij zijn publiek hele eenvoudige emoties. Liefde, verdriet, geluk, enz. Cultuur dat tot de hoge cultuur behoort is bijv. gecompliceerder van opzet en verschillend intepreteerbaar. Het is in princiepe ook orgineler in zijn oorsprong. Je zal dus iets meer culturele bagage nodig hebben om te snappen.

En met "snappen" bedoel ik het volgende:

Wanneer Frans Bauer een droevige ballad staat te zingen, pinkt heel Ahoy' een traantje weg. Dat begrijpt iedereen. Zijn vriendin heeft hem verlaten oid. Maar wanneer iemand in museum staat en bij een foto expositie tranen in de ogen krijgt "snappen" een stuk minder mensen dat. Je zal een bepaalde culture onderlegging daarvoor nodig hebben. Dat heeft niks met goed/slecht of elitair te maken. Je zal om kernfysicus te worden ook eerst moeten studeren....

Veel mensen zullen dit welicht als onzin, lulkoek en elitair afschilderen. En laten dat nou net de mensen zijn die houden van Frans Bauer, AndrƩ Rieu, Soapseries, Jump ( :W ) en films van Jean Claude van Damme. En bij een schilderij van Mondriaan roepen: "Dat kan mijn kind van 5 ook"

Prima, maar dan snap je de essentie dus niet. En kunnen we deze discussie beter stoppen. Want we zullen langs elkaar heen blijven lullen.....

gr,
Marc

:halleluja eindelijk iemand die mij begrijpt!!!!!
dankjewel voor deze uitleg, ik hoop dat bij velen nu de vellen van de ogen zijn gevallen!!
:halleluja

Re: culturele achtergrond

Re: culturele achtergrond

Origineel geplaatst door onzefree
:halleluja eindelijk iemand die mij begrijpt!!!!!
dankjewel voor deze uitleg, ik hoop dat bij velen nu de vellen van de ogen zijn gevallen!!
:halleluja

wast zo'n eye-opener dan?

Ok:
- je hebt de lagere, basale, cultuur met eenvoudige emoties.
- de hogere cultuur, voor de begaafden, 'opgeleiden'

Vervolgens hang je daar een waardeoordeel aan dat het ene meetbaar hogere cultuur is dan de andere. Dat laatste snap ik dus niet.

Is het niet een gemis dat de onderlegde man juist moet grijpen naar meer gecompliceerde zaken om zijn culturele genoegdoening te krijgen?

Het klinkt allemaal alsof het 'zo is'... ik vind het maar vage materie, die vooral een waardeoordeel plakt op wat voor het 'gepeupel' en wat voor de 'verlichte' groep is.

u24738.jpg

reken maar!

Origineel geplaatst door mavn
Veel mensen zullen dit welicht als onzin, lulkoek en elitair afschilderen. En laten dat nou net de mensen zijn die houden van Frans Bauer, AndrƩ Rieu, Soapseries, Jump ( :W ) en films van Jean Claude van Damme. En bij een schilderij van Mondriaan roepen: "Dat kan mijn kind van 5 ook"

Prima, maar dan snap je de essentie dus niet. En kunnen we deze discussie beter stoppen. Want we zullen langs elkaar heen blijven lullen.....

gr,
Marc

Een schilderij van mondriaan... ergens heel simpel maar aan de andere kant geniaal. Je kind van 5 kan het, ik kan het jij kunt het... maar mondriaan dƩƩd het.
Ik denk dat 'De kracht van de eenvoud' hier wel heel goed uitgebeeld is. Er zit een bepaald idee achter, een visie.

-C-

Origineel geplaatst door C738
Er zit een bepaald idee achter, een visie.

-C-

Tja...aan je avatar te zien wel 8o)

ik vind het een hele mooie avatar.

betekenis: ik vind hem mooi je avatar heeft tenminste geen provocatieve of onzinnnige betekenis maar een diepfilosofische namelijk als je mijn moeder wil neuken wil je mijn vader zijn en dus mijn beste vriend voor het leven

Hmm...ik lees net in een ander topic iets over dezelfde avatar... Toevallig.

Was gewoon een grapje en ik kan me niet indenken dat C738 dat anders ziet :)

Origineel geplaatst door RobW
Hmm...ik lees net in een ander topic iets over dezelfde avatar... Toevallig.

Was gewoon een grapje en ik kan me niet indenken dat C738 dat anders ziet :)

NEEEN? DENK JE???

:stupid :confused: :okdan: :dubbel:

Ik hoorde laatst het nummer "jumpstyle vibes"
Vind de naam van de DJ niet noemenswaardig,
want het is gewoon keihard geRIPt van een
HAPPY HARDCORE nummer. HAHAHAaa.
Volgens mij zelfs uit de tijd dat ze al
druk bezig waren hardcore DOOD
te maken. Met dank aan gabberpiet
en meer van dat soort malloten.

The wheel keeps turning
We're not even learning