Synthesizers zijn frustrerend

Synthesizers zijn frustrerend

• Ik moet toegeven dat het inderdaad waar is

Stemmen: 6 13,3%
  • Ik vind dat datreuze meevalt

Stemmen: 28 62,2%
  • Anders, nl...

Stemmen: 11 24,4%

• Totaal aantal stemmers
    45
Synthesizers zijn net zo als vrouwen als je ze goed bediend doen ze wat je wil, doe je dat niet dan gaat het wel eens fout (tenzij je geluk heb...)

Nou ja, synths zijn beter te programmeren dan vrouwen. En ook heel wat betrouwbaarder qua stemming.

Maar lastig?

Misschien een buizensynth die nog niet warm is en ontstemd raakt lijkt me lastig.

Synths zijn frustrerend omdat je ze allemaal wilt hebben haha!..

Tja, ik heb deze enquete-tje in een bui van frustratie gemaakt. Ik ben nu weer een beetje afgekoeld en heb eens even rustig de tijd genomen om eens goed de manual door te spitten. Ben ik de enige die ook vind dat soms de manuals niet altijd even duidelijk zijn? :)

Origineel geplaatst door glennplumber
Wat is dit nou weer voor een vraag op het synthforum ??

Hahahahahaha! Ik geloof er namelijk niets van dat iedereen gelukkig is met het programmeren van die kreng....ik bedoel, instrumenten.

Manuals zijn vaak slecht geschreven. Te droog, of krom Engels (of Nederlands!) en vaak gaat men niet verder dan een functie dusdanig te omschrijven dat je na het lezen nóg niets weet.

Voorbeeld: "het filter filtert de geluidsbron"
Of: "de vermogen kromme diepteregelaar heeft vier segmenten"

Maarre... hebben we niet het forum om vragen te stellen, cq beantwoorden?

Het enige zinnige aan een manual is meestal de midi implementation.
En als je dat uit je hoofd kent dan lees je waarschijnlijk ook telefoonboeken vlekkeloos. :D

Vroeger in de goede oude tijd, had iedere synth gewoon voor iedere functie nog een apart knopje.

Maar idd, handleidingen zijn erg lastig te lezen. Vooral die van eind jaren 80 en begin 90. Maar tegenwoordig wordt alles redelijk goed uitgelegd.
Het enigste probleem waar ik vaak tegenaan loop is dat ik alles meteen wil weten zonder rustig de manual te lezen. Want vaak met goed lezen staat alles erin. En anders internet en het forum even nazoeken.

Het is juist het moeilijk programeren wat leuk is, toch?
Ik heb een DX7 II, ik vindt het kreng echt kut om te programeren en dat is leuk/ een uitdaging, ik heb er nu wel een heel goed boek bij dat mijn leed een stuk heeft verlicht :D

Diegene die niet bereid is om te programeren kan altijd ff i-net opduiken om patches te downloaden. Dus ik vindt het een beetje een onzin stelling.

Ik kom nog niet zo lang bij DSF maar ik heb al zoveel van deze maffe enquetes gezien dat ik snachts niet lekker meer kan slapen, hou er a.u.b. mee op want ik trek het niet meer :D :D :D :D

tja als ergens niet mee omkan gaan moet je het niet kopen, lijkt me..
en als je daar gefrustreerd van raakt dan is er iets mis met je.
ik zelf raak eerder gefrustreerd van dingen die iets niet doen terwijl het hij/zij het wel zo moeten doen. (ik denk hier voornamelijk aan de NS)

Het zit meestal in je hoofd....:[> hoe meer faders, sliders, knopjes, schuifbalken, control Rates, VST plugins, stofnesten... hoe beter toch....:luv: want het draait om het Levende Geluid!!:duivels:

Door het aan een moderator te vragen....

Moet ik hem sluiten?

een synth...is net een vrouw...het ene moment is het je soulmate, het andere moment wil je ze t raam uit kieperen

Back