Jumpstyle sounds

Origineel geplaatst door Nightstorm
maar dan vraag ik me af waarom er met jump niet geexperimenteerd zou kunnen worden...zou je sequencer dan blokkeren ofzo?

Onzin! Ga bij je platenboer maar eens wat van Greg-C, Digital punk en Q-IC luisteren!

Zullen jullie zien dat er in de Jumpscène wel degelijk gexperimenteerd wordt.
Die mensen met dat duffe commentaar hier, zijn jullie als eens naar een jump only feestje geweest ?

Ik zie deze thread nu pas lachuh :dubbel: :dubbel: :dubbel: :dubbel: :dubbel: :dubbel: :dubbel: :dubbel: :dubbel: :dubbel:

Die foto's van trash hehehehe

Origineel geplaatst door mavn
We begeven ons hier op zeeeer glad ijs......

Verder vind ik het kwalificeren van een muziek stijl per definitie verkeerd. IK vind jumpstyle/hardcore/enz. simpele tyfusherrie waarin geen enkele vorm van muzikaliteit (laat staan emotie.....) zit. Maar omdat IK dat vind, wil dat nog niet zeggen dat het ook zo is........

gr,
Marc

ken veel hardcore nummers die erg agressief klinken, is volgens mij ook een emotie

de 'Rietveldtypes' zijn degene die uit sociale overwegingen bepaalde muziek niet luisteren of slecht vinden, dat is pas zielig meeloopgedrag

Wat ik ermee bedoel is dat op die scholen nogal wat kuddegedrag voorkomt, dat wil zeggen dat de meerderheid het ook schijtmuziek vind maar omdat alle vriendjes er ook heengaan (feest) dan ga ik maar ook.. Zelfde voor hardcore.

de gemiddelde studentenparty is ook niet te doen moet ik zeggen. zo plat als de tering. kuddegedrag van hier tot tokyo

Kortom, het komt overal voor

Origineel geplaatst door C738
Wat ik wel grappig vind aan jumpstyle is dat het wel een heel sociaal cultuurtje is en ze hun jumpstijlen delen.
Ik zie nog niet dat urban types technieken delen om heel stoer te kijken of hun vette oversized broeken te strijken.

-C-

:halleluja hahahaha briljant

Origineel geplaatst door C738
Wat ik wel grappig vind aan jumpstyle is dat het wel een heel sociaal cultuurtje is en ze hun jumpstijlen delen.
Ik zie nog niet dat urban types technieken delen om heel stoer te kijken of hun vette oversized broeken te strijken.

-C-

Moest r ook wel hard om lachen :D

muziek is een kunstvorm, en dus gevoel. De een heeft een verfijnder gevoel als de ander. Iedereen kan dit in min of meerdere mate ontwikkelen, mits je de moeite neemt om je voelsprieten uit te zetten. Dan nog blijft een t kwestie van persoonlijke voorkeur, je kan een verfijnd gevoel hebben maar nog steeds jumpstijl gewoon erg vet vinden. maar ik geloof wel dat jumpstijl over t algemeen meer hap-klaren brokken is dan miisschien meeste andere elektronische muziek...en dit zeg ik omdat stijlen zoals deze.... "stijl"(<--- je leest t al: gebonden is aan regels) altijd te onderscheiden is door t gebruik van soort gelijke klanken(detuned) en beats (beetje overdrive) , de melodie kan verschillen natuurlijk (maar is vrijwel altijd vrolijk) Dus.... mijn idee over dit draadje: Heeft niet direct te maken met je "niveau" maar kan wel. Zou ook verklaren waarom zon jong volk van jump houd, gewoon nog nooit voelsprieten uitgezet om er achter te komen wat voor experimentele en expresieve muziekstukken er onder de noemer "elektronisch" vallen.
uhmm... maar dit is mijn mening/visie dus pin me niet vast ;)!

Origineel geplaatst door mavn
We begeven ons hier op zeeeer glad ijs......

Er is (helaas?) wel degelijk een verschil tussen hoge cultuur en lage cultuur. Waarbij een symphonie orkest tot de hoge cultuur behoort, en André Rieu tot de lage. En zonder mensen te willen beledigen heb je voor het "snappen" van hogere cultuur vormen een iets grotere algemene ontwikkeling nodig. In het concertgebouw zitten daardoor nu eenmaal meer universitair geschoolde mensen dan vmbo-ers (if any....) Gelukkig voor deze discussie hoort ALLE "populaire" muziek (daar hoort ook electronische muziek bij) binnen deze context tot de lage cultuur.

Verder vind ik het kwalificeren van een muziek stijl per definitie verkeerd. IK vind jumpstyle/hardcore/enz. simpele tyfusherrie waarin geen enkele vorm van muzikaliteit (laat staan emotie.....) zit. Maar omdat IK dat vind, wil dat nog niet zeggen dat het ook zo is........

:geslaagd:

gr,
Marc

Ok ik dacht dat we deze manier van over cultuur praten aan het einde van de 18de eeuw hadden afgeschud. Europees elitair gedachtegoed.

Origineel geplaatst door Nightstorm

...het is alleen zo dat mensen zich teveel laten leiden door wat er al is, dat als de standaard beschouwen en daar niet vanaf durven wijken
Ik denk dat platenmaatschappijen hier ook aan meewerken....(of juist niet eigenlijk)

Mensen willen een bepaald iets horen en als die sound daar te erg van afwijkt zijn platenmaatschappijen bang dat het niet verkoopt

nee platenlabels vragen eerst iets creatiefs(of makkelijk verkoopbaar), en als het werkt vragen ze of je het nog 12x kan doen.

Jump is gewoon leuke muziek maar je moet er van houden

ik vind het wel lache, en het bestaat al behoorlijk lang ook

eerst jump plaatjes dateren van 98 ofzo

als je die terug hoort dan is er ook al ontzettend veel veranderd, hoewel het toen een subgenre van Gabber was en nu meer een zelfstandig genre is geworden

alleen dat dansje, dat jumpen, dat vind ik maar raar hahahaha

kheb het ook welleens geprobeerd, maar kvind hakkuh leuker :-p

Origineel geplaatst door Vague_Entity
maar kvind hakkuh leuker :-p

Hakkuh is zeker leuker!!! Vind ik ook...

Alhoewel deze jongen er ook wat van kan: klik

Origineel geplaatst door the perculator
Ok ik dacht dat we deze manier van over cultuur praten aan het einde van de 18de eeuw hadden afgeschud. Europees elitair gedachtegoed.

Is niet (per definitie) elitair. Enkel één van de manieren om onderscheidt te maken tussen verschillende uitingen van cultuur. Daarnaast kunnen inheemse cultuuruitingen ook tot de hoge cultuur worden gerekend. Wat dat betreft is er sinds 1800 echt wel wat veranderd.....

Verder ontstijgt hoge cultuur de bazale emoties. Frans Bauer, hoe goed hij z'n ding ook doet (alle respect, dat meen ik), ontlokt bij zijn publiek hele eenvoudige emoties. Liefde, verdriet, geluk, enz. Cultuur dat tot de hoge cultuur behoort is bijv. gecompliceerder van opzet en verschillend intepreteerbaar. Het is in princiepe ook orgineler in zijn oorsprong. Je zal dus iets meer culturele bagage nodig hebben om te snappen.

En met "snappen" bedoel ik het volgende:

Wanneer Frans Bauer een droevige ballad staat te zingen, pinkt heel Ahoy' een traantje weg. Dat begrijpt iedereen. Zijn vriendin heeft hem verlaten oid. Maar wanneer iemand in museum staat en bij een foto expositie tranen in de ogen krijgt "snappen" een stuk minder mensen dat. Je zal een bepaalde culture onderlegging daarvoor nodig hebben. Dat heeft niks met goed/slecht of elitair te maken. Je zal om kernfysicus te worden ook eerst moeten studeren....

Veel mensen zullen dit welicht als onzin, lulkoek en elitair afschilderen. En laten dat nou net de mensen zijn die houden van Frans Bauer, André Rieu, Soapseries, Jump ( :W ) en films van Jean Claude van Damme. En bij een schilderij van Mondriaan roepen: "Dat kan mijn kind van 5 ook"

Prima, maar dan snap je de essentie dus niet. En kunnen we deze discussie beter stoppen. Want we zullen langs elkaar heen blijven lullen.....

gr,
Marc

Origineel geplaatst door Franz.K.
Hoe maak je Jumpstyle sounds ?

Ik ben al een hele tijd bezig met fruityloops en reason en heel veel plugins, en ik krijg wel wat leuke dingen, maar ik heb nog problemen met die typische jumpstyle sounds.
Dan bedoel ik: kicks en vooral leads.
En het maken van een melodie.
WIE KAN ME HELPEN !

JUMPSTYLE!!

Hoe maak je sounds ?

ik heb geen idee of dit al verteld is, maar gebruik panzer delay van de Buzz Effect Adapter (krijg je free bij fruity, omdat Buzz Machines free is), die panzer delay lijkt me iig mooi voor de lead

Voorbeeld: http://www.esnips.com/doc/de473435-bcba-4751-8d58-5acccb5d262b/DJ-Freez---Jump!!!

ik vond het na het gebruiken daarvan iig wel jumpy klinken :) succes iig.

hij tikt nogal he.. kweet niet of dit bewuste keuze is geweest.

Het schiet me te binnen dat ik ooit eens een keer met een CZ-3000 en een gesamplede kick iets heel erg kazigs heb gemaakt wat best wel Jump achtig is. Ik ga kijken of ik hem kan uploaden vanavond.

Back