Beste mixer voor rond 750 euro of minder?

ctrlaltdel

Nieuwkomer
Ik heb de emails rond mixers gelezen. Wat me duidelijk is dat ik in elk geval geen Behringer moet hebben, maar voor de rest is het me nog onduidelijk. Mijn vraag is wat is de beste mixer voor rond 750 euro of minder? En wat ik ik nou uiteindelijk beter kiezen en analoge of digitale?

Peter

voor analoogkes: kijk eens naar spirit. Leuke tafels en zeker niet duur.
Mackie tafels zijn beter maar voor 750 heb je een hele kleine.

:D

*ahem* nou ja kijk je kunt wel zeggen geen Behringer maar aan de andere kant als je echt een goede mixer wilt dan moet je niet met een budget van 750 euro beginnen.

Ik heb een Spirit Folio SX en ik ben er redelijk tevreden over, de knopjes zitten wat dicht bij elkaar en de EQ is niet zo drastisch als ik wilde, en ook geen goede (parametrische) EQ over de stereo kanalen. Maar die pik je dan ook nieuw op voor rond de 600 euro dus dan heb je nog 150 euro over zelfs. Is een 20 kanaals mixer, 16 mono en 4 stereo dus. Klank is volgens velen beter dan Behringer, maar ik ken toch ook een aantal mensen die hun Behringer gewoon beter vinden klinken als deze!

Maar ik zou Behringer in ieder geval niet uitsluiten, je hebt een boel mixer voor 750 euro en als je een keer ECHT een goed mengpaneel nodig gaat hebben dan kun je nog eens kijken naar een Mackie of beter in een hogere prijsklasse.

Misschien zo'n nieuwe soundcraft M serie ? Zouden volgens mij ghost eq en pre amps opzitten.
En nieuw te scoren voor 700 euro (en dan heb je 8 mono en 4 stereo kanalen). Is ook te krijgen in 4 en 12 mono kanalen (met 4 stereo standaard)

Ik heb nog een Behringer eurodesk 3282 voor 650 euro incl . koerier

-24 mono channels (line/mic/xlr) met phantom en insert
-4 stereo channels ( maakt het totaal van 32)
-8 aux sends
-8 bussen
-3 band EQ

Weinig gebruikt en in nieuwstaat + manuals

Kijk maar

Septic

Back