Samples clearen

Dialogue

Stamgast
Samplegebruik
Weet niet of ik bij het juiste forumonderdeel zit maar toch even een vraagje...
Heb een track gemaakt met een sample erin die ik gedownload heb bij een site die beweert dat deze royalty vrij zijn. De sample is ook al meerdere keren gebruikt in danceplaatjes uit eind jaren negentig. Nu heb ik een label gevonden die geinteresseerd is / was, maar die valt dus wel over het feit dat er een sample in zit
Het moet opnieuw ingezongen worden anders geeft het waarschijnlijk problemen zeggen ze. Nu is mijn vraag of je ergens na kan kijken of samples inderdaad "public domain" zijn of waar je ze eventueel kan clearen. Thnx

Hier is al eerder over gepost hier maar zover ik me nog kan herinneren bleek dat je altijd je samples moet clearen zodat je zeker weet dat de 'rechthebbende' er geen probleem mee heeft.
In de praktijk kan dit nog wel tegen vallen dus kan het idd zin hebben om het opnieuw in te laten zingen. (Over de tekst zit ook nog copyright maar dat is minder moeilijk.)

Re: Samples clearen

Origineel geplaatst door Dialogue
Nu is mijn vraag of je ergens na kan kijken of samples inderdaad "public domain" zijn of waar je ze eventueel kan clearen. Thnx

Uit de www.bumastemra.nl faq:
Hoe kom ik er achter wie de auteur van een muziekstuk is (componist, tekstdichter of muziekuitgever)?
Informatie over de auteurs van een muziekstuk vindt u in de boekjes bij cd’s of op bladmuziek. Vaak kunt u die informatie ook terugvinden op internet. Handige sites hiervoor zijn allmusic.com en bmi.com. Het is altijd de verantwoordelijkheid van de muziekgebruiker om de juiste informatie te achterhalen en te vermelden.

Back