vragen

matezo

Nieuwkomer
hallo allemaal

ik weet niet zoveel af van padkontrols ,dd,spd's en e-drums
maar ik wou jullie advies vragen van wat ik nu het beste koop.
en wat nu eigenlijk het verschil is tussen al die "drums" .
ik speel gitaar dus misschien en loop-functie kan wel handig zijn

groeten matezo

Ik denk dat je iets gerichtere vragen zult moeten stellen als je antwoorden wilt.

Oftewel: wat wil je nou eigenlijk/waar ben je naar op zoek?

Origineel geplaatst door Napole0n
Ik denk dat je iets gerichtere vragen zult moeten stellen als je antwoorden wilt.

Oftewel: wat wil je nou eigenlijk/waar ben je naar op zoek?

ja dat is waar maar het probleem is ik weet eigenlijk van al die producten heel weing .
dus ga ik voor elk onderdeel een aparte vraag moeten stellen?

misschien kan jij me helpen .

groeten matezo

Groetjes hoef je niet te doen; je naam staat al aan de linkerzijde ;).

Had je https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=67701 al doorgelezen? Die is wel meer synth-gericht, maar goed.

Om terug te komen op je vraag:

ik weet niet zoveel af van padkontrols ,dd,spd's en e-drums
maar ik wou jullie advies vragen van wat ik nu het beste koop.
Dat kunnen we je zo niet vertellen. Begin eens met ons het volgende te vertellen:

- wat is je budget?
- wat heb je al staan aan apparatuur?
- wil je met je computer muziek maken of liever niet?
- "echte" drums of synthetische drums?

en wat nu eigenlijk het verschil is tussen al die "drums" .
Een PadKontrol heeft geen geluiden ingebouwd - het is slechts een afstandsbediening, verder niks.

Een SPD heeft drumgeluiden ingebouwd, maar is meer op drummers gericht die hun bestaande akoestische set willen uitbreiden met wat extra's. Het is voornamelijk een verschil in formaat; de PadKontrol bespeel je met je vingers, op een SPD mep je met stokken.

* Mijn budget ligt rond de 300euro
*Van apparatuur nog maar heel weinig en hetgene dat ik heb is meer naar dj gericht.
Ik moet dus eigenlijk nog alles kopen.
*Ik zou het liefst willen combineren, dat ik zelf kan drummen maar dat ik het ook met software kan koppelen aan de computer.
Ik dacht misschien aan een dd-55 of dd-306 van yamaha of fame maar dan weet ik niet dat ik die aan mijn computer kan koppelen.
Ik speel ook gitaar dus misschien als ik via die software een loop kan maken kan ik daarop spelen met mijn gitaar.
Maar ik vind z'on controlpad van korg wel handig precies.

Zelf vind ik die DD dingen eigenlijk een beetje speelgoed-achtig. Ik zou dan toch liever iets met pads hebben en de rest met software willen opknappen.

ik doe veel met de combi akai MPD24 (200 euro) en een drum-vsti zoals drumatic 3 (donationware).

dd's vind ik (ook) net iets te "speelgoed". Als je toch liever met stokken mept, ga dan voor 'n (2e-hands) SPD.

dd's vind ik (ook) net iets te "speelgoed". Als je toch liever met stokken mept, ga dan voor 'n (2e-hands) SPD. [/B][/QUOTE]

Maar ik heb mij wel laten zeggen dat ie kwa sound dik oke is of heb ik dat verkeerd verstaan?

In principe kan je alles met een MIDI-uit aan een computer koppelen.

Heb zelf een Yamaha DD5 en is wel grappig ding, inderdaad erg speelgoedachtig, maar dat vind ik wel oke.
Ik gebruik hem alleen om via MIDI-uit samples op battery te triggeren,
de interne sounds zijn echt niet te pruimen (zelfs niet op een retro-kitsch manier).
Denk ook dat je beter een SPD, ofwel een V-Drum instapmodel kan proberen te scoren als je per sé met stokken wil spelen.

De Korg PadKontrol kan ik ook erg aanraden, de pads hebben voor mij wel de beste feel.
De Akai MPD24 heeft dan weer wat meer knopjes en schuifjes, maar die had ik al.

Back