MIDI Time Code naar Midi Clock

mono-poly

Cheff Noodle
Mensen ik zoek al een poosje iets om van MIDI Time Code naar Midi Clock te gaan.
Of andersom natuurlijk.
Is er niet een simpele aplicatie wat dit voor mij kan onder windows?

De tool MIDI-OX kan in ieder geval wel gekoppeld Midi Clock en Midi Time Code uitsturen.
Dan ben je volgens mij al halverwege. Ik weet niet of je MIDI-OX dan weer kunt slaven aan een inkomende clock, misschien kom je er met een beetje prutsen wel uit?

Zowiezo kan Cubase SX al syncen aan inkomende MTC en daar Midi Clock van te maken.
Zover ik weet is het niet mogelijk om SX te koppelen aan inkomende Midi Clock.
Maar goed, Cubase is natuurlijk niet effe een 'tooltje' dat je snel effe gratis inzet voor zo'n klusje. ;)

Laatst gewijzigd:
Nou om daar nou een motu interface voor te kopen is ook onzin he.
En ik vraag me uberhaupt of die het kan zonder software.
MidiOX kan alleen master zijn met de clock helaas :(
Mijn Paris moet master zijn MTC zenden en zoek dus een tool die het omzet naar midiclock.
Stom dat er niet zo snel wat op te vinden is.

Nou om daar nou een motu interface voor te kopen is ook onzin he.
En ik vraag me uberhaupt of die het kan zonder software.

Sowieso zie ik nergens in de features van die MOTU staan dat ie MIDI Clock kan uitsturen. Voorzover ik het lees doet hij hetzelfde als mijn Opcode Studio 5: MTC van en naar analoge SMTPE en de computer.

MidiOX kan alleen master zijn met de clock helaas

Yep, dat had ik ook al uitgezocht in een ver verleden.

Mijn Paris moet master zijn MTC zenden en zoek dus een tool die het omzet naar midiclock.
Stom dat er niet zo snel wat op te vinden is.

Het grootste probleem is dat er geen 1-op-1 mapping is tussen beide. MTC is tijd en midi clock is tempo.
Maar het kan op zich nog wel een knoppen-loos doosje zijn, als je het tempo in kunt stellen met SysEx ofzo.

Ik zie hier een gat in de markt. Er zijn inderdaad wel producten die beide kunnen, zoals sequencers die alletwee uitsturen. Ik heb een Akai DR4 gehad die volgens mij kon sync'en aan SMPTE (en dus via-via aan MTC) en waarop je een tempo-map kon instellen voor de midi clock die eruit kwam. Maar dat is allemaal niet dedicated.

Ja het is eigenlijk best idioot dat niemand zo iets gemaakt heeft dmv een simpel kastje.
Op de Paris list konden ze me ook al niet helpen en er zullen vast wel meer mensen met Hardware zijn die tegen dit probleem aanlopen.
En om nu een duur software/hardware packet te kopen met allerei toeters enbellen voor deze functie is ook wat overdreven.

Mono, moet je horen...

Als het hardware moet wezen: als ik het me goed herinner, ik weet dat de Roland VS-serie harddiskrecorders (en afgeleide produkten, zoals het VM3100 digi-mengpaneeltje) kunnen syncen aan MTC, en vervolgens naar keuze MIDI clock kunnen uitsturen. Zo'n ouwe VS of VM hoeft natuurlijk ook niet veel te kosten. Misschien de moeite van het onderzoeken waard?

Als het software mag zijn, dan zou ik toch serieus kijken naar een goedkoop sequencertje.
Naast het genoemde Cubase SX zijn er echt meerdere pakketten die het kunnen, zo ook bijv. de goedkope sequencer Tracktion (2).

Wat wil je eigenlijk doen mono? Waarom moet je sync hebben? Lange aaneengeschakelde sync's zijn bijna altijd kut

Mensen ik zoek al een poosje iets om van MIDI Time Code naar Midi Clock te gaan.
Of andersom natuurlijk.
Wat andersom betreft: misschien is de Rosendahl MIF3 een oplossing voor je.

In the generator mode the unit works as a MMC (Midi Machine Control) controlled virtual machine with MTC and LTC outputs.

:)

Attachments

• Rosendahl_MIF3.pdf
    83,6 KB · Bekeken: 148
Back