vragen over logic express

jochemmol

Ingeburgerd
Ik heb een keyboard en wilde gaan opnemen met logic express.

Ik heb zojuist een tread geopend voor informatie van een externe geluidskaart.

Externe geluidkaart vraag

Ik heb zitten speuren naar logic en logic pro. Ik ben een hobbyist dus ik kwam uit bij logic express. Ik zag dat je wat effecten heb.Midi en audio kan opnemen.

Ik kon alleen niet goed terug vinden of je gemakkelijk midi sporen kan opnemen naar audio?

En kan je de audio sporen exporteren naar MP3? of zoiets? Dus dat ik het uiteindelijk naar een CD kan zetten.

Ik heb nu gekozen voor logic express, Maar zijn er beginners die met cubase zijn begonnen? Is dat beter?

Re: vragen over logic express

Origineel geplaatst door jochemmol
Ik heb een keyboard en wilde gaan opnemen met logic express.

Ik heb zojuist een tread geopend voor informatie van een externe geluidskaart.

Externe geluidkaart vraag

Ik kon alleen niet goed terug vinden of je gemakkelijk midi sporen kan opnemen naar audio?

En kan je de audio sporen exporteren naar MP3? of zoiets? Dus dat ik het uiteindelijk naar een CD kan zetten.

Ja dat kan, even alle kanalen moeten zodat alleen die midi van de instrument loopt,, daarna op bounce drukken bij de mainmix, en klaar is kees.

Ja, je kan anders altijd nog met andere (gratis) programma's converteren van wawv naar mp3. er zijn echter wel restricties met exporteren van audio, iets met aaf geloof ik

Ik heb trouwens ook nog een vraag over express

Is express nou alleen gebaseerd op het rosetta UB platform,, of is hij nou echt full dual core zodat hij volledig gebruikt maakt van de dual core processor?

Re: Re: vragen over logic express

Re: Re: vragen over logic express

Origineel geplaatst door KeesVerkerk
Ik heb trouwens ook nog een vraag over express

Is express nou alleen gebaseerd op het rosetta UB platform,, of is hij nou echt full dual core zodat hij volledig gebruikt maakt van de dual core processor?

Logic Express 7.2 is Universal Binary. Dit betekent dat je zowel de programmacode voor PowerPC G4/G5 als de Intel-code installeert in éénzelfde pakketje op je harde schijf. Als je Logic dan draait op een G4 of G5, weet hij meteen dat hij de PPC code moet gebruiken, en niet de (eveneens aanwezige) Intelcode. Vice versa, als je Logic draait op een IntelMac, dan zal hij de Intelcode gebruiken, en de aanwezige PPC code negeren. Met Rosetta heeft dat overigens verder niets te maken : Rosetta is een emulator om ook op een IntelMac PPC-software te kunnen draaien. Bv als je Word of Excel draait op IntelMac dan loopt dat steeds onder Rosetta, omdat er nog steeds geen UB versie van Word of Excel is.

Onthou vooral dat je versie 7.2 of hoger nodig hebt om Logic (express of pro) te kunnen draaien op intelmac.

ja dat weet ik wel, maar er is nog een verschil tussen UB en full dual core. Als het UB is, wil dat nog niet zeggen dat het programma volledig gebruik maakt van de dual core processor. Is dat bij logic express zo?

Origineel geplaatst door KeesVerkerk
ja dat weet ik wel, maar er is nog een verschil tussen UB en full dual core. Als het UB is, wil dat nog niet zeggen dat het programma volledig gebruik maakt van de dual core processor. Is dat bij logic express zo?

JA !

Versie 7.2.3 kan tot 4 cores benutten.

Zie volgende link :

http://www.apple.com/support/downloads/logicexpressupdate723.html

Note: Logic Express 7.2.3 is optimized for PowerPC G4, G5 and Intel based Macs with up to 2 dual-core processors

Back