synth voor 250€

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

Tyros1990

Gedeactiveerd account
hoi.
ik heb waarschijnlijk mijn wk3000 verkocht aan een vriend voor 250 euro.
vindt ik daar voor een goede synth?
zo ja wat voor?.
en wat is de beste in zo,n prijs?
groetjes

Wat wil je met die synth gaan doen, hoeveel toetsen, wat voor geluid? Ik denk dat je voor een beetje meer, zeg 350 wel wat leuks kunt vinden op de 2e hands markt.

Daar haal je mooi die DX7 (II) voor die je zo graag wilt.

Zo klaar, toppie :)

ik gebruik die synth naast mijn djx.
dus ik verwacht er best wel veel van.
ze hoevenb geen sequencer tehebben of zo gewoon iets simpels.
en het liefst toch wel 61 toetsen.
en het geluid maakt niet uit.
ik zoek er eentje met knobs dus het geluid verander ik toch.
en by the way.
een korg microkorg voor200€ is dat iets?.
want die staat op MP.
groetjes

De MicroKorg is leuk voor erbij, maar is nu niet iets waarvan ik zeg dat het een goede basis is om een setup mee te beginnen. Dan is een Korg MS2000 een stuk leuker, maar dan zit je eerder voorbij de 300 denk ik.

..

..

spectral audio neptune.. analoog en vet!

alhoewel is dit wel een racksynth!

'Het geluid maakt niet uit'

Ik denk dat je daar even iets te kort door de bocht gaan. Als er veel knoppen op een synthesizer zitten waarmee je de geluiden kan aanpassen, betekent dit niet dat je het klankkarakter van de synthesizer aanpast. Als dat karakter je niet aanstaat, is het dus wel mooi balen.

Ik zou dus zeker 'luisteren' naar een synthesizer voordat je besluit m te kopen!

wanneer wordt die bradley nu eindelijk eens ontmaskerd????

is te zot om rond te lopen

Ik heb laatst een Novation KS Rack gekocht voor 250 euro. Top ding, kan er veel mee, alleen hij heeft geen toetsen. Misschien kun je beter zoeken naar een Rack versie van een synth in combinatie met een gewone midi keyboard controller. Dit is vaak een heel stuk goedkoper, en je hebt in principe meer keus :)

Heb gister ook een KS rack gekocht voor 200 euro, voor het geld krijg je best wel veel
- 4 parts
- 2 x 2 outputs
- Drumkit
- Effecten
- 16 voices

Denk dat op dit moment de KS Rack het meeste bied voor rond de 200 euro, een Microkorg is ook leuk maar die heeft 4 voices en editten vond ik zelf erg lastig zonder pc editor.

Een tweedehands Korg 01W ;) of een tweede hands Korg Micro-X is een mooi begin denk ik. Veelzijdige klanken. Ik denk dat de Korgs je wel aan zullen spreken. Jij bent nogal gek van Queen en die gebruikten regelmatig de voorloper van de 01W, de M1.
Wil je analoog dan zou je eens kunnen kijken naar de eerder genoemde Juno's, een JX8P of een JX10. Vooral die laatste twee gaan voor weinig geld weg en vind ik wat veelzijdiger dan de Juno's eerlijk gezegd.
Voor 250 euro moet je ook wel een Roland D50 kunnen vinden.

Een DX7 had je toch al Bradley? Bevalt ie een beetje?

wat een stierenschijtdraad. flikker op met je steirenschijtdraad
zit je nu ook lekker te gniffelen?
flikker op met je gegniffel dan

Feike, als je nou een keer je smoel houdt ipv te gaan lopen irriteren. Ga maar ergens anders frusty the clown spelen.

Mss een nord rack 1 of 2.... denk wel voor iets meer 300/325 ofzo...

Origineel geplaatst door fjoesz
wat een stierenschijtdraad. flikker op met je steirenschijtdraad
zit je nu ook lekker te gniffelen?
flikker op met je gegniffel dan

Hey..stoeruh mannen taal:D

Re: synth voor 250€

Origineel geplaatst door freddiemercury
...voor 250 euro.
vindt ik daar voor een goede synth?

Voor dat bedrag kan je makkelijk een tweedehands Yamaha AN1x kopen.

61 toetsen, voldoende knoppen en een puike VA-synth. Zeker de moeite waard om te overwegen.

Origineel geplaatst door Alex Omega
Mss een nord rack 1 of 2.... denk wel voor iets meer 300/325 ofzo...

Da's een hele goede!

Een nord is een 2e of 3e synth voor d'r bij. In de basis zou ik eerst een Korg X3 of iets dergelijks nemen en pas later een Clavia kopen.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back