Goeie soldeerbout nodig

Ersa

Ersa

Ersa is een erg goed merk. Ik heb zelf al meer dan 10 jaar een Ersa soldeerstation. Erg snel warm en superrobuust. Niet om flame war te starten maar eh: ik vind een Ersa soldeerstationnetje een stuk beter dan die overgewaardeerde en dure Weller stationnetjes...

Ersa is een erg goed merk. Ik heb zelf al meer dan 10 jaar een Ersa soldeerstation. Erg snel warm en superrobuust. Niet om flame war te starten maar eh: ik vind een Ersa soldeerstationnetje een stuk beter dan die overgewaardeerde en dure Weller stationnetjes...

Interessant. Iemand die hier nog iets wil zeggen over digitale soldeersetups en dan specifiek die Ersa?

En vic welke heb jij? Dier met ingebouwde afzuiging zie ik wel zitten. :P

Aoyue 968 en 474

Er zijn ook al nieuwere moddellen zag ik.

Het werkt allemaal prima, ook het hete lucht gebeuren en desoldeer-gun afzuiging etc.

Er is ook nadeel, extra slangetje voor de afzuiging maakt de bout ietwat minder soepel, ik heb daar geen last van maar ik soldeer ook niet 8uur / dag ;-)

Het er wel geen 10 jaar ervaring mee zoals Heiko met Ersa
We zullen zien als het zo lang meegaat

Mijn vorige spullen waren van weller, ook zeer goed spul maar voor hobby veel te duur

Heb deze
588777_BB_00_FB.EPS.jpg
is een Toolcraft ST80A van Conrad Bestnr.: 588777 - 89 (kan niet direct linken naar conrad) al een paar jaar en staat regelmatig aan en heb nog geen enkel mankement gehad en zelfs nog geen versleten soldeerpunten, echt een topbout voor dat geld.
Station is wel log en zwaar maar boutje zelf is licht met een soepel snoertje en punten zijn makkelijk om te wisselen, het is ongeveer hetzelfde systeem als Weller.
Heb alleen geen idee hoe die het met loodvrije soldeer doet, heet genoeg wordt ie wel weet alleen niet hoe de stiften het dan houden.

Welk merk / type tin gebruiken jullie voor het solderen van kabels en pluggen ?

Back