Hulp gevraag Virus B

karstieman

Super K
Ik gebruik Cubase 3SX met m'n Virus B.
Als ik automation wil recorden, dan lukt dan in real-time zonder problemen.
Maar ik wil de automation (vooral cutoff en resonance) graag intekenen.
Ik heb vanalles geprobeerd, maar het lukt maar niet. :stupid
Wat ik volgens mij moet doen is in de Virus B track het CC nummer aanpassen naar het Cutoff CC en dan zou je de boek in kunnen tekeken. Ik heb vanalles geprobeerd, maar ik krijg geen resultaat....
Kan iemand me vertellen hoe ik dit aan moet pakken ? :halleluja

Ik begrijp je vraag niet helemaal maar probeer deze instellingen eens:

Panel > Internal+MIDI of MIDI
LoPage > Contr
HiPage > PolyPrs

Helpt dat?

Wat ik dus wil is automation tekenen van de Cutoff en Resonance ( van de Virus )

Ik kan wel volume intekenen, maar hoe doe ik dit voor Cutoff / Resonance ???

Je hebt de MIDI out van je computer wel naar de MIDI in van je Virus lopen ?

Wat je altijd kan doen is kijken welke CC registreert als je realtime je Cutoff opneemt. In de Key Editor kan je in de onderste Lane helemaal links op dat pijltje klikken om te kijken welke CC precies de Cutoff is nadat je hem opgenomen hebt.
Met deze CC kan je dan steeds in de Key Editor in de onderste Lane de Cutoff intekenen ...

Het kan ook nog zijn dat je het ontvangen van MIDI in de Virus in moet schakelen, ik heb hem zelf hier nu niet staan, maar zoiets staat vast wel in de manual ...

Ok, bedankt !
Ik ga het morgen meteen proberen. :P

Hou er rekening mee dat de Virus andere CC-waarden voor cutoff/resonance gebruikt dan de gebruikelijke Brightness/Harmonics (resp 74 en 71 als ik me niet vergis) op XG/GM synths.

Kijk voor de controlnummers op de Accesswebsite : Virus B Downloads (link lijkt niet te werken, klik dan op 'support' en daarna op 'Virus B' bij Hardware Related Downloads) en dan zoeken naar "Picture of the Virus b series knob/controller assignments", daar staat per draaiknop op de Virus B de bijbehorende CC waarde.

Virus Cutoffs hebben CC 40 (cutoff 1) en 41 (cutoff 2) als ik me niet vergis. In de manual staat de complete chart.

@Napoleon: Kijk ! Dat is wel zo handig om te weten ! 8~
Ik heb 'm meteen gedownload... Straks heb ik weer wat tijd om te testen of dit werkt.

Had vroeger ook hetzelfde probleem als dat jij had. Wat ik nu doe is het volgende.

Bij de miditrack van de Virus maak ik een midi effect aan genaamd: midicontrol. Daarin selecteer je cc40 (Balance LSB) en daarmee bedien ik mijn cutoff. Als ik dan mijn midifile afspeel en druk op write dan kan ik zo mijn cutoff opnemen. Daarna kan je hem evt. nabewerken door te tekenen. Hoop dat je dit verhaal een beetje snapt. Het is misschien een beetje omslachtig maar bij werkt het perfect.

Succes. ;)

Back